Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, jag måste inte direkt gosa på mitt initiativ, mitt största problem är väl att jag önskar HAN tog mera initiativ. Jag gillar män som är lite "på".... Nu har han dock frågat/hintat tydligt i skrift om att han är redo för betydligt mycket mera närhet nästa gång (såpass att jag känner det kanske kan gå lite för snabbt från "noll" till "hundra"), så min misstanke är att han nog är rätt blyg och kanske inte vågar "prova sig fram" IRL... möjligtvis lite rädd för #metoo eller nåt.

Tänker se efter nästa dejt i helgen, hur det utvecklas. Om inte det blir bättre än vad det kändes senast så orkar jag nog inte lägga mera tid på honom. Men vi har åtminstonde chattat lite mera den här veckan, så pluspoäng på det.

Det låter väl som att ni är på olika plan helt enkelt. Det kan ju bli svårt. Jag har varit på olika plan än ungefär alla mina pojkvänner utom en och det är en jäkla stress som aldrig blivit bra. Det finns ju inget rätt och fel sätt att vara utan ibland är det ju helt enkelt bara så att en inte matchar när det kommer till avgörande delar i ens personligheter. Jag hoppas du får nån klarhet efter nästa dejt :)
 
Måste förresten lägga upp den här.
Jag hade en dejt i våras som inte hälsade på min katt överhuvudtaget, trots att katten satte sig precis nedanför honom och tittade uppfordrande. Killen blev omedelbart väldigt oattraktiv i mina ögon, någon som inte ens bryr sig om att hälsa på mina djur är ingen jag vill slösa tid på.

Hur känner ni där?

Jag känner exakt samma där. Jag har en hund som är med mig dygnet runt och det ingår i paketet, jag säger inte att alla måste älska att ha en hund men om en inte alls kan umgås på ett naturligt sätt med ett djur funkar det ju inte. Jag tycker dessutom att det är oattraktivt att inte ha nån känsla för djur och såna män brukar ju då heller aldrig bli intressanta för mig.

Det är viktigast att det funkar med hunden. Hästen bor ju inte med mig. Men om han inte alls kan tänka sig att nån gång följa med till stallet så blir det också svårt, hästägande är en livsstil. Jag är själv sådan att jag gärna hakar på nån annans aktiviteter och är nyfiken på sånt en partner ägnar sig åt. Jag förväntar mig samma tillbaka i nån utsträckning.
 
Måste förresten lägga upp den här.
Jag hade en dejt i våras som inte hälsade på min katt överhuvudtaget, trots att katten satte sig precis nedanför honom och tittade uppfordrande. Killen blev omedelbart väldigt oattraktiv i mina ögon, någon som inte ens bryr sig om att hälsa på mina djur är ingen jag vill slösa tid på.

Hur känner ni där?

Visa bifogad fil 58979
När det gäller katter brukar jag vara otroligt vaksam ^^ Dejten nu har en katt, den kan komma fram till och nosa lite på en men vill knappt bli klappad. När vi hade hånglat lite satte hon sig demonstrativt på honom, eller bredvid. Då fick jag klappa lite :P Katter är så säregna att om det inte är otroligt tydligt att man får röra, så rör jag inte!
 
Måste förresten lägga upp den här.
Jag hade en dejt i våras som inte hälsade på min katt överhuvudtaget, trots att katten satte sig precis nedanför honom och tittade uppfordrande. Killen blev omedelbart väldigt oattraktiv i mina ögon, någon som inte ens bryr sig om att hälsa på mina djur är ingen jag vill slösa tid på.

Hur känner ni där?

Visa bifogad fil 58979

Mina kattrackor tyckte bättre om husse :meh: Han har ju inte träffat Isis ännu så vi får väl se hur det går där :D
 
Måste förresten lägga upp den här.
Jag hade en dejt i våras som inte hälsade på min katt överhuvudtaget, trots att katten satte sig precis nedanför honom och tittade uppfordrande. Killen blev omedelbart väldigt oattraktiv i mina ögon, någon som inte ens bryr sig om att hälsa på mina djur är ingen jag vill slösa tid på.

Hur känner ni där?
För mig (och min katt) är den en fin balansgång. Hon är ganska skygg för nya människor så om någon går rakt fram och ska hälsa springer hon och gömmer sig under sängen, likadant är hon ganska petig med hur en får klappa henne. Men om dejten inte ens bemödar sig att försöka känna in henne/fråga mig om de får säga hej/etc så är det solklart oattraktivt.
 
För mig blir det lite en ickefråga. Allt handlar om att få min hund att inte klättra på tjejen i fråga, när han lugnat sig lite så går han och sätter sig i knä (om vi sitter ner). Så det brukar snarare vara att jag får instruera tjejen att inte hälsa för glatt direkt när de möts.
 
För mig blir det lite en ickefråga. Allt handlar om att få min hund att inte klättra på tjejen i fråga, när han lugnat sig lite så går han och sätter sig i knä (om vi sitter ner). Så det brukar snarare vara att jag får instruera tjejen att inte hälsa för glatt direkt när de möts.

Vad har du för hund? :D Min hund älskar allt och alla, oftast. Vissa karlar däremot är hon skeptisk till i början, vaktar och har sig. Aldrig kvinnor. Vad-det-nu-är har hon älskar från start, tom fick hon upp ögonen för honom långt innan jag själv :o

Däremot mitt ex hade en fullständigt odräglig hund. Ouppfostrad, stor, dregglig och skitjobbig som tog omkull en om en inte spjärnade emot. vi var aldrig sams om den hunden, jag har mkt svårt för ouppfostrade hundar och ännu mer för deras ägare om de inte ens fattar hur odrägliga de är :o
 
Måste förresten lägga upp den här.
Jag hade en dejt i våras som inte hälsade på min katt överhuvudtaget, trots att katten satte sig precis nedanför honom och tittade uppfordrande. Killen blev omedelbart väldigt oattraktiv i mina ögon, någon som inte ens bryr sig om att hälsa på mina djur är ingen jag vill slösa tid på.

Hur känner ni där?

Visa bifogad fil 58979

Jag bjuder aldrig hem någon, men tycker det är fint om folk frågar om mina djur typ. Men inte när man märker att dom frågar om dom fast än dom kanske egentligen inte bryr sig alls. Jag pratar typ aldrig om mina hundar heller med folk jag dejtar. Känns för privat haha.
 
Jag tror inte jag förstår mig på folk som vill ses trots att man knappt haft en konversation innan. :confused:Känns så sjukt onödigt att sätta sig i en situation där man måste umgås ett tag om man inte ens kan prata med varandra innan.

Håller helt med! Min fördom är att de har ett tråkigt liv eller är desperata. :o
Jag menar, vem vill lägga tid på att umgås med en främling som kan vara sjukt tråkig eller t o m otrevlig när man kan ha egentid?
 
Jag trodde att jag och dejten hade skrivit massor till varandra när jag tackade ja till att ses, när jag kollade upp det hade det gått typ... Två-tre dagar :p
 
Sitter här i det sedvanliga känslokaoset. Vi sågs igår trots att vi bestämt att ses först idag. Jättetrevligt som alltid. Fasen vad jag gillar honom, trivs jättebra med sällskapet och jag saknar honom när vi inte ses, men det är Så jobbigt inombords :banghead: Han måste ju i vilket fall vara genuint intresserad tänker jag, för jag är ju inte direkt ett enkelt ligg så att säga. Efter 2 mån kan jag möjligen sträcka mig till att kramas när han går. Det är helt okej. Kan även ligga halvnära i soffan, det går oftast bra men ibland blir det bara nej. Idag känner jag för att gå och gömma mig under en sten. Men jag kan inte hålla mig borta från honom heller. Tur jag börjar jobba efter helgen och jobbar bara kvällar och nätter och så har han barnet på helgen så även om vi ses är det på ett annat vis.
 
Måste förresten lägga upp den här.
Jag hade en dejt i våras som inte hälsade på min katt överhuvudtaget, trots att katten satte sig precis nedanför honom och tittade uppfordrande. Killen blev omedelbart väldigt oattraktiv i mina ögon, någon som inte ens bryr sig om att hälsa på mina djur är ingen jag vill slösa tid på.

Hur känner ni där?

Visa bifogad fil 58979
En man som inte fjäskar, leker med och skämmer bort mina djur kan gå och självdö i en buske 🥰
Men eller hur... Jag kräver inte att någon ska älska mina hundar, men är det inte full ut accepterat att de är med osv så tja, det kommer inte bli något där. Åh, jag blir irriterad bara av att tänka på alla de gånger som män sagt att jaaadå, det är helt ok att jag har hundar! Sedan låtsas de som om hundarna inte finns på något sätt alls, har inte minsta tanke på dem när det ska planeras något osv...

Unga klättraren planerar in hundarna lika mycket nu i allt som jag gör. Han lärde sig snabbt vad de behöver för att må bra osv, trots att han inte har någon som helst djurvana sedan innan (har som mest klappat lite på någon hund någon gång). Han hälsar på dem innan han hälsar på mig, gosar med dem, bäddar ner dem i soffan så som de vill ha det, håller koll på att det finns vatten i skålen och allt annat som behövs. Känner mig dessutom helt trygg med att han skulle kunna ta hand om hundarna om något skulle hända så att jag behöver vara på sjukhus eller liknande. Jag tror faktiskt att just det är en stor anledning till varför jag känner mig så mycket mer bekväm med honom jämfört med andra jag träffat.
 
Jag tar lite tid på mig, behöver tydligen vrida och vända lite på allt. Träffades igår och pratade. Tror det landade i att han "älskar" mig men vi är tydligen inte bra för varandra. Ska påminna honom om det när han vill ses igen för jag har noll förhoppningar att han kommer lämna mig ifred. Om han inte vill hämta sina saker var det dock sista gången vi sågs.
Trodde nästan att det skulle hålla efter att han frågade om han skulle ta bort mitt nummer och jag svarade ja. Sen har det varit tyst i några veckor men nu har han skaffat Facebook, skickat två vänförfrågningar och skrivit på Messenger.
 
Matchade med en snubbe för ett litet tag sedan som verkade trevlig. Men sen så började han dra "Du dejtar säkert bara svinsnygga, du kommer aldrig vilja träffa mig, jag är för ful för dig, alla tycker jag är ful, kan jag få se bild på dom du träffat." etc etc, Hur tror man att det ska fungera? Ja, dom jag träffat har varit skitsnygga, men det behöver inte betyda att det är allt? Och i slutändan så matchade jag ändå med personen, personligheten är ju typ ALLT i slutändan ändå för mig.
 
Matchade med en snubbe för ett litet tag sedan som verkade trevlig. Men sen så började han dra "Du dejtar säkert bara svinsnygga, du kommer aldrig vilja träffa mig, jag är för ful för dig, alla tycker jag är ful, kan jag få se bild på dom du träffat." etc etc, Hur tror man att det ska fungera? Ja, dom jag träffat har varit skitsnygga, men det behöver inte betyda att det är allt? Och i slutändan så matchade jag ändå med personen, personligheten är ju typ ALLT i slutändan ändå för mig.

Frågan om han får se bild på de du träffat(!) O_oO_oO_o Wtf?
 
Frågan om han får se bild på de du träffat(!) O_oO_oO_o Wtf?

Ja! Han bara, kan jag få se bild på han du träffat senast typ. För vi pratade om konstigaste saken som hänt på en tinderdejt tror jag? Och jag sa att konstigaste var nog när jag och min dejt blev stannade och vi fick komplimanger på våra kläder/utseende, för att det aldrig hänt mig innan. Och det var väl då hela skiten började.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 892
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 086
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 142
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp