Dejtingtråden del 37

Jag blir lite fundersam över vilka kvinnor männen dejtar. Jag känner ingen som skulle skicka nakenbilder på sig själv innan man träffats det är ju otroligt utsatt att göra så. Man har ingen aning om vad den andra tänker göra med bilderna.
Jag tänker också att det har att göra med en viss typ av kvinnor snarare än de flesta kvinnor. Vet inte heller någon som gör så, absolut inte till någon de aldrig träffat.
 
Detta är väldigt intressant för jag hade denna diskussionen med ett gäng män för inte alls så länge sedan på en tillställning. De menade på att tjejerna med bekräftelsebehov är svårast att ha med att göra, för man tror att de mest är ute efter sex. De menade på att de flesta tjejerna är "helt normala" tills man bestämt att man ska ses, för då kommer det genast en massa nakenbilder. Jag och mina tjejkompisar blev lite fundersamma över detta och hade ett gäng följdfrågor, men de flesta männen hade samma erfarenheter. Många tjejer skickar nakenbilder innan första dejten och de trodde att det var för att de hade bekräftelsebehov. Jag var ärligt lite förvånad, men männen hade bildbevis att visa så jag tror på dem. Hur som så blir ju detta lite av en ond cirkel. Männen tror att kvinnorna är ute efter sex och det blir en självuppfyllande profetia för kvinnorna som då tycker att männen bara är ute efter sex.

Jag vet inte vad jag ska tro längre. Det kändes som att jag blev sviken av "alla andra" kvinnor och att jag arbetar i motvind.
Alla har väl ett bekräftelsebehov tänker jag? Men alla skickar inte nakenbilder på sig själva. 😅

Min erfarenhet av män är:
-Allt bra?
-Hur gick det på jobbet?
-Vad föredrar du i sängen?

🤦🏻‍♀️

Igår kom det ”Får jag värma mina kalla händer på din rumpa?” GÅ INTE DIT INNAN VI HAR TRÄFFATS! 😩
 
Generellt är det svårt att ”känna in rummet” när en nätdejtar. Vi bär med oss olika saker och ibland kan saker tolkas fel.

Men ja, att få en nakenbild en inte bett om hade iaf jag inte uppskattat 🙈

Jag o sthlmaren har sexmessat lite men igår prata vi om det på telefon och han sa då att de är inte det han vill främst eller att han ”bara” är ute efter sex. Ja har förstått de men de var ändå skönt att prata om det inför att ses 🙂 så en inte känner någon press.
 
Alla har väl ett bekräftelsebehov tänker jag? Men alla skickar inte nakenbilder på sig själva. 😅

Min erfarenhet av män är:
-Allt bra?
-Hur gick det på jobbet?
-Vad föredrar du i sängen?

🤦🏻‍♀️

Igår kom det ”Får jag värma mina kalla händer på din rumpa?” GÅ INTE DIT INNAN VI HAR TRÄFFATS! 😩
+1 på den :rofl:
 
Inte idag heller (och då har jag inte backat ut pga tandis, det fanns inget att backa ur). Det känns lite som att det är så det kommer fortsätta. Vilket är tråkigt.

Fortsätter ”snappa” med H. Tror vi råkar på varandra en stund imorgon bitti.

Inget dag 3 av 4. Ändå lite tråkigt från någon som säger sig vilja träffas igen.

Träffade på H imorse som var väldigt sen men faktiskt t.o.m. ringde och berättade läget. Jag hade inga tider att passa så jag väntade. Vi är ändå himla bra på liggandet även när jag inte riktigt är i funktion 😎
 
Jag blir lite fundersam över vilka kvinnor männen dejtar. Jag känner ingen som skulle skicka nakenbilder på sig själv innan man träffats det är ju otroligt utsatt att göra så. Man har ingen aning om vad den andra tänker göra med bilderna.
Jag tror det finns många kvinnor som gör saker som de egentligen inte vill/mår bra av (som att skicka nakenbilder till främlingar) för att de tänker att de inte kommer accepteras/uppskattas annars.
 
Nu har ju jag pausat min dejting, men ja, jag upplever också att det tjatas om "får jag se mer". När jag var yngre vek jag mig, även om jag kanske egentligen inte ville, samt att det kändes som att man "var tvungen" för annars fick man ett "ändå ingen som vill ha en tjockis som dig" - svar ungefär.
Nu händer det väl att nått barnförbjudet skickas till etablerade ligg, men inte ofta. Sist när ett ligg frågade om han inte kunde få se nått fick han ett svar att nä, har han inte tid att prioritera och träffas (då hade det gått flera månader sen vi sågs), då har jag inget nöje av att dela med mig av nått sånt heller 😂
 
Nu har ju jag pausat min dejting, men ja, jag upplever också att det tjatas om "får jag se mer". När jag var yngre vek jag mig, även om jag kanske egentligen inte ville, samt att det kändes som att man "var tvungen" för annars fick man ett "ändå ingen som vill ha en tjockis som dig" - svar ungefär.
Nu händer det väl att nått barnförbjudet skickas till etablerade ligg, men inte ofta. Sist när ett ligg frågade om han inte kunde få se nått fick han ett svar att nä, har han inte tid att prioritera och träffas (då hade det gått flera månader sen vi sågs), då har jag inget nöje av att dela med mig av nått sånt heller 😂

Nä eller hur. Bilder kräver motprestation.
 
Jag tror det finns många kvinnor som gör saker som de egentligen inte vill/mår bra av (som att skicka nakenbilder till främlingar) för att de tänker att de inte kommer accepteras/uppskattas annars.
Absolut och en del män är väldigt duktiga på att leta upp dessa kvinnor.

Jag inser att jag formulerade mig klumpigt, min tanker var mest att jag har extremt svårt att tro att kvinnor skickar nakenbilder på sig själva innan de ens träffat mannen för att de förväntar sig sex. Snarare är jag inne på det spår ni andra är inne på att dessa kvinnor känner att det förväntas av dem och det är sannolikt inte det enda som de känner förväntas av dem.
 
Nu har ju jag pausat min dejting, men ja, jag upplever också att det tjatas om "får jag se mer". När jag var yngre vek jag mig, även om jag kanske egentligen inte ville, samt att det kändes som att man "var tvungen" för annars fick man ett "ändå ingen som vill ha en tjockis som dig" - svar ungefär.
Nu händer det väl att nått barnförbjudet skickas till etablerade ligg, men inte ofta. Sist när ett ligg frågade om han inte kunde få se nått fick han ett svar att nä, har han inte tid att prioritera och träffas (då hade det gått flera månader sen vi sågs), då har jag inget nöje av att dela med mig av nått sånt heller 😂

Nä eller hur. Bilder kräver motprestation.
Jag tänker som så att om jag känner att jag skulle vilja skicka en nakenbild (och det är något som motparten också önskar få) så gör jag det. Jag skickar inte bilder på önskemål för att den andra vill att jag ska det. Jag tänker att det är vanskligt om jag gör saker för att den andra vill det "och det inte gör mig något att göra det", när det kommer till sexualitet så ska det bara vara saker som jag verkligen, verkligen vill. Det är så lätt att halka in i att göra saker för andras skull och gränserna mellan vad jag vill och vad jag bara gör ändå för att det är obekvämt att låta bli blir så suddiga annars.
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 554
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
401
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
560
Senast: Krystalline
·
Hemmet För att få veckorna att flyta på smidigt så söker vi en whiteboardtavla som veckoplanerare. Den behöver ha veckodagarna uppradade och...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp