Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ju inte speciellt aktiv på Tinder... Det är ungefär ett år sedan min sista Tinderdejt! Men har fått lite intresse för dejtande igen. Jag är ju sjukligt skeptisk till att dejta främlingar så jag är väldigt selektiv i mitt swipande. Så det är verkligen inte ofta jag får matcher som jag lyckas få kontakt med. Eller som kontaktar mig. Eller matcher över huvudtaget. Men nu har jag två nya! En som skriver och en som nyss dykt upp och varken han eller jag har skrivit än efter matchning. Han var en kaaaanske, så jag ska tänka lite innan jag skriver. Men kul med den andre, han ser jättetrevlig ut och hade en trevlig presentation.

Jag var också ute på staaan häromveckan/eller på lokal eller vad man säger nuförtiden när man är ute och ölar, och fick flera spontana komplimanger. Sommarklänning och riktiga blommor i håret var receptet för det. :) Typ! -Men oj! Så söt du är! Så fint med blommor!

Tyvärr var väl inte de riktigt lika söta så jag kände inte för att spinna vidare. Men det var trevligt ändå.
 
@ainasoja @Gnist @Red_Chili @Killaloe @enough Tack för era svar! Skypemöte hade ju varit en grej, det var ju smart :) Fast den här gången blev det (nog?) att jag står över, skrev det just till honom på messenger och det blev väldigt tyst...hmmm. För det är inte bara det att dela tält, det hade varit helt lugnt. Och de är säkert jätteschyssta med, men ändå, jag har träffat den ena tre ggr och de andra aldrig och vi ska sitta i en bil tsm i många timmar och sen vandra o bli trötta... känner de kan ju bli stelt och att vi inte går ihop och det är ju inte direkt läge att ändra sig och gå hem ^^ så...

@ekra Kul att du är aktiv på Tinder igen, kul med matcherna. Själv har jag fått två nya matches, men idag har jag inte kommit in på tinder?! Det funkar inte, står bara och snurrar?!
 
Superhärligt :love:
Snacket om "vad vi är" kom på hans initiativ för några veckor sedan och vi kom fram till att vi är ett par :D. Förra helgen träffade jag hans familj och idag träffade han min. Jag hade lite svårt att landa i det till en början men nu känns allt så bra. Han är så bra!

Grattis :love:
 
@ainasoja @Gnist @Red_Chili @Killaloe @enough Tack för era svar! Skypemöte hade ju varit en grej, det var ju smart :) Fast den här gången blev det (nog?) att jag står över, skrev det just till honom på messenger och det blev väldigt tyst...hmmm. För det är inte bara det att dela tält, det hade varit helt lugnt. Och de är säkert jätteschyssta med, men ändå, jag har träffat den ena tre ggr och de andra aldrig och vi ska sitta i en bil tsm i många timmar och sen vandra o bli trötta... känner de kan ju bli stelt och att vi inte går ihop och det är ju inte direkt läge att ändra sig och gå hem ^^ så...

@ekra Kul att du är aktiv på Tinder igen, kul med matcherna. Själv har jag fått två nya matches, men idag har jag inte kommit in på tinder?! Det funkar inte, står bara och snurrar?!

Jag hade inte heller känt mig bekväm faktiskt, tråkigt att man ska behöva tänka så men jag hade avstått och sagt att jag gärna lär känna dem bättre först.
 
@ainasoja @Gnist @Red_Chili @Killaloe @enough Tack för era svar! Skypemöte hade ju varit en grej, det var ju smart :) Fast den här gången blev det (nog?) att jag står över, skrev det just till honom på messenger och det blev väldigt tyst...hmmm. För det är inte bara det att dela tält, det hade varit helt lugnt. Och de är säkert jätteschyssta med, men ändå, jag har träffat den ena tre ggr och de andra aldrig och vi ska sitta i en bil tsm i många timmar och sen vandra o bli trötta... känner de kan ju bli stelt och att vi inte går ihop och det är ju inte direkt läge att ändra sig och gå hem ^^ så...

@ekra Kul att du är aktiv på Tinder igen, kul med matcherna. Själv har jag fått två nya matches, men idag har jag inte kommit in på tinder?! Det funkar inte, står bara och snurrar?!
Jag har varit på flera turer med främlingar, eller ytligt bekanta, inga problem med bilresan, eller vandrandet, det är förvånansvärt lätt att prata när man är på vandring, och likaså när man sitter i bil med näsorna i färdriktningen. Jag har haft eget tält när jag varit på sån tur. Hade tyckt att det varit lite jobbigt att dela med strangers. Men om det inte är ett problem för dig så åk!! Synd att missa en fjälltur! I allmänhet så lär man känna varandra fort och lättsamt.
 
Senast ändrad:
Jag har varit på flera turer med främlingar, eller ytligt bekanta, inga problem med bilresan, eller vandrandet, det är förvånansvärt lätt att prata när man är på vandring, och likaså när man sitter i bil med näsorna i färdriktningen. Jag har haft eget tält när jag varit på sån tur. Hade tyckt att det varit lite jobbigt att dela med strangers. Men om det inte är ett problem för dig så åk!! Synd att missa en fjälltur! I allmänhet så lär man känna varandra fort och lättsamt.

Ja, t.o.m. jag som tycker det är lite jobbigt att umgås med folk har aldrig upplevt det som jobbigt på vandring. Det är så avslappnat och i princip alla man möter är så trevliga, lättsamma och hjälpsamma.
 
Träffade alltså filmnörden igår och drabbades omedelbart av känna-efter-sjukan, den där naturlagen att om den ena är tydlig med sitt intresse så blir den andra osäker på vad den känner... Men vi fixade ihop lite käk och drog till stranden, hade det lugnt och fint, inga andra där... så dök det upp lite kvällsbadare och plötsligt kommer Kompis (killen jag dejtade för ett par månader sen och blev rätt fängslad av, som sen dissade mig för han inte kände så mycket. Vi tänkte fortsätta ses som kompisar men det har inte blivit så, då han inte visat intresse för det och typ inte svarat på mess. ). Han hejar glatt och påpekar att jag dissat deras midsommarfest. (Jag var också bjuden på den festen i min by som han var på, det var dock inte Kompis utan min sporadiska Kk som bjöd mig dit.. ja nånstans här blir allt lite osannolikt insyltat. Jag hade kanske ändå gått dit om jag inte haft min dejt). Och jag mumlar nåt om att "jo, jag var väl lite sugen på att komma men..." och jag är sjukt besvärad för att det är så uppenbart att jag sitter där med en dejt. Och sen blir det skitjobbigt för att jag blir helt disträ mot min dejt, medan massa starka känslor för Kompis bubblar upp, och det gör ont att se honom skoja och snacka med sina festpolare. Trodde jag var långt över honom, men det blev så konstigt alltihop. Nån irrationell känsla att jag borde varit med på deras fest i stället, fått hänga med K och sen gå hem med min trygga Kk (hade nog blivit en konstig mindre lyckad kväll) . Festbadgänget drog
tillbaks så småningom, och vi drog oss också hemåt, men min känsla satt tyvärr i. Fick kämpa ihjäl mig för att försöka vara närvarande i stunden när vi började hångla i soffan men lyckades hyfsat, och vi hamnade i säng och det funkade bra. Låg och pratade halva natten. Hade en mysig morgon med.

Han är en skitbra kille. Soft, vettig, lyhörd, lätt att kommunicera med, och gör mig trygg. Att jag inte har himlastormande känslor på vår andra dejt borde jag bara chilla med såklart, men jag är ju så van att vara sådär känslosnabb. Nu har han ju gjort klart från start att det är nåt seriöst han söker, det gör mig väl också lite stressad. Jag har aldrig tänkt tanken själv att jag vill sluta vara singel. Bara känt att jag vill bli kär, och tänkt att då kommer jag väl vilja ha en relation om det skulle hända.
Vi får väl ses igen. Se hur allt känns. Och hur det känns däremellan.
 
Nähä, jag har nog hamnat i vänfacket hos italienaren... tusan också! :down: Det var en trevlig kväll med midsommarfirande, men trots rätt mycket vin och att han sov över hos mig så hände fortfarande noll och inget. :meh:

Undrar vad det är för fel på mig som gör att det alltid brukar bli såhär med dom killar jag verkligen gillar?
 
@nyponros @ekra @Niyama Tack för era svar... Aaah, ja jag tvekar fortfarande. Men nu av en annan anledning haha. Jag snöade ju in på det här med att jag inte känner dem, men det är ju ändå en lite ansträngande tur också och visst jag har sagt till honom ett par ggr att "tänk om jag inte kan matcha erat tempo" osv (de är ju ändå killar samt vanare än mig vid att vandra) men han har sagt att tempot anpassas efter den långsammaste. Men ändå, jag måste ju orka också...
När det gäller utrustning har jag väl inga tiptop-grejer heller, men nog hade jag kunnat få ihop så det funkar...Åh.
 
Påväg hem från Köpenhamn. Ännu en fantastisk träff. Har hunnit med romantisk middag, fantastiskt sex x antal gånger, sova tätt omslingrade och gå på promenad och hålla hand. Köpenhamn är verkligen häftig på det sättet att han får mig att gilla en massa saker som jag egentligen inte alls gillar.

Tinder plingade till och sa att jag hade 244 nya likes. Danskarna är sugna på att dejta :laugh:.
 
@nyponros @ekra @Niyama Tack för era svar... Aaah, ja jag tvekar fortfarande. Men nu av en annan anledning haha. Jag snöade ju in på det här med att jag inte känner dem, men det är ju ändå en lite ansträngande tur också och visst jag har sagt till honom ett par ggr att "tänk om jag inte kan matcha erat tempo" osv (de är ju ändå killar samt vanare än mig vid att vandra) men han har sagt att tempot anpassas efter den långsammaste. Men ändå, jag måste ju orka också...
När det gäller utrustning har jag väl inga tiptop-grejer heller, men nog hade jag kunnat få ihop så det funkar...Åh.
Om du bor i storstad kan det hända att det går att hyra prylar via butik eller appar. Här i Norge iallafall finns flera såna möjligheter. Viktigast är bekväma skor, bekväm ryggsäck, tillräckligt varm sovsäck och vettiga regnkläder. Det funkar med halvbra och tom dåliga regnkläder om man kombinerar med en (billig) regnponcho utanpå rygga och allt. Men så är det ju inte säkert att det regnar. :)
 
@ekra Tack för tipset, jo det kan man göra här också vet jag. Fast det känns lite osäkert att ge sig ut med saker man inte provat innan. Och nog hade jag kunnat få ihop grejor. Men aja, nu blir det att jag hoppar över denna gången. Jag skrev till honom att jag fortfarande tvekade, men vi kom överens om att nu skulle det blivit så hastigt... och ja, vet inte om jag orkat med asså. Men nu känns det som om det bara var därför, så hänger gärna med på nåt annat kanske lite mindre utmanande lite längre fram.

En annan grej - asså är det bara för mig Tinder inte fungerar?? Det står bara och snurrar?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
378
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: Smoothi
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 233
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp