Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja! Han bara, kan jag få se bild på han du träffat senast typ. För vi pratade om konstigaste saken som hänt på en tinderdejt tror jag? Och jag sa att konstigaste var nog när jag och min dejt blev stannade och vi fick komplimanger på våra kläder/utseende, för att det aldrig hänt mig innan. Och det var väl då hela skiten började.

Men gud så oattraktivt ändå. Jag afttar att en inte alltid har självförtroendet på topp, jag är den första att erkänna det, men det finns ju för den sakens skull en självbehärskning. Och om inte så får han väl jobba med såna problem på annat håll än med en dejtingpartner???
 
Men gud så oattraktivt ändå. Jag afttar att en inte alltid har självförtroendet på topp, jag är den första att erkänna det, men det finns ju för den sakens skull en självbehärskning. Och om inte så får han väl jobba med såna problem på annat håll än med en dejtingpartner???

Ja verkligen, jag har inte alls 100% självförtroende, men om man inte ens kan prata om folk man dejtar/dejtat så känns det som om man kanske ska ta tag i det först.
 
Jag har otroligt svårt för när snubbar jag gått ut med klagat på att det är svårt att få dejter för killar (/honom), känns bara som att jag är second choice eller att han inte fick något bättre.
Jag har nog aldrig hört någon dejt säga det. Men har hört det från andra killar i andra sammanhang.

Men jag undrar vad killar som säger så förväntar sig för svar. Vill de höra "jag har jättemånga matchningar, men valde att gå på dejt med dig"?
 
Jag har nog aldrig hört någon dejt säga det. Men har hört det från andra killar i andra sammanhang.

Men jag undrar vad killar som säger så förväntar sig för svar. Vill de höra "jag har jättemånga matchningar, men valde att gå på dejt med dig"?
Dejten kommenterade något med att tjejer har mycket lättare att få matchningar på Tinder. Jag svarade då, som det är med en liten lagom ton i rösten, att jag är ganska kräsen med att trycka "ja", men att det då brukar bli en matchning. Han tänkte efter, pausade, och svarade att han var ganska glad över att jag klickat ja på just honom.
Kommentarerna har dock oftast kommit när jag gått på dejt med någon i ett öppet förhållande där 3 av 3 snubbar varit avundsjuka på sina flickvänner. Så sexigt. Not.
 
Dejten kommenterade något med att tjejer har mycket lättare att få matchningar på Tinder. Jag svarade då, som det är med en liten lagom ton i rösten, att jag är ganska kräsen med att trycka "ja", men att det då brukar bli en matchning. Han tänkte efter, pausade, och svarade att han var ganska glad över att jag klickat ja på just honom.
Kommentarerna har dock oftast kommit när jag gått på dejt med någon i ett öppet förhållande där 3 av 3 snubbar varit avundsjuka på sina flickvänner. Så sexigt. Not.
Det är ju klart att det är en fördel att ha ett större urval. Men när jag hade tinder gold (eller vad det heter) under en månad så hade jag swypat ja på ca 10 % av alla som swypat ja på mig. Och är långt ifrån alla matchningar jag skrivit med eller träffat.

Det måste vara svårt i ett öppet förhållande om det är väldigt mycket enklare för den ena att träffa någon. Är nog inte ovanligt att den blir lite bitter då.
 
Jahapp. Gick iväg till vad-det-nu-är igår. Kom hem nu... 🙄

Vågar nog påstå att den där mannen är nåt extra. Han är så ruskigt verbal så att jag blir mörkrädd. Hans analys av känsloläget från dess att vi sågs fram tills nu liknar inget annat. Jag är helt förstummad. Jag må vara svältfödd men några relationer har jag ändå haft i mitt liv, men jag har Aldrig träffat nån som uttrycker sig som honom. Eller på det sätt han gör det. Jag är utan ord. O_o
 
Senast ändrad:
Sista dejten med LK i går kväll, känner att jag inte kommer orka träffa honom något mera. Vi är nog alldeles för olika på de flesta sätt, och jag blir helt enkelt uttråkad av att hänga med honom - vilket inte lovar så bra efter 5 dejter. Lite synd, iom att han verkade vara riktigt bra på så många sätt, men när man inte klickar vare sig mentalt eller fysiskt, så är det ju lönlöst...

Chattar med en annan kille som jag matchade med för länge sedan men som inte haft tid att träffas tidigare - vi kan kalla honom journalisten. Han verkar iaf ha bra värderingar och vi klickar hittils bra i skrift, så hoppast få tid för en dejt ila veckan. 😊
 
Dejten kommenterade något med att tjejer har mycket lättare att få matchningar på Tinder. Jag svarade då, som det är med en liten lagom ton i rösten, att jag är ganska kräsen med att trycka "ja", men att det då brukar bli en matchning. Han tänkte efter, pausade, och svarade att han var ganska glad över att jag klickat ja på just honom.
Kommentarerna har dock oftast kommit när jag gått på dejt med någon i ett öppet förhållande där 3 av 3 snubbar varit avundsjuka på sina flickvänner. Så sexigt. Not.

Låter som väl fungerande förhållanden, haha.

On another note:
Whats up med tjejer&sluta prata plötsligt mitt i (ändå rätt trevliga) konversationer för att sedan inte säga ett ord på en vecka+? Tror jag ska börja sätta en maxgräns på tid efter vilken jag avmatchar om man inte får ett svar.
 
On another note:
Whats up med tjejer&sluta prata plötsligt mitt i (ändå rätt trevliga) konversationer för att sedan inte säga ett ord på en vecka+? Tror jag ska börja sätta en maxgräns på tid efter vilken jag avmatchar om man inte får ett svar.

Halvt KL men berör ändå samma sak:

Jag har funderar mycket på det där. Dvs etiketten på Tinder vs min egen tid och energi. Jag skriver nämligen en rad till alla jag matchar med (pga att väldigt få killar skriver först) där jag anspelar på ngt i bilderna eller texten. Ca 50% svarar och vissa svarar jag då inte tillbaka alls pga de skriver ngt extremt tråkigt som "vad har du gjort i helgen" eller dylikt. Men de jag svarar kan jag skriva med några gånger fram och tillbaka innan jag märker att njae, inget för mig. Och då tar jag mig friheten att faktiskt bara sluta svara pga tycker att det är orimligt att behöva skriva ett avslut till varenda kontakt på tinder.

Detsamma händer också mig såklart, att killarna slutar svara och det är inget jag funderar så mycket över. Han är helt enkelt inte intresserad.
 
Halvt KL men berör ändå samma sak:

Jag har funderar mycket på det där. Dvs etiketten på Tinder vs min egen tid och energi. Jag skriver nämligen en rad till alla jag matchar med (pga att väldigt få killar skriver först) där jag anspelar på ngt i bilderna eller texten. Ca 50% svarar och vissa svarar jag då inte tillbaka alls pga de skriver ngt extremt tråkigt som "vad har du gjort i helgen" eller dylikt. Men de jag svarar kan jag skriva med några gånger fram och tillbaka innan jag märker att njae, inget för mig. Och då tar jag mig friheten att faktiskt bara sluta svara pga tycker att det är orimligt att behöva skriva ett avslut till varenda kontakt på tinder.

Detsamma händer också mig såklart, att killarna slutar svara och det är inget jag funderar så mycket över. Han är helt enkelt inte intresserad.


Hm, frågan jag får bara är varför du inte helt enkelt avmatchar dem om du vet att du inte har intresse för att prata vidare med dem? Det gör nog jag.

Men visst rinner väl saker ut i sanden sådär. Jag pratade mer om nu fall där konversationen faktiskt går bra! :)
 
Hm, frågan jag får bara är varför du inte helt enkelt avmatchar dem om du vet att du inte har intresse för att prata vidare med dem? Det gör nog jag.

Men visst rinner väl saker ut i sanden sådär. Jag pratade mer om nu fall där konversationen faktiskt går bra! :)

För min del kan det vara att jag har ett intresse men att just en konversation tråkar mig.
På tinder vill jag få in ett flow i konversationerna men jag är även en periodare. Dröjer ett svar kan det vara så att jag sen inte är aktiv på en vecka. Sen ibland läser jag och glömmer svara ;)

Det blir så svårt på en dejtingsajt för att i ett sånt stadie prioriterar jag så mycket före, sen när känslor blir inblandade beter jag mig annorlunda. Jag hör säkert av mig mer då just den personen blir en prioritet för mig och jag antar att det är så för vissa andra med.

Undrar man/vill ses, skriv igen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 988
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 130
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 203
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp