Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var nog otydlig, jag tänkte mera överlag :), det här med att inte höra av sig, vänta på den andra ska skriva först ect. Jag har vänner som på riktigt tänker "Jag kan höra av mig först efter 2 dagar efter en dejt för att inte verka för på".
Mer en snabb tanke att det finns nog många som missat varandra för att man tänk "Den andra får höra av sig", precis som det omvända - är man inte intresserad tycker jag man ska säga det "Tack för en trevlig kväll men jag är nöjd så". Istället för att låta någon annan gå och vänta och fundera...

Ok, jag spelar inga spel :) är jag intresserad hör jag av mig, eller säger det direkt. Om någon tycker att det är för på så är jag nog ändå inte rätt för denne.

Däremot om inget intresse finns så ser jag inget större fel med att inte höra av sig för att berätta det. Om den andra är intresserad får väl denne ta på sitt ansvar att höra av sig?
 
Ok, jag spelar inga spel :) är jag intresserad hör jag av mig, eller säger det direkt. Om någon tycker att det är för på så är jag nog ändå inte rätt för denne.

Däremot om inget intresse finns så ser jag inget större fel med att inte höra av sig för att berätta det. Om den andra är intresserad får väl denne ta på sitt ansvar att höra av sig?

Ja du/ni kanske har rätt :)...
Gör ni skillnad på hur många gånger ni träffats - nu pratar jag inte om att man varit tillsammans i år, men när drar ni gränsen för rinna ut i sanden vs höra av sig? :) (Nyfiken fråga från mig inte anklagande eller dömande!)
 
Jag och E skriver lite varje dag... idag skrev han en grej som gjorde mig irriterad så svarade inte tillbaka.

Klubbkillen som var inne och kikade på min instagram följer nu mig och jag honom.

Idag svarade han på en av mina händelser och nu är han inbjuden på fest på lördag :D
Om han inte kommer så har han bjudit över mig på vin i hans nya lägenhet..
 
Ja du/ni kanske har rätt :)...
Gör ni skillnad på hur många gånger ni träffats - nu pratar jag inte om att man varit tillsammans i år, men när drar ni gränsen för rinna ut i sanden vs höra av sig? :) (Nyfiken fråga från mig inte anklagande eller dömande!)

Bra fråga! Har ju bara avslutat tre. Puckot tog jag bort (efter lite tjat av @Bison, jag var inte så bra på att inte bara vara följsam där i början.....) rätt omgående, typ samma dag tror jag, han hann iaf inte skriva något. Den andra chattade jag ju asmycket med under någon veckas tid o träffade två gånger. Skrev efter andra gången när det kom upp att jag inte tyckte vi passade ihop. Vi skrev väl något mer utan något agg o sedan tog jag bort matchningen för det kändes olönt att ha den kvar bara. Tredje dejtade jag ju i många månader så vi gjorde ju mer "slut" typ.
 
Håller med - sådana som ska reglera och bestämma hur ofta jag ska höra av mig om jag nu vill det har jag fått nog av.

Ja det är ju nästa femma sedan! Att den andra har åsikter om hur man själv kommunicerar. Jag vill ffa ha någon som förstår mig, orkar inte med de som man måste förklara en massa för hela tiden, älskar verkligen känslan med mina vänner där de alltid förstår vad jag menar även om det är felstavningar/ord eller kanske bara att man skriver ett fåtal ord osv.
 
Bra fråga! Har ju bara avslutat tre. Puckot tog jag bort (efter lite tjat av @Bison, jag var inte så bra på att inte bara vara följsam där i början.....) rätt omgående, typ samma dag tror jag, han hann iaf inte skriva något. Den andra chattade jag ju asmycket med under någon veckas tid o träffade två gånger. Skrev efter andra gången när det kom upp att jag inte tyckte vi passade ihop. Vi skrev väl något mer utan något agg o sedan tog jag bort matchningen för det kändes olönt att ha den kvar bara. Tredje dejtade jag ju i många månader så vi gjorde ju mer "slut" typ.


Tack för svar! :)
Jag har aldrig riktigt varit i det här dejting träsket.. Dom jag varit tillsammans med har varit goda vänner som sen blivit pojkvänner "bara sådär" och man funderar över hur det egentligen gick till:p

Dom man har träffat som det inte blivit så mycket mer utav har liksom varit så naturliga avslut eller vad man ska säga... Och jag antar att det är de som är grejen - det finns ingen regelbok utan det som känns bäst blir oftast bäst? :)
 
Tack för svar! :)
Jag har aldrig riktigt varit i det här dejting träsket.. Dom jag varit tillsammans med har varit goda vänner som sen blivit pojkvänner "bara sådär" och man funderar över hur det egentligen gick till:p

Dom man har träffat som det inte blivit så mycket mer utav har liksom varit så naturliga avslut eller vad man ska säga... Och jag antar att det är de som är grejen - det finns ingen regelbok utan det som känns bäst blir oftast bäst? :)

Så har det ju varit för mig med innan. Skaffade Tinder i höstas o har avverkat detta hittills. Men ja, jag kör på vad som känns bra! Livet är för kort för annat 😁
 
Jag inser att det är lättare att skriva "Gör vad som känns bra så blir det bra" än vad det är att göra det :p

Jag chattar med en kille, som jobbar utomlands men som kommer till Sverige om någon vecka för lite semester innan han ska tillbaka igen.
Jag är uppvuxen och bor i stad A. När han inte är utomlands bor han i stad B, men är uppvuxen i stad A.
Stad A och stad B ligger en bra bit ifrån varandra.

Jag tog @the_connemara ´s råd och frågade om vi skulle ses när han var i Sverige (känns lätt när det inte går att göra en "Vi ses om tio minuter" utan kräver liiite planering ändå :p).
Han svarade "Att det skulle vara roligt att ses men att han kommer vara i stad B och att han inte planerat att åka till stad A denna gång".

Mitt spontana jag tänkte: "Ja men vaddå jag kan ju komma till stad B." Men sen började jag (över)analysera om det här är en sån där "Vi ses" (som det pratades om tidigare i tråden) men som inte är ett vi ses?

Alla ni rutinerade i det här, hur har ni gjort när ni blivit nyfikna på någon som inte bor 10 minuter ifrån er? Det är ju väldigt svårt att avrunda på ett snyggt sätt med "Jag måste hem nu" när personen ifråga vet att man ska hem typ nästa dag...
 
Ja du/ni kanske har rätt :)...
Gör ni skillnad på hur många gånger ni träffats - nu pratar jag inte om att man varit tillsammans i år, men när drar ni gränsen för rinna ut i sanden vs höra av sig? :) (Nyfiken fråga från mig inte anklagande eller dömande!)

Jag gör skillnad. Om det bara är en dejt kan jag bara låta bli att höra av mig. Är det mer än en dejt har det ju signalerats nåt intresse (annars skulle det ju inte bli fler dejter) och då känner jag att det känns schysst att tala om att en har ändrat sig.
 
Jag var modig nog att fråga honom om varför vi inte dejtar egentligen då jag känner ett intresse. Fick ett bra svar på det och jag svarade bra så kvällen fortsatt lika fint som innan.
Hoppet släcktes såklart, men det gör inte så mycket. Har en ny nära vän nu. :)

Det var modigt! Impad! Jag frågar/säger nog aldrig något när man ses i början irl, bemöter bara den andre. Sedan är jag rak och ärlig i text efteråt. Det är mest för att jag själv tycker det är jobbigt och lite påträngande att diskutera sådant så tidigt när man har noll koll. Sedan pratar jag hellre om det irl, lite längre fram. Eller om man inte förstår varandra kanske 😁

Edit: det senare var mer allmänt svar ang att höra av sig alltså!
 
Jahapp nu har han hört av sig med ett ”god kväll” per sms. Provar att inte svara och se om han fattar hinten.
 
Det var modigt! Impad! Jag frågar/säger nog aldrig något när man ses i början irl, bemöter bara den andre. Sedan är jag rak och ärlig i text efteråt. Det är mest för att jag själv tycker det är jobbigt och lite påträngande att diskutera sådant så tidigt när man har noll koll. Sedan pratar jag hellre om det irl, lite längre fram. Eller om man inte förstår varandra kanske 😁

Edit: det senare var mer allmänt svar ang att höra av sig alltså!
Jag kände mig modig, men det var ett bra läge i konversationen och jag ville ha ett svar. Fick ett ärligt och genomtänkt sådant, så jag är nöjd. :)
Har ju känt honom några månader nu och umgåtts relativt intensivt.
 
Angående att kommunicera... Vilka slutsatser hade ni dragit om nån som du haft i princip daglig kontakt med länge (över ett år, och träffas i verkligheten också) hyfsat plötsligt inte tar iniativ till kontakt? Alltså inte ett pip på fem dagar? Kontakten kan sedan återkomma, vara som daglig igen, för att sedan plötsligt försvinna igen. Varför gör personen så?

Att lita på magkänslan går tyvärr inte, för den blev så skadad sist jag gjorde det och jag har nu ännu svårare att lite på folk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Personen i fråga fyller 70 om ett tag. Dricker ingen alkohol, kan ej åka bort till följd av hälsan inte ens inom staden hen bor i. Det...
Svar
15
· Visningar
744
Senast: Pilot
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
18 19 20
Svar
383
· Visningar
23 153
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 752
Senast: Halcyon
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
90 91 92
Svar
1 827
· Visningar
96 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp