Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 37

Jag blev visst singel igen här i helgen.
Just nu tillåter jag mig en kort semester i självömkans- och självföraktslandet. Ljuvligt. Or not. Ska snart ta mig samman, har jag lovat mig själv.
Lite arg för att jag inte kan vara självständig och bara vara. Det finns ju så mycket viktigt i livet. Varför ska just kärleksrelationen (eller brist på densamma) kräva så stor plats? Dumt ju!
Jag har iaf laddat hem Tinder igen. Skriver om än lite håglöst med tre personer. Oklart varför, lite tvångsmässigt på något sätt, men försöker vara tillåtande mot mig själv och säga, att gör det som känns viktigt just nu för att bearbeta...
Jag tänkte på en sak. Män i min ålder, jag fattar att de är runt 50, eftersom jag är det. Men varför har så många namn ur min föräldrageneration? Jag stöter liksom inte på det annars. Alla runt mig heter Niklas, Henrik, Johan, Jonas osv. Men på Tinder dyker det upp förvånansvärt många Bernt, Roger, Bengt osv. Det blir så fel i mitt huvud bara 😄.
 
Vi gick en tur på två timmar, hann även med att åka och titta på hällristningar 😁
Det var toppen! Jag uppskattar verkligen att vi är då lika och kan var tysta tillsammans och trivas med det. Inget hysteriskt ordbajsande utan vi pratar när vi har saker att säga, annars kan vi lika gärna vara tysta och bara njuta av naturen, lugnet och trivas i varandras sällskap. Det var fint!
Jag imponerande även med mina bilkörarskills, svängde höger när gpsen sa vänster 😆
Bara det att jag behöver gps för att köra 40 minuter varav största delen på motorväg till ett ställe jag besöker tre gånger per år och ändå lyckas köra fel 😂

Kom hem, lagade mat och se cyklade jag till stallet för att träna. Han stannade hos mig, lekte med katter och chillade tills jag kom tillbaka. Hängde ytterligare någon timme innan han åkte hem. Bra nivå av sällskap idag 😁
 
Jag blev visst singel igen här i helgen.
Just nu tillåter jag mig en kort semester i självömkans- och självföraktslandet. Ljuvligt. Or not. Ska snart ta mig samman, har jag lovat mig själv.
Lite arg för att jag inte kan vara självständig och bara vara. Det finns ju så mycket viktigt i livet. Varför ska just kärleksrelationen (eller brist på densamma) kräva så stor plats? Dumt ju!
Jag har iaf laddat hem Tinder igen. Skriver om än lite håglöst med tre personer. Oklart varför, lite tvångsmässigt på något sätt, men försöker vara tillåtande mot mig själv och säga, att gör det som känns viktigt just nu för att bearbeta...
Jag tänkte på en sak. Män i min ålder, jag fattar att de är runt 50, eftersom jag är det. Men varför har så många namn ur min föräldrageneration? Jag stöter liksom inte på det annars. Alla runt mig heter Niklas, Henrik, Johan, Jonas osv. Men på Tinder dyker det upp förvånansvärt många Bernt, Roger, Bengt osv. Det blir så fel i mitt huvud bara 😄.
Samma som mig, varför kan man inte bara landa utan måste ut o kolla fast man inte är klar 🙄. Tänkte samma idag ang namn. Hasse, Lasse, Klas, osv. Man väljer bort bara på namnet 🤪
 
Samma som mig, varför kan man inte bara landa utan måste ut o kolla fast man inte är klar 🙄. Tänkte samma idag ang namn. Hasse, Lasse, Klas, osv. Man väljer bort bara på namnet 🤪
Nästan som man undrar om de ljuger om sin ålder? Haha konstig slutsats kanske men känns som att det är mysko att det är så många, det är ju verkligen inte så vanliga namn för generationen, särskilt inte tex Bernt och Bengt för 50 åringar! Och nu är jag fördomsfull :p men känns som att en 62 årig Bengt absolut skulle kunna tänka att han hellre vill framstå som 55, han ”känner ju sig inte så gammal inombords” (vilket jag tänker är varför folk ljuger om sin ålder? Man tänker man skulle passa bättre med nån yngre och folk skulle rata en i onödan om de visste riktig ålder) Nog om detta:D
 
Samma som mig, varför kan man inte bara landa utan måste ut o kolla fast man inte är klar 🙄. Tänkte samma idag ang namn. Hasse, Lasse, Klas, osv. Man väljer bort bara på namnet 🤪
Exakt så. Jag fattar att vi alla blir äldre och väntar mig inte att se unga hunkar. Men män med namn och stil som mina föräldrar, nej, bara nej...
 
Jag tycker det är allmänt att män ser sig som så ungdomliga och inte alls sin på pappret ålder. Så söker de kvinnor 15-30 år yngre. Ser ut som soffpotatisar och kan inte skriva en hel mening med kommatering. Och det är bara att fråga på…
Ja..hur kommer det sig att du tror att kvinnor unga nog att vara ditt barn skulle bli intresserade av en gubbe som du?
Lärde du dig inte att kommatera i skolan?
Eller att det det heter och (eller möjligen att beroende på sammanhang)inte å?
Tänker du att kvinnor går igång på din bil, mc eller ett glas öl? Eller tror du att de hellre föredrar en bild på dig? Kan du le förresten?

Jag ser mycket av dejtingen som ett socialt experiment.
 
Exakt så. Jag fattar att vi alla blir äldre och väntar mig inte att se unga hunkar. Men män med namn och stil som mina föräldrar, nej, bara nej...
Mannen jag dejtar just nu följer inga av mina "riktlinjer" för vad jag anser vara en attraktiv man, inte i närheten alls :rofl:
Hade nog inte gett honom "the time of the day" om vi stött på varandra på stan :p

Men vi har haft en jättemysig valborg och jag är väldigt glad att han haft och har sånt tålamod med mig som han har :heart
 
För 2 veckor sa den här mannen jag skriver med att han skulle hit på jobb, de blev inget. Nu skrev han igen att det tar nog 2 veckor till. Vi har skrivit 2 månader och jag känner nog att vi lägger ner detta :D
Nu börjar det bli bra väder så då kommer jag börja spendera helgerna i stugan så det är svårt med tid.

Får typ dåligt samvete men har tyvärr lite dålig ork att "ta tag" i detta med och köra upp till han.
 
IMG_0122.jpeg

Ja. Ja det är det.
 
Jag var hos ett medium i måndags. Det var inbokat sedan länge och hon visste ju inte att jag var nydumpad utöver änkegrejen...
Hon sa (...mycket mer men det är inte relaterat till trådens ämne) att jag ska ge mig ut och dejta. Att man måste pussa många grodor innan man hittar rätt. Jag likställer det med att man måste gå på många Tinder-förstadejter :D...
Idag vaknade jag upp och kände liv i mig och inte bara mörker och lera. Jag kunde äta igen och mådde såklart ännu bättre när kropp och hjärna fick lite energi.
Så nu blir det minst en dejt i helgen. Och jag började skriva med en till under kvällen som verkar lovande.
Jag har inga illusioner om att hitta den stora kärleken just nu. Jag vill det, så småningom. Men nu känns det som om det ändå skulle bli för komplicerat. Men det jag vill ha är någon som kan sätta lite guldkant på tillvaron.
Kanske får jag ta upp det där med en trio som tidigare föreslagits mig här i tråden :angel:. Min Familyman har jag ju redan, sedan den där som man kan vandra i skogen med och äta romantiska middagar och som tycker att jag är vacker och åtråvärd. Och sedan kanske en något yngre förmåga för "the heavy stuff"...

Love/Tualma- golvad men uppe på fyra denna gång.
 
Okej, här kommer karlarna som jag pratar med just nu och eventuellt kan tänka mig att träffa längre fram:

N - bor tyvärr lite långt bort. Han är cirka 14 år äldre, vilket jag gillar. Har dock tyvärr ett mindre barn, vilket jag hade hoppats på att slippa med tanke på hans ålder.

S - 4 år yngre än mig. Känns lite barnslig och är glad i alkohol. Tycker att det är kul att gå på krogen, bara det känns helt sjukt (vem över 30 gör det?!). Känns inte som att vi har så mycket gemensamt. Inga barn.

M - alltså typ min tvilling?! Vi är VÄLDIGT lika. Har dock ej fått se en aktuell bild på honom då hans profilbild visade sig vara minst sju år gammal. Uppskattar hans meddelande mest av alla. Är cirka 5 år äldre, inga barn och eget hus.
 
Det är väl i och för sig vad folk gör ändå? Jag menar inte att det inte är creepy, men jämfört med MrKoll och annat...

Jag tycker inte att det är ett dugg märkligt att göra en grundläggande koll att personen är ungefär den hen utger sig för att vara. Det finns otroligt mycket scams och "lånade" identiteter därute, utöver alla som "bara" försöker framstå som något betydligt "bättre" än de är.

Dejtingbedrägerier är en stor grej!
 
Okej, här kommer karlarna som jag pratar med just nu och eventuellt kan tänka mig att träffa längre fram:

N - bor tyvärr lite långt bort. Han är cirka 14 år äldre, vilket jag gillar. Har dock tyvärr ett mindre barn, vilket jag hade hoppats på att slippa med tanke på hans ålder.

S - 4 år yngre än mig. Känns lite barnslig och är glad i alkohol. Tycker att det är kul att gå på krogen, bara det känns helt sjukt (vem över 30 gör det?!). Känns inte som att vi har så mycket gemensamt. Inga barn.

M - alltså typ min tvilling?! Vi är VÄLDIGT lika. Har dock ej fått se en aktuell bild på honom då hans profilbild visade sig vara minst sju år gammal. Uppskattar hans meddelande mest av alla. Är cirka 5 år äldre, inga barn och eget hus.
Varför vill du träffa S?
Verkar ju på dig som att ni inte är så kompatibla.
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 925
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
451
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
728
Senast: Pritchel
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
607
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp