Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Där har vi olika erfarenheter.
Mycket möjligt.


Apropå att snoka på folk via MrKoll och liknande - syns det att en söker på nån? :oJag är galet paranoid.
Och vad söker ni på?
Nej, det syns inte att det är just du som söker på en specifik person, du kan begära ut eventuella domar anonymt :)
Jag är löjligt överdriven men jag kollar om personen har någon dom på sig, jag kollar vart och hur personen bor och jag kollar Facebook och andra sociala medier. Jag har varit på alldeles för många dejter med personer jag på förhand inte vetat något om och som sedan visat sig inte alls passa mig och mitt liv så numera är jag superpicky.
 
Nej, det syns inte att det är just du som söker på en specifik person, du kan begära ut eventuella domar anonymt :)
Jag är löjligt överdriven men jag kollar om personen har någon dom på sig, jag kollar vart och hur personen bor och jag kollar Facebook och andra sociala medier. Jag har varit på alldeles för många dejter med personer jag på förhand inte vetat något om och som sedan visat sig inte alls passa mig och mitt liv så numera är jag superpicky.

Kanske ska göra en sökning på min nya vän då... jag vet att han åkt dit för fortkörning men det är väl det. Jag har faktiskt inte träffat en för mig helt okänd person sedan jag var 22 ( :o !?) så jag har aldrig behövt kolla upp eller ens fundera kring sånt. Jag tycker det är läskigt, vemfan vet liksom hur nån är även om han verkar reko.
Jag vet ju dock vad han sysslar med och vart han bor osv. Men det är allt. Jag är inflyttad hit så jag har inte en susning om nån även om det är en inföding...
 
Kanske ska göra en sökning på min nya vän då... jag vet att han åkt dit för fortkörning men det är väl det. Jag har faktiskt inte träffat en för mig helt okänd person sedan jag var 22 ( :o !?) så jag har aldrig behövt kolla upp eller ens fundera kring sånt. Jag tycker det är läskigt, vemfan vet liksom hur nån är även om han verkar reko.
Jag vet ju dock vad han sysslar med och vart han bor osv. Men det är allt. Jag är inflyttad hit så jag har inte en susning om nån även om det är en inföding...
Det vet man ju aldrig, om någon. Massor av våltäktsmän är ostraffade och folk dömda för flera brott kan vara hur härliga som helst 🤷‍♀️
 
Snickaren hörde av sig igår faktist! Hade hänt lite saker privat så han var väldigt låg nu.

Känner att jag inte vill vara ytterligare en ”press” åt honom just nu så jag sa så att han får höra av sig när han känner att han orkar, och att jag finns om han behöver prata av sig.

Svårt detta när man inte alls känner varandra, jag vill ju erbjuda mitt stöd, men samtidigt så är jag ju inget stöd eftersom vi i princip är främlingar för varandra.

Sagt att jag finns som en vän, helt utan krav om något alls, sen får vi se vad framtiden visar. Han skrev ju och bad om ursäkt att han varit tyst och anledningen till det, och det är just det jag känner att han inte ska behöva känna, att han MÅSTE höra av sig just nu.

Själv så har jag faktist ingen aning alls om det finns något att hoppas på i framtiden mellan oss, jag har sagt vart jag står just nu iallafall, sen får han höra av sig när/om så får vi se då helt enkelt hur allt ser ut den dagen.

Han sa att jag får inte glömma bort honom nu, men samtidigt så känner jag endå någonstans att det finns stor risk att det rinner ut i sanden.
Antingen för att jag inser att jag ska fortsätta vara själv endå för det är lugnast och skönast så, eller för att den här grejen gör så han inte orkar lägga tid på annat på ett bra tag.

Vi får se helt enkelt vad det blir av det. 🙂
 
Jag vet inte riktigt hur man kan få papper på att nån är en tabbe 🤷‍♀️

Tabbe = att tabba sig = att begå ett misstag = tex jag som har möjlighet att få del av information lättillgängligt, tar inte reda på information som är lättillgänglig och som ev kan hindra mig från att hamna i skit = skulle kännas som en tabbe.

Är min avsikt tydlig nog? Dvs att göra en tabbe, inte att nån är en tabbe.
 
Snickaren hörde av sig igår faktist! Hade hänt lite saker privat så han var väldigt låg nu.

Känner att jag inte vill vara ytterligare en ”press” åt honom just nu så jag sa så att han får höra av sig när han känner att han orkar, och att jag finns om han behöver prata av sig.

Svårt detta när man inte alls känner varandra, jag vill ju erbjuda mitt stöd, men samtidigt så är jag ju inget stöd eftersom vi i princip är främlingar för varandra.

Sagt att jag finns som en vän, helt utan krav om något alls, sen får vi se vad framtiden visar. Han skrev ju och bad om ursäkt att han varit tyst och anledningen till det, och det är just det jag känner att han inte ska behöva känna, att han MÅSTE höra av sig just nu.

Själv så har jag faktist ingen aning alls om det finns något att hoppas på i framtiden mellan oss, jag har sagt vart jag står just nu iallafall, sen får han höra av sig när/om så får vi se då helt enkelt hur allt ser ut den dagen.

Han sa att jag får inte glömma bort honom nu, men samtidigt så känner jag endå någonstans att det finns stor risk att det rinner ut i sanden.
Antingen för att jag inser att jag ska fortsätta vara själv endå för det är lugnast och skönast så, eller för att den här grejen gör så han inte orkar lägga tid på annat på ett bra tag.

Vi får se helt enkelt vad det blir av det. 🙂


Skönt ändå att få en förklaring. Sen får ni se vad tiden ger. Förstår att det är drygt att vänta, men nu vet du ju iaf att det har en orsak och inte bara blev tyst så att säga :heart
 
Skönt ändå att få en förklaring. Sen får ni se vad tiden ger. Förstår att det är drygt att vänta, men nu vet du ju iaf att det har en orsak och inte bara blev tyst så att säga :heart

Men precis! 🙂 Det kändes skönt, har inte fått intrycket av att han skulle vara någon som bara ghostar, men endå. Ja nu är det bara att vänta, vilket jag tycker är skitdrygt, jag är en sån som gärna vill att plåstret slits av direkt om vi säger så...🤣

Det känns som sagt nästan som om det kommer bli så till slut iallafall, men ska försöka att inte tänka allt för mycket på det, utan bara låta livet rulla på som vanligt. Men det hade nästan känts lättare om han bara sagt att han inte ville något mer alls pga jag är så nervklen!🙈😅 Sånt här gör mig knäpp, och innerst inne så vet jag att det bästa vore att bara tacka för mig och glömma och gå vidare, men jag gillar ju grabben och vill inte ge upp än.

Det värsta som kan hända är ju att det inte blir något mer, och det var ju min plan från början och har varit länge att vara/leva ensam, så det går ju ingen nöd på mig. Även om det såklart skulle svida lite eftersom han var den enda på väldigt väldigt länge som faktist sparkade igång något extra i mig.
 
Men precis! 🙂 Det kändes skönt, har inte fått intrycket av att han skulle vara någon som bara ghostar, men endå. Ja nu är det bara att vänta, vilket jag tycker är skitdrygt, jag är en sån som gärna vill att plåstret slits av direkt om vi säger så...🤣

Det känns som sagt nästan som om det kommer bli så till slut iallafall, men ska försöka att inte tänka allt för mycket på det, utan bara låta livet rulla på som vanligt. Men det hade nästan känts lättare om han bara sagt att han inte ville något mer alls pga jag är så nervklen!🙈😅 Sånt här gör mig knäpp, och innerst inne så vet jag att det bästa vore att bara tacka för mig och glömma och gå vidare, men jag gillar ju grabben och vill inte ge upp än.

Det värsta som kan hända är ju att det inte blir något mer, och det var ju min plan från början och har varit länge att vara/leva ensam, så det går ju ingen nöd på mig. Även om det såklart skulle svida lite eftersom han var den enda på väldigt väldigt länge som faktist sparkade igång något extra i mig.

Du tycker inte att du målar fan på väggen nu? O_o ;)
Varför skulle det rinna ut i sanden? Bara för att han behöver lite space som inte ens har med dig att göra. Du som vårdar ditt eget space så mycket borde väl ha all förståelse i världen för just det? Dessutom har han ju tydligt sagt att du inte får glömma honom, det är en jättetydlig signal att du är viktig men just nu är det annat som måste få ta plats

(och en sak till det heter ändå - inte endå)
 
Men precis! 🙂 Det kändes skönt, har inte fått intrycket av att han skulle vara någon som bara ghostar, men endå. Ja nu är det bara att vänta, vilket jag tycker är skitdrygt, jag är en sån som gärna vill att plåstret slits av direkt om vi säger så...🤣

Det känns som sagt nästan som om det kommer bli så till slut iallafall, men ska försöka att inte tänka allt för mycket på det, utan bara låta livet rulla på som vanligt. Men det hade nästan känts lättare om han bara sagt att han inte ville något mer alls pga jag är så nervklen!🙈😅 Sånt här gör mig knäpp, och innerst inne så vet jag att det bästa vore att bara tacka för mig och glömma och gå vidare, men jag gillar ju grabben och vill inte ge upp än.

Det värsta som kan hända är ju att det inte blir något mer, och det var ju min plan från början och har varit länge att vara/leva ensam, så det går ju ingen nöd på mig. Även om det såklart skulle svida lite eftersom han var den enda på väldigt väldigt länge som faktist sparkade igång något extra i mig.
Men nä, så tolkar inte jag det du skrivit om hans svar.
Tvärtom, så vill han ju gärna att du väntar, om du orkar.
 
Du tycker inte att du målar fan på väggen nu? O_o ;)
Varför skulle det rinna ut i sanden? Bara för att han behöver lite space som inte ens har med dig att göra. Du som vårdar ditt eget space så mycket borde väl ha all förståelse i världen för just det? Dessutom har han ju tydligt sagt att du inte får glömma honom, det är en jättetydlig signal att du är viktig men just nu är det annat som måste få ta plats

(och en sak till det heter ändå - inte endå)

Av den anledningen som det är så kan det rinna ut i sanden.

Jag målar inte fan på väggen utan det är just så det kan bli,och jag har definitivt förståelse för det, just därför jag sagt extra tydligt att han inte alls ska behöva tänka på mig nu, eller be om ursäkt om han inte orkat svara/skriva på ett tag, och att vill han prata så lyssnar jag, men att jag lagt ”oss” åt sidan tills han om/när känner att han vill ta upp det, så var någonstans visar jag inte förståelse för att han behöver space?
 
Men nä, så tolkar inte jag det du skrivit om hans svar.
Tvärtom, så vill han ju gärna att du väntar, om du orkar.

Jag tolkar heller inte hans svar så, men däremot pga omständigheterna så vet jag inte hur långt fram i tiden vi pratar om, kan vara vääääääldigt långt bort, därav det hade varit lättare att bara strunta i det, för min egna skull, redan nu och inte gå och vänta och hoppas att saker blir bra tillslut.

Jag förstår att han vill att jag väntar och tolkar det inte på något annat sätt än så heller. Och det känns ju toppen, men nu pratar vi om något där vi inte kan påverka något alls utan bara hoppas att det blir bra. Det är det viktigaste, inte hur det går för oss.
 
Av den anledningen som det är så kan det rinna ut i sanden.

Jag målar inte fan på väggen utan det är just så det kan bli,och jag har definitivt förståelse för det, just därför jag sagt extra tydligt att han inte alls ska behöva tänka på mig nu, eller be om ursäkt om han inte orkat svara/skriva på ett tag, och att vill han prata så lyssnar jag, men att jag lagt ”oss” åt sidan tills han om/när känner att han vill ta upp det, så var någonstans visar jag inte förståelse för att han behöver space?

Jag tycker att du inte har förståelse för just spacet iom att du mer eller mindre dödförklarar relationen pga han inte hörde av sig på ett par dagar. Du har lagt "oss" åt sidan - inte han. Eller har han sagt att han vill lägga er åt sidan? Då är det ju en annan sak, men så har du inte uttryckt det alls här. Hade jag varit han i detta läge hade jag uppfattat dig som ganska ointresserad av annat än en vänskapsrelation. Men som sagt jag har inte alla detaljer.
 
@Fibusen Jag tycker att det låter som om han verkar värd att väntas på. Så drabbas inte av panik nu. Det är väl inte SÅ länge sedan du landade i att det var rätt ok att vara själv. Eller blandar jag ihop dig med någon? Måste det rinna ut i sanden av det som är anledningen?

Nej jag har varit nöjd med att vara själv länge, separerade -15...😅 Så det är verkligen inte det som är problemet, jag behöver däremot landa i att det skulle vara okej att ha ett förhållande med någon, det är det som är svårt för mig! 😂

Ja han är absolut värd att vänta på, utan att tveka, men jag vet inte hur långt fram i tiden vi pratar.

Och när vi är i stadiet av att lära känna varandra bara så blir det...konstigt? att veta hur man ska bete sig. Jag kan inte ge han stöttning, och han har säkert svårt att vända sig till mig då vi inte känner varandra, och det är här det kan krocka med att denna period kan bli lång, och därav det kan rinna ut i sanden.
 
Jag tycker att du inte har förståelse för just spacet iom att du mer eller mindre dödförklarar relationen pga han inte hörde av sig på ett par dagar. Du har lagt "oss" åt sidan - inte han. Eller har han sagt att han vill lägga er åt sidan? Då är det ju en annan sak, men så har du inte uttryckt det alls här. Hade jag varit han i detta läge hade jag uppfattat dig som ganska ointresserad av annat än en vänskapsrelation. Men som sagt jag har inte alla detaljer.

Nej, det är verkligen inte pga att han inte hörde av sig på ett par dagar! Utan av den anledningen han berättade igår vilket jag såklart inte tänker gå in på här.

Han hade dåligt samvete och kände sig kass som hade varit så tyst ett par dagar, men det hade hänt en grej. Då sa jag att han ska inte behöva lägga någon energi på oss just nu eller känna en press att han ska höra av sig eller svara på allt bara för att vi dejtar, utan att han ska fokusera på det andra först och främst, sen får han höra av sig i den mån han vill/orkar själv. Att behöver han någon att prata om grejen med så lyssnar jag mer än gärna, men att vi inte ska diskutera våran relation nu, för det är inget han ska behöva lägga energin på när den behövs på annat ställe. Detta har lite slagit undan fötterna helt för honom, och då vill inte jag bli ännu ett måste, som han ska få dåligt samvete över att han inte orkar lägga tid på just nu. För det var ju det han hade fått, dåligt samvete.

Han blev tacksam över det, och sa att han hoppades att jag inte skulle glömma bort honom bara, varpå jag svarade att det är det sista jag vill. Så nog tror jag han förstår att jag vill ha mer egentligen, men just nu så blir det inte bra.
 
Och, anledningen till att jag är rädd att det ska rinna ut i sanden är för att vi har hunnit med tre dejter. Det är pinfärskt och splitternytt! Vi har ingen aning vart vi har varandra eller pratat direkt om än vart vi står eller vad vi vill i livet. Hade vi dejtat ett längre tag och börjat landa i det och börjat bygga upp något så hade jag varit mindre orolig för det, men nu känner vi knappt varandra. Då är det ganska lätt att det bara ebbar ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 220
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 045
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 444
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp