Bidrar också med lite ledsama känslor. Snart är det ju högsäsong för fester och släktsammankomster... Har inte det minsta lust att gå på något alls! Det är inte de minsta kul att fira jul som enda singeln. Alla andra köper julklappar till varandra, skriv gärna ett gulligt rim med, tacka älsklingen och ta fina bilder på er fina familj. Tack för inbjudningarna men jag känner mig mest som 17 hjulet, totalt överflödig alltså och så uppenbart att jag är den enda utan partner. Känns inte heller som jag kan tacka nej när jag får en inbjudan heller, fast jag kanske mest blir inbjuden av plikt känns det ändå extremt taskigt och oartigt att tacka nej och vara hemma själv, samt att mina föräldrar skulle bli oroliga och ledsna.
Hade gärna åkt bort, perfekt ursäkt ju, men det är ju väldigt dyrt över jul och jag har inte ansökt om semester.
Också nyår då....
Och nä, jag skulle inte vilja påstå att hatar vara singel, jag trivs många gånger med att vara själv och göra saker på egen hand. Men det är inte heller kul att känna sig avvikande och utanför bara för att man är singel och utan barn dessutom. Jag är rätt trött på att vara helt själv, jag vill ga nån att uppleva och dela saker tillsammans med och ha nån att vara med.