Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir inte helt klok på LK.... Han var här i söndags och vi lagade mat ihop, det kändes ganska bra, men efteråt när vi satt i soffan och jag försökte sitta lite närare och mysa lite så verkade det som att han drog sig undan? Samtalet blev också lite stelt och oengagerad emellanåt. Så jag antog att han inte kände sig attraherad av mig längre, tills han på väg ut dörren ger mig ett kyss som säger något helt annat.....

Vi ska träffas igen till helgen (på hans initiativ), och nu har jag försökt hålla igång chattandet lite mera, men verkar som att jag måste vara drivande annars så blir det inget. Så tja, är nog inte direkt soulmatepotensial här. 🙄 Känner även att jag behöver rätt mycket mera bekräftelse än vad han har gett hittils, vilket jag nu har försökt hinta om (relativt tydligt). Så vi får väl se hur det utvecklar sig.
 
Var på min andra första dejt i går med tinderkillen jag var på dejt med för typ 1-2 år sedan.
Jag kom iaf ihåg rätt, han är väldigt trevlig 🙂. Jag kom dit superstressad, halvsvettig och osminkad efter att ha jobbat ute i småregn en hel dag. Men hann iof inte stressa upp mig så mycket inför träffen.
Men måste ändå ha lyckats gjort ett hyfsat intryck, vi sa iaf att vi ska käka middag någon kväll.

Men senare kom jag på varför vi inte sågs mer från mitt håll, han är djurallergiker.
 
Var på min andra första dejt i går med tinderkillen jag var på dejt med för typ 1-2 år sedan.
Jag kom iaf ihåg rätt, han är väldigt trevlig 🙂. Jag kom dit superstressad, halvsvettig och osminkad efter att ha jobbat ute i småregn en hel dag. Men hann iof inte stressa upp mig så mycket inför träffen.
Men måste ändå ha lyckats gjort ett hyfsat intryck, vi sa iaf att vi ska käka middag någon kväll.

Men senare kom jag på varför vi inte sågs mer från mitt håll, han är djurallergiker.
Oj, vad trevligt men vad krångligt.
 
Blir inte helt klok på LK.... Han var här i söndags och vi lagade mat ihop, det kändes ganska bra, men efteråt när vi satt i soffan och jag försökte sitta lite närare och mysa lite så verkade det som att han drog sig undan? Samtalet blev också lite stelt och oengagerad emellanåt. Så jag antog att han inte kände sig attraherad av mig längre, tills han på väg ut dörren ger mig ett kyss som säger något helt annat.....

Vi ska träffas igen till helgen (på hans initiativ), och nu har jag försökt hålla igång chattandet lite mera, men verkar som att jag måste vara drivande annars så blir det inget. Så tja, är nog inte direkt soulmatepotensial här. 🙄 Känner även att jag behöver rätt mycket mera bekräftelse än vad han har gett hittils, vilket jag nu har försökt hinta om (relativt tydligt). Så vi får väl se hur det utvecklar sig.

Men han gav dig kyssen när han gick och han tog intiativ till att ses igen? Tycker ändå han ger endel bekräftelse 😊
Hinta är ju svårt, men jag tror det blir bättre när ni lärt känna varandra mer?
 
Kände efter lite mer efter dejten förra helgen, och även om det var trevligt känner jag ingen nyfikenhet eller så för att träffas igen.
Så när han hörde av sig härom dagen så sa jag tack för mig.

Har en annan match jag är nyfiken på som skrivit till mig, men väntar lite med att svara honom för att vara redo att ses ganska snabbt om det klickar i skrift. Tänker att han tog en månad från match till att skriva, såförhoppningsvis väntar han lite på mitt svar :D
 
@sorbifolia Ang LK låter det ungefär som att du dejtat mig :o Fysisk närhet funkar för mig endast om jag själv tar initiativet. Annars agerar jag nog exakt som du beskriver att han gör. Jag ryggar tillbaka, nästintill instinktivt. Han kanske bara är en sån som har hög integritet och måste känna att han har kontrollen? Ge det lite tid om du är intresserad av honom, och fråga om det kan vara så att han har hög integritet och lägg inte fram det i nån anklagande ton som "varför vill du inte ha mig"-snacket.
Integritet kan ju vara förklaringen tänker jag. Sen är det klart att om en nu verkligen har som krav att få mysa och gosa på eget initiativ med nån en precis lärt känna då är det ju kanske en dålig kombo. Men det behöver ju inte vara dömt att misslyckas bara för att det här såhär i ett inledande skede tänker jag?
 
Länge sen det var en uppdatering från mig.

Killen jag började gilla ghostade mig helt ganska snabbt när jag började bekräfta tillbaka att jag gillade honom,

Men sen var det nån "liten" (190cm) som under gamenight med guilden när vi spelade among us som PMade mig tyckte att jag måste hata honom då jag favoritiserade honom när jag var intruder och dödade honom alltid först och tyckte att jag skulle bara säga till honom att jag hatade honom.
Jag tyckte mest jag vet inte ens vem du är, ganska ny i guilden och inte koll på särskilt många alls.

Ett par dagar senare skrivs det i guildchatten att en snubbe har den sexigaste rösten i guilden. Så jag skrev att då håller jag mig borta från han på discord. Då sätter sig den långa killen och skriver whisper till mig och tycker jag ska komma online på discord och höra hans röst. Så vi pratade på där nån timme eller två, foodporrnade varandra ganska fint under tiden. Så när jag ska gå å lägga mig så ber han mig å lägga till han på snapp.

Vi har pratat/snappat sen dess om än en tipp efter jag sa nej till att han ville komma över då han inte är över sitt ex som var otrogen mot honom ännu och jag inte tycker att det är schyst att komma hit och träffa mig och jag faller hejdlöst. För att sedan åka hem och mycket möjligt kunna bli tillsammans med sitt ex igen. Då det är ganska nyligt dom gjorde slut och han inte vet hur han vill göra ännu.

Glömde: Han ville tydligen komma över fort för att se om vi funkade ihop och han är rädd för att jag ska hitta någon annan medans han rättar ut sitt eget huvud.
 
Senast ändrad:
Kollegan jag inte är intresserad av hör av sig när han är full.. Senast fick jag ett utlägg om att jag är skör? Och att jag inte ”behöver skydda mig/dra mig undan” eftersom jag inte är så social utan ”med lite självförtroende hamnar jag inte i sånna situationer”

Här blev jag ganska arg då han inte vet ett piss vad jag gått igenom och i den sinnestämningen berättade jag om att jag både blivit våldtagen genom att bli drogad på krogen och även av min första pojkvän.
Detta är inget många vet om men jag blir så jävla trött att någon ska förklara hur jag är och varför? När de inte känner mig..
Sen kände jag att jag blev ledsen.
 
Kollegan jag inte är intresserad av hör av sig när han är full.. Senast fick jag ett utlägg om att jag är skör? Och att jag inte ”behöver skydda mig/dra mig undan” eftersom jag inte är så social utan ”med lite självförtroende hamnar jag inte i sånna situationer”

Här blev jag ganska arg då han inte vet ett piss vad jag gått igenom och i den sinnestämningen berättade jag om att jag både blivit våldtagen genom att bli drogad på krogen och även av min första pojkvän.
Detta är inget många vet om men jag blir så jävla trött att någon ska förklara hur jag är och varför? När de inte känner mig..
Sen kände jag att jag blev ledsen.

Usch så hemskt. Kan du inte säga åt honom att du undanber dig liknande kontaktförsök från honom framöver, och att om han inte lyssna på det så blir det en fråga för chefen? Det brukar få bukt på män om de är det minsta verklighetsförankrade. Även om han inte kan lära sig att respektera dig så kanske han iaf kan vara rädd om sitt uppblåsta ego.
 
Kollegan jag inte är intresserad av hör av sig när han är full.. Senast fick jag ett utlägg om att jag är skör? Och att jag inte ”behöver skydda mig/dra mig undan” eftersom jag inte är så social utan ”med lite självförtroende hamnar jag inte i sånna situationer”

Här blev jag ganska arg då han inte vet ett piss vad jag gått igenom och i den sinnestämningen berättade jag om att jag både blivit våldtagen genom att bli drogad på krogen och även av min första pojkvän.
Detta är inget många vet om men jag blir så jävla trött att någon ska förklara hur jag är och varför? När de inte känner mig..
Sen kände jag att jag blev ledsen.

Be honom dra åt helvete. Han ingen j-la rätt att kommentera hur du beter dig ELLER fylleringa dig! Berätta för chefen omgående och polisanmäl om det inte hjälper. Det är noll tolerans på sådant skitbeteende.
 
Kollegan jag inte är intresserad av hör av sig när han är full.. Senast fick jag ett utlägg om att jag är skör? Och att jag inte ”behöver skydda mig/dra mig undan” eftersom jag inte är så social utan ”med lite självförtroende hamnar jag inte i sånna situationer”

Här blev jag ganska arg då han inte vet ett piss vad jag gått igenom och i den sinnestämningen berättade jag om att jag både blivit våldtagen genom att bli drogad på krogen och även av min första pojkvän.
Detta är inget många vet om men jag blir så jävla trött att någon ska förklara hur jag är och varför? När de inte känner mig..
Sen kände jag att jag blev ledsen.
Folk som ska tala om hur DU är på ett nedsättande sätt kan bara dra åt h-e. Det är inte ett ok beteende på något sätt. Han får prata med dig om jobbrelaterade saker, annars får han inte kontakta dig och har han problem med det kommer du ta upp det med chefen.

I mitt hjärta vill jag att du ska kunna säga till honom att han kanske tror att du är skör men han är ett svin och det är värre. Men det ska du inte för det är what-about-ism och det är inte snyggt. Men man får tänka sånt ibland.
 
Folk som ska tala om hur DU är på ett nedsättande sätt kan bara dra åt h-e. Det är inte ett ok beteende på något sätt. Han får prata med dig om jobbrelaterade saker, annars får han inte kontakta dig och har han problem med det kommer du ta upp det med chefen.

I mitt hjärta vill jag att du ska kunna säga till honom att han kanske tror att du är skör men han är ett svin och det är värre. Men det ska du inte för det är what-about-ism och det är inte snyggt. Men man får tänka sånt ibland.

Inget fel med det som av vissa kallas "whataboutism" (nästintill alltid en defensiv taktik för att slippa undan att prata om en viss sak). Fullkomligt normalt, rimligt och rätt att jämföra saker och ting. Säg åt idioten att idioten är en idiot.
 
Länge sen det var en uppdatering från mig.

Killen jag började gilla ghostade mig helt ganska snabbt när jag började bekräfta tillbaka att jag gillade honom,

Men sen var det nån "liten" (190cm) som under gamenight med guilden när vi spelade among us som PMade mig tyckte att jag måste hata honom då jag favoritiserade honom när jag var intruder och dödade honom alltid först och tyckte att jag skulle bara säga till honom att jag hatade honom.
Jag tyckte mest jag vet inte ens vem du är, ganska ny i guilden och inte koll på särskilt många alls.

Ett par dagar senare skrivs det i guildchatten att en snubbe har den sexigaste rösten i guilden. Så jag skrev att då håller jag mig borta från han på discord. Då sätter sig den långa killen och skriver whisper till mig och tycker jag ska komma online på discord och höra hans röst. Så vi pratade på där nån timme eller två, foodporrnade varandra ganska fint under tiden. Så när jag ska gå å lägga mig så ber han mig å lägga till han på snapp.

Vi har pratat/snappat sen dess om än en tipp efter jag sa nej till att han ville komma över då han inte är över sitt ex som var otrogen mot honom ännu och jag inte tycker att det är schyst att komma hit och träffa mig och jag faller hejdlöst. För att sedan åka hem och mycket möjligt kunna bli tillsammans med sitt ex igen. Då det är ganska nyligt dom gjorde slut och han inte vet hur han vill göra ännu.

Glömde: Han ville tydligen komma över fort för att se om vi funkade ihop och han är rädd för att jag ska hitta någon annan medans han rättar ut sitt eget huvud.

Men herregud vilket pucko. Next please, hade jag känt.
 
Men han gav dig kyssen när han gick och han tog intiativ till att ses igen? Tycker ändå han ger endel bekräftelse 😊
Hinta är ju svårt, men jag tror det blir bättre när ni lärt känna varandra mer?

Mja, så han verkar ju vara interesserad, men känner att jag blir himla osäker när jag inte fått en enda komplimang från honom på de numera 3 veckor som vi haft kontakt.... Det gör dessutom inte saken bättre att han är extremt välklädd och mån om hur han ser ut, så jag som brukar vara rätt stökig har verkligen försökt skärpa till mig för att se lika bra ut - då vill man ju gärna höra att/om man lyckats... Och middagen jag förberett nu senast hade jag lagt ner jättemycket jobb i att planera, men han sa inte ens att maten smakade gott?

@sorbifolia Ang LK låter det ungefär som att du dejtat mig :o Fysisk närhet funkar för mig endast om jag själv tar initiativet. Annars agerar jag nog exakt som du beskriver att han gör. Jag ryggar tillbaka, nästintill instinktivt. Han kanske bara är en sån som har hög integritet och måste känna att han har kontrollen? Ge det lite tid om du är intresserad av honom, och fråga om det kan vara så att han har hög integritet och lägg inte fram det i nån anklagande ton som "varför vill du inte ha mig"-snacket.
Integritet kan ju vara förklaringen tänker jag. Sen är det klart att om en nu verkligen har som krav att få mysa och gosa på eget initiativ med nån en precis lärt känna då är det ju kanske en dålig kombo. Men det behöver ju inte vara dömt att misslyckas bara för att det här såhär i ett inledande skede tänker jag?

Nej, jag måste inte direkt gosa på mitt initiativ, mitt största problem är väl att jag önskar HAN tog mera initiativ. Jag gillar män som är lite "på".... Nu har han dock frågat/hintat tydligt i skrift om att han är redo för betydligt mycket mera närhet nästa gång (såpass att jag känner det kanske kan gå lite för snabbt från "noll" till "hundra"), så min misstanke är att han nog är rätt blyg och kanske inte vågar "prova sig fram" IRL... möjligtvis lite rädd för #metoo eller nåt.

Tänker se efter nästa dejt i helgen, hur det utvecklas. Om inte det blir bättre än vad det kändes senast så orkar jag nog inte lägga mera tid på honom. Men vi har åtminstonde chattat lite mera den här veckan, så pluspoäng på det.
 
Jag längtar ihjäl mig efter att få börja dejta på allvar igen. Just nu har jag satt det sociala livet på paus eftersom jag inte tycker att jag har något bra att erbjuda för tillfället.
Jag är i dålig form, har inte en enda kväll över, bor trångt och är trött för jämnan - snacka om toppentjej 😂
Om 1-2 månader flyttar jag till min nya lägenhet som dels kommer att vara totalrenoverad och dels nästan dubbelt så stor som min nuvarande. Jag kommer att ha ett gym i själva lägenheten där jag får piska mig själv i form och jag kommer bo betydligt mer centralt än vad jag gör nu.

Jag längtar otroligt mycket efter att få träffa en massa nya män! Jag kan till och med sakna urkassa dejter som man bara skrattar åt i efterhand, jag kan sakna one night stands som bara drar efter frukost och jag kan även sakna besvikelsen som uppstår när någon som på förhand verkat vara ett kap visar sig vara raka motsatsen 😂
 
Måste förresten lägga upp den här.
Jag hade en dejt i våras som inte hälsade på min katt överhuvudtaget, trots att katten satte sig precis nedanför honom och tittade uppfordrande. Killen blev omedelbart väldigt oattraktiv i mina ögon, någon som inte ens bryr sig om att hälsa på mina djur är ingen jag vill slösa tid på.

Hur känner ni där?

Screenshot_20201022_141412.jpg
 
Måste förresten lägga upp den här.
Jag hade en dejt i våras som inte hälsade på min katt överhuvudtaget, trots att katten satte sig precis nedanför honom och tittade uppfordrande. Killen blev omedelbart väldigt oattraktiv i mina ögon, någon som inte ens bryr sig om att hälsa på mina djur är ingen jag vill slösa tid på.

Hur känner ni där?

Visa bifogad fil 58979

En man som inte fjäskar, leker med och skämmer bort mina djur kan gå och självdö i en buske 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 990
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 132
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 209
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp