Dejtingtråden del 37

Äsch, låt dem vara kvar. De är strax aktiva och letar efter ny igen. ;)

Hm, det kanske inte var det allra vänligaste att önska någon annan? Jag undviker själv att skriva här i tråden pga är numera i en relation, men jag önskar att alla här i tråden som vill träffa någon på det sätt som passar dem också gör det. @Yeah but kan inte du starta en sån där tråd för oss som inte riktigt platsar här längre? Vem vet, vi kanske är tillbaka här tidigare än vi anar just nu, men det är ju kul att få vara glad och kär medan det varar iallafall...
 
Hm, det kanske inte var det allra vänligaste att önska någon annan? Jag undviker själv att skriva här i tråden pga är numera i en relation, men jag önskar att alla här i tråden som vill träffa någon på det sätt som passar dem också gör det. @Yeah but kan inte du starta en sån där tråd för oss som inte riktigt platsar här längre? Vem vet, vi kanske är tillbaka här tidigare än vi anar just nu, men det är ju kul att få vara glad och kär medan det varar iallafall...
Jag tror nog inte att @Ramona var döseriös med det där, och att man inte ska läsa in att hon hoppas alla misslyckas/att det tar slut för dom som faktiskt har hittat någon.
Men jag vet inte, andra kanske missuppfattar en ;) för något allvarligt 🤷🏼‍♀️
 
Jag tror nog inte att @Ramona var döseriös med det där, och att man inte ska läsa in att hon hoppas alla misslyckas/att det tar slut för dom som faktiskt har hittat någon.
Men jag vet inte, andra kanske missuppfattar en ;) för något allvarligt 🤷🏼‍♀️
Jag förstår att det inte var allvarligt menat men tycker personligen inte att det var så kul. Om jag pratar utifrån mig personligen så har jag väldigt nyligen träffat någon och det finns helt klart fortfarande en stor risk att det tar slut, vi håller fortfarande på att lära känna varandra och allt är väldigt skört. Om man varit tillsammans i flera år är det ju ett helt annat läge.
 
Men va fan, här kan det gå helg efter helg utan att jag har något kul göra, så måste jag tacka nej till en dejt för att hela helgen är fullständigt uppbokad (allt är dock inte kul)
Har i alla fall en förstadejt på lördag, vi ska äta lunch i gamla stan. Jag sa jag har sjukt dåligt lokalsinne så han möter upp mig utanför Coop på Centralen.
 
Jag förstår att det inte var allvarligt menat men tycker personligen inte att det var så kul. Om jag pratar utifrån mig personligen så har jag väldigt nyligen träffat någon och det finns helt klart fortfarande en stor risk att det tar slut, vi håller fortfarande på att lära känna varandra och allt är väldigt skört. Om man varit tillsammans i flera år är det ju ett helt annat läge.
Det är ju väldigt tråkigt med människor som är bittra och önskar andra olycka, då kanske man ska jobba lite på sig själv istället för att vilja att människor ska vara lika olyckliga som en själv. Tycker inte heller att det är ett kul "skämt" i en tråd där folk skriver om dejting.
 
Jag har sagt upp Tinder gold-abonnemanget eftersom less på att dejta nya människor. Lunchade med ex-FWB:n från förra årsskiftet, och jag saknar verkligen vad jag hade med den mannen. Försöker få till en träff med senaste dejten men det går lite trögt 😅 Han är upptagen av sig, jag är upptagen av mig och så krockar barnveckor och jobbschema men nångång kanske...
 
Kanske dejt i helgen med en väldigt trevlig kille utan barn 🥰

Dejt på söndag! Ser framemot den? 😮 brukar jag inte göra..
Men han vill leva i ett zoo🌸 Han åker inte skidor i fjällen på vintern utan han vandrar vår-höst🌸
Han bad om ursäkt för HAN inte tänkt på vart jag ska ha MINA hundar när vi ska dejta 🌸
Han har googlat fram fik en får ta med hunden till 🌸

ska försöka att inte hypea för mycket 🥰🤪
 
Dejt på söndag! Ser framemot den? 😮 brukar jag inte göra..
Men han vill leva i ett zoo🌸 Han åker inte skidor i fjällen på vintern utan han vandrar vår-höst🌸
Han bad om ursäkt för HAN inte tänkt på vart jag ska ha MINA hundar när vi ska dejta 🌸
Han har googlat fram fik en får ta med hunden till 🌸

ska försöka att inte hypea för mycket 🥰🤪
Jag tycker det är skitsvårt att inte gå händelser i förväg när man hittat någon som verkar riktigt vettig 😅
Helst skulle jag spolat fram tiden så man slapp den där ovetskapen 😂
 
Det är ju väldigt tråkigt med människor som är bittra och önskar andra olycka, då kanske man ska jobba lite på sig själv istället för att vilja att människor ska vara lika olyckliga som en själv. Tycker inte heller att det är ett kul "skämt" i en tråd där folk skriver om dejting.
Men vem är bitter och önskar andra olycka? Du läser ju in saker i någonting som inte finns.
Men också, jo, det är faktiskt helt okej att skämta om det mesta och speciellt förhållanden, dejtandet och människors olikheter och svårigheter att hitta rätt. Det är liksom så att livet är för seriöst för att ta det på allvar, som Oscar Wilde skrev en gång i tiden. :D
 
Än så länge är det inte sagt något om att vara exklusiva, jag och H alltså. Vi hörs fortfarande av varje dag, skriver god morgon och god natt, ses på hans barnfria veckor osv. Vi har bara känns varandra i 1,5månad så än är det lite för tidigt för att säga vart det leder. Men det är skönt för vi kan verkligen prata om allt och acceptera hur den andre är även om det är den där ”smekmånadsfasen” fortfarande.
Än så länge har vi inte varit på någon officiell dejt men ingen av oss känner riktigt att det är vi. Däremot så var vi på bio och det bjöds både på popcorn, närhet och hångel 🥰
 
Det började bra iaf. Kom överens om att äta på hotellet han var på över natten pga inte så hög ljudvolym. Men beställde mat från annat ställe. Hade påtalat allergin innan mest pga en tidigare dejt beställde kycklingspett med jordnötssås och det är att gå lite långt även om jag inte är superkänslig. Så allt lugnt och inga konstiga rätter.

Åt en tugga av en typ chicken tikka masala och kände att det kliade på tungan så åt inget mer. Efter ett tag så blev det obehagligt så vi gick till apotek och köpte antihistaminer som jag tog. Sen efter kanske 20 minuter svullnade hela ansiktet upp och tungan och halsen också fick jag nässelutslag överallt. Helt knasigt

Så det blev ett samtal med 112, kom en ambulans med sirener på studs iom att vi var i stan (tack och lov) och sen har jag fått massor av kortison och antihistaminer och adrenalin i inhalator osv.

Vårdpersonalen frågade stackars dejten om mitt personnummer osv 🤣🤣🤣

Han fick såklart inte följa med men höll kontakten och sen när jag var färdigbehandlad och observerad (drygt 5h) så promenerade jag till hotellet (han försökte insistera på taxi men skönt att gå) och så sov jag där ett par timmar. Väldigt oskyldigt.

Men det blev ju lite märkligt. Svårt att utvärdera själva dejten men om han inte blev skrämd för livet tänker jag repris. Utan mat som någon annan har lagat 🙈
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 560
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
401
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
560
Senast: Krystalline
·
Hemmet För att få veckorna att flyta på smidigt så söker vi en whiteboardtavla som veckoplanerare. Den behöver ha veckodagarna uppradade och...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp