Du får jämföra dem, troligtvis är det något som skiljer.Nu när jag loggar in och ska deklarera står det att jag ska få tillbaka 4000 mindre än den summan som stod på min inkomstdeklaration jag fick i min ebrevlåda. Why![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du får jämföra dem, troligtvis är det något som skiljer.Nu när jag loggar in och ska deklarera står det att jag ska få tillbaka 4000 mindre än den summan som stod på min inkomstdeklaration jag fick i min ebrevlåda. Why![]()
Åh vad klantigt. Kul stämning det måste va på jobbet när de anställda har tvångssparat tack vare arbetsgivaren.
Du får jämföra dem, troligtvis är det något som skiljer.
Det ska man kunna ändra själv.
Mitt företags huvudkontor ligger i Solna och vi skattar per automatik där. Jag fick själv ändra till nin hemkommun.
Hmm, nu plötsligt slog det mig att det kanske är pga detta som jag plötsligt slutat få så mycket tillbaka?Jag bor i en liten håla, och jobbade även i denna lilla håla, fram tills för 3 år sen när ”gubben” flyttade in till en större stad.... Det var i samma veva då jag började få mindre tillbaka... Har alltså varken bytt jobb eller lön, men jobbet har flyttat. Dock så har kontoret alltid varit stationerat i den större staden så det kanske inte blivit någon ändring, men känner att jag vill endå kolla upp det...
Jag kan som sagt ingenting om detta och har ett stort ointresse för sånt här, men vart och hur kollar jag upp så jag skattar rätt?
Det kan ju verkligen bli tokfel. Solna har väl låg skattesats. Tänk om man bodde i Arjeplog eller liknande förra året. Tack för den skattesmällen, arbetsgivarn!Det ska man kunna ändra själv.
Mitt företags huvudkontor ligger i Solna och vi skattar per automatik där. Jag fick själv ändra till nin hemkommun.
Det kan ju verkligen bli tokfel. Solna har väl låg skattesats. Tänk om man bodde i Arjeplog eller liknande förra året. Tack för den skattesmällen, arbetsgivarn!
Jaha! Det måste jag kolla upp för egen del.
Inte i minmen sambon kanske får all kostnad
vi äger halva huset var
Insåg att det var först nästa år vi ska betalaNär köpte ni huset?
Jag blev förvirrad första året men kom på att vi vid köp betalade förra ägarna fastighetsavgiften för innevarande år(men den kommer ju på deras deklaration året efter och därmed inte på vår). Sen från året därpå var det med på vår. Alltså vi köpte 2016, 2017 undrade jag varför det inte var någon avgift på deklarationen men kom sedan på ovan förklaring. 2018 var det med på våra deklarationer.![]()