Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag tänker att det beror på hur man är.
Jag vill ha mer, blor frustrerad när det inte går och då är jag hellre utan.
Se situationen som ett tillfälle att utvecklas till en mer mångfacetterad individ. Det ena ger det andra och ingenting än konstant. Ingen vet hur det ser ut om 6 månader (eller ens imorgon) så varför ta sån stress över framtiden?
 
Alltså. Det här med dejting. Eller snarare nätdejting - det är fan inte min grej! :laugh:
Har varit "riktigt" singel i 1.5 månad (?) nu ca, och jag är redan trött på det och har slutat använda apparna. Det var ju sjukt tråkigt :p

Så - jag måste ut och träffa folk. :banana:
Vilket förvisso är sjukt kul, men när hinner man det? Jobb, barn (varannan vecka), och jag har faktiskt en massa hobbies som jag redan försöker hinna med (de involverar dock inget nytt folk).
Så - var blir resultatet då?

Jo - här sitter jag och dejtar en flaska prosecco, skriver på buke och jobbar samtidigt. :laugh::D Viktigt att inte glömma är dock att jag även har sällskap av min choklad :D
Det värsta är - jag tycker detta är skitskönt!

Fy fan vad jag är dålig på att dejta alltså :rofl:
 
Se situationen som ett tillfälle att utvecklas till en mer mångfacetterad individ. Det ena ger det andra och ingenting än konstant. Ingen vet hur det ser ut om 6 månader (eller ens imorgon) så varför ta sån stress över framtiden?

Men alltså, det handlar om att jag vill ses mer.
Jag kanske inte vill utvecklas till en mer mångfacetterad individ, iaf inte om det innebär att jag är nöjd med en relation där man ses en gång i månaden och då några enstaka timmar.
Då är jag hellre den tjuriga individ jag är idag.
 
Se situationen som ett tillfälle att utvecklas till en mer mångfacetterad individ. Det ena ger det andra och ingenting än konstant. Ingen vet hur det ser ut om 6 månader (eller ens imorgon) så varför ta sån stress över framtiden?
Nu blir jag nyfiken - hur blir man en mer mångfacetterad individ av att träffas mindre än vad man vill i en relation? :)
 
Jag tycker det är lite märkligt att så flera tycker @Bison ska stanna i en relation som hon inte trivs med? Varför är det så viktigt?
Har tänkt på samma. Om en relation mest skapar frustration (även om det är för att man inte ses ofta nog) - varför stanna? Verkar det inte finnas en lösning på problemet så är det väl bättre att rycka plåstret nu än om 6 månader?
Sen har jag förståelse för att Bison stannar, man (jag...) har en förmåga att vilja försöka lite och lite till. För kanske man hittar en lösning.
Men att uppmuntra någon annan till det hade jag aldrig gjort.

En relation ska ge övervägande positiva känslor. Negativa finnas alltid, men tar de överhand (oavsätt anledning), så är det nog dags att bryta...
 
Alltså. Det här med dejting. Eller snarare nätdejting - det är fan inte min grej! :laugh:
Har varit "riktigt" singel i 1.5 månad (?) nu ca, och jag är redan trött på det och har slutat använda apparna. Det var ju sjukt tråkigt :p

Så - jag måste ut och träffa folk. :banana:
Vilket förvisso är sjukt kul, men när hinner man det? Jobb, barn (varannan vecka), och jag har faktiskt en massa hobbies som jag redan försöker hinna med (de involverar dock inget nytt folk).
Så - var blir resultatet då?

Jo - här sitter jag och dejtar en flaska prosecco, skriver på buke och jobbar samtidigt. :laugh::D Viktigt att inte glömma är dock att jag även har sällskap av min choklad :D
Det värsta är - jag tycker detta är skitskönt!

Fy fan vad jag är dålig på att dejta alltså :rofl:
Dejta det du känner för, är choklad och prosecco det som lockar mest, go for it! :up:
 
En relation ska ge övervägande positiva känslor. Negativa finnas alltid, men tar de överhand (oavsätt anledning), så är det nog dags att bryta...
Ja det där tror jag är jätteviktigt.
Sen tror jag inte heller att det fungerar att gå runt och känna sig frustrerad för att man vill ses mer och hoppas på att det ska bli annorlunda i framtiden. Det tror jag bara fungerar under förutsättning att båda är överens om att det ska förändras framöver. Inte att den ena tycker det funkar bra och den andra är frustrerad.
 
Alltså. Det här med dejting. Eller snarare nätdejting - det är fan inte min grej! :laugh:
Har varit "riktigt" singel i 1.5 månad (?) nu ca, och jag är redan trött på det och har slutat använda apparna. Det var ju sjukt tråkigt :p

Så - jag måste ut och träffa folk. :banana:
Vilket förvisso är sjukt kul, men när hinner man det? Jobb, barn (varannan vecka), och jag har faktiskt en massa hobbies som jag redan försöker hinna med (de involverar dock inget nytt folk).
Så - var blir resultatet då?

Jo - här sitter jag och dejtar en flaska prosecco, skriver på buke och jobbar samtidigt. :laugh::D Viktigt att inte glömma är dock att jag även har sällskap av min choklad :D
Det värsta är - jag tycker detta är skitskönt!

Fy fan vad jag är dålig på att dejta alltså :rofl:

Då är vi två :D jag har hunden i helgen och kan inte ta mig nånstans! Haha
 
Har tänkt på samma. Om en relation mest skapar frustration (även om det är för att man inte ses ofta nog) - varför stanna? Verkar det inte finnas en lösning på problemet så är det väl bättre att rycka plåstret nu än om 6 månader?
Sen har jag förståelse för att Bison stannar, man (jag...) har en förmåga att vilja försöka lite och lite till. För kanske man hittar en lösning.
Men att uppmuntra någon annan till det hade jag aldrig gjort.

En relation ska ge övervägande positiva känslor. Negativa finnas alltid, men tar de överhand (oavsätt anledning), så är det nog dags att bryta...

Precis så kände jag med E, men borde inte gått tillbaka i somras när jag ryckte plåstret först.

Men det är svårt! Man blir lätt bekväm.
Drog mig länge för att göra slut med exet också.
 
Jag tycker det är lite märkligt att flera tycker @Bison ska stanna i en relation som hon inte trivs med? Att träffa någon ska väl ge energi snarare än frustration?

Kanske en del av de som uttrycker liknande har följt henne genom åren?

@Bison jag förstår absolut din frustration och erat förhållande är ju SÅ mycket på övertid enbart tack vare att du just gjort det som många hintar om att försöka anpassa dig till förutsättningarna (och det extremt mycket för att vara du). Jag vet varken ut eller in för ditt förhållande med L är ändå imo på en helt annan nivå än vad du haft tålamod med tidigare. Tycker det är ledsamt med ert avstånd :heart
 
Har tänkt på samma. Om en relation mest skapar frustration (även om det är för att man inte ses ofta nog) - varför stanna? Verkar det inte finnas en lösning på problemet så är det väl bättre att rycka plåstret nu än om 6 månader?
Sen har jag förståelse för att Bison stannar, man (jag...) har en förmåga att vilja försöka lite och lite till. För kanske man hittar en lösning.
Men att uppmuntra någon annan till det hade jag aldrig gjort.

En relation ska ge övervägande positiva känslor. Negativa finnas alltid, men tar de överhand (oavsätt anledning), så är det nog dags att bryta...

Det har varit väldigt av och på pga mycket osäkerhet ffa från min sida.
Men jag tycker verkligen om honom och det är så bra när vi ses.
Men avståndet tär som sagt på mig. Jag känner inte den förväntan som han gör, tycker snarare det blir jobbigt att ses, blir avvaktande tills jag kan slappna av och allt känns sin vanligt, ungefär lagom tills vi skiljs åt igen.

Jag tycker nog jag har försökt en jäkla massa. Jag menar, så kul är det inte att åka tåg i flera timmar när lan redan jobbar på tåg hela dagarna.
Jag har ansträngt mig med barnet som fan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
682
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 125
Svar
1 292
· Visningar
132 511
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
442
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp