Deklaration 2021

Så besviken! Fick meddelande från Kivra. Med förra månadens elräkning... 😑 Men det tog ett par dagar förra året också. Jag är löjligt nyfiken!
 
Jag har varit väldigt nervös, har inkomst från 4 arbetsgivare och har ökat min lön med 100 000 det här året. Rejält alltså, och jag har fått en brutal restskatt några år i rad. Skatteverket säger att jag ska få tillbaka 1500 och jag ska försöka få tillbaka på bilpendling också. Om jag räknat rätt landar det på över 20 000. Men vågar inte hoppas än.
 
Som vanligt nästan ett par tusenlappar att betala, suuuck :grin: Jag som hade tänkt spendera lite pengar på kläder då jag hittade en hemsida med kläder i plusstorlek som jag gillade.

Jag förstår att detta innebär att min arbetsgivare dragit av för lite skatt på min lön, men jag slutar nu i mars och blir arbetslös så det är inte värt att säga till. Men det var samma sak när jag var arbetslös tidigare, alltid restskatt att betala. Lite irriterande när man läser om folk som får tillbaka pengar och man har inte så hög inkomst.
 
Jag får ca 5.500:-, men jag har inte gjort några avdrag än, så det kanske blir någon tusenlapp till. Skönt. Då kan jag betala av det sista av lånet på bilen, vilket innebär att jag snart är helt skuldfri. Ett av mina nyårslöften är att bli skuldfri 2021, minus CSN då för det lär jag aldrig hinna betala av.
 
Wow, jag får faktiskt tillbaka och slapp betala restskatt. Puh. Var helt beredd/panik över det. Antagligen för att jag aldrig jämkar bostadslånet och nästa år ska jag ur kyrkan!

Jag har inga planer på att någonsin gifta mig och min aska ska strös tillsammans med min älskade katt, inget minneslundande eller sten eller kista i kyrkan för mig. Dessutom är jag död så helt lik(heh)giltig för om släktingar vill betala för en kristerlig och hedersam begravning.
 
Jag fick mitt besked igår kväll. Får tillbaka, lite mer än beräknat men det är ingen större överraskning. Med ett ojämnt övertidsjobb under fjolåret, p.g.a. Corona, så blir det lite hackigt även med skatten. Summan kommer stiga ytterligare med reseavdrag.
Vet inte riktigt vad jag ska göra med pengarna. Kanske får det gå till en ny ponny till dottern? :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
355
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 789
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
887
Senast: Raderad medlem 68338
·
Juridik & Ekonomi Jag vill börja jobba på ett ställe som tyvärr medför längre resor igen. Jag har säkert råd, men det blir inte mycket marginaler kvar...
2
Svar
25
· Visningar
1 633
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp