Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gick inte vägen. Jag vet inte riktigt vad hon föll på för hon var både snabbare och hade kortare diff till vinnaren än hunden som meriterades på samma bana förra året.
Jag ska kontakta domaren imorgon för att höra vad hon har att säga (jag känner henne väl), inte för att klaga utan för att förstå.
Hon sprang iväg ok i starten och var klart före föraren både där och vid målgång så just nu känns allt bara skit faktiskt.
 
Tingeling var som vanligt publikfavorit när hon lotsade dagens yngsta deltagare runt 600meter :love:
1548009632761.png
 
Det gick inte vägen. Jag vet inte riktigt vad hon föll på för hon var både snabbare och hade kortare diff till vinnaren än hunden som meriterades på samma bana förra året.
Jag ska kontakta domaren imorgon för att höra vad hon har att säga (jag känner henne väl), inte för att klaga utan för att förstå.
Hon sprang iväg ok i starten och var klart före föraren både där och vid målgång så just nu känns allt bara skit faktiskt.
Vad trist :(

Impas dejt tog CERT fick jag rapport om.
 
Om du ska skaffa en i framtiden så får du väl hojta till då, så kan jag hjälpa dig att hitta en bra ;)

Jag tar gärna den hjälp jag kan få i djungeln, du har ju mycket kunskap och kontakter trots allt! Har börjat sätta mig in lite redan nu då jag gillar att se vad som finns och vilka kullar som fötts nu för att se hur dem utvecklas!
Är lite nyfiken på vilken kull du är sugen på att köpa ifrån om du vill dela med dig via PM :)
 
Jag tar gärna den hjälp jag kan få i djungeln, du har ju mycket kunskap och kontakter trots allt! Har börjat sätta mig in lite redan nu då jag gillar att se vad som finns och vilka kullar som fötts nu för att se hur dem utvecklas!
Är lite nyfiken på vilken kull du är sugen på att köpa ifrån om du vill dela med dig via PM :)
PM på väg! :D
 
Vi var på golden-träff igår med typ 20 goldens i varierande ålder och modell. Himla trevligt även om vi mestadels ägnade tiden åt att sitta utanför rastgården och äta mjukost :D Det verkar även varit väldigt effektivt när det gäller aktivering eftersom han däckade totalt sen på kvällen och det var på nivån att jag (och @Ceta som var på besök) funderade på om han ens andades :o :D
 
Lyssnar på p1. En mycket irriterad man deklarerar att det här med att ge hundar en mycket köttrik diet, typ barf, inte har något vetenskapligt stöd för att det skulle vara bättre för hundarna. "Det är bara folks känslor" (ungefärligt citat). Att ge mycket kött till djuren pekades på som ett stort miljöproblem.

Just nu äter min hund i huvudsak torrfoder, men jag kan tycka att ska någon få äta kött så är det huggtandsutrustade.

... och kanske skulle jag skrivit detta i fodertråden.
 
Lyssnar på p1. En mycket irriterad man deklarerar att det här med att ge hundar en mycket köttrik diet, typ barf, inte har något vetenskapligt stöd för att det skulle vara bättre för hundarna. "Det är bara folks känslor" (ungefärligt citat). Att ge mycket kött till djuren pekades på som ett stort miljöproblem.

Just nu äter min hund i huvudsak torrfoder, men jag kan tycka att ska någon få äta kött så är det huggtandsutrustade.

... och kanske skulle jag skrivit detta i fodertråden.

Åh, min sambo ringde mig imorse om detta och tyckte att jag skulle sätta på radion. Vi ger färskfoder, dels för att jag själv uppfattar att det blir mindre bajshögar och dels för att min äldre hane blir trälig med ätandet på torrfoder. Men nog kan jag tycka att om det är några som ska äta kött, så är det väl för tusan hundarna?
 
Åh, min sambo ringde mig imorse om detta och tyckte att jag skulle sätta på radion. Vi ger färskfoder, dels för att jag själv uppfattar att det blir mindre bajshögar och dels för att min äldre hane blir trälig med ätandet på torrfoder. Men nog kan jag tycka att om det är några som ska äta kött, så är det väl för tusan hundarna?
Och katterna.
 
Det är något fel på min hund. :cautious: Jag börjar undra om jag bör prata med avelsrådet. :nailbiting: Han väljer konstant att sno diskborsten, disktrasan eller disksvampen från diskbänken men rör inte kompostpåsen. O_o Det är inte normalt wachtelbeteende! :rofl::rofl: Eller också är han less på att se oss vid diskbänken och tänker att om han käkar upp grejerna så kan vi inte diska mer. Jag har själv tänkt den tanken. :idea: Diskmaskinseländet ska bli lagat på onsdag har de lovat. :cautious:
 
Miljöproblem?! När människorna föder upp enorma mängder djur och sedan slänger(!) massor av köttet för att det inte är "fint nog" att äta? Det är väl bättre då att hundarna äter upp det.

De menade just på att istället för att hundarna får köttbiprodukter så får de fint kött (tolkade jag det som). I USA blir var fjärde ko till hundfoder. Sa de.

Jag tror att de skulle prata mer om saken under eftermiddagen/kvällen.
 
Det gick inte vägen. Jag vet inte riktigt vad hon föll på för hon var både snabbare och hade kortare diff till vinnaren än hunden som meriterades på samma bana förra året.
Jag ska kontakta domaren imorgon för att höra vad hon har att säga (jag känner henne väl), inte för att klaga utan för att förstå.
Hon sprang iväg ok i starten och var klart före föraren både där och vid målgång så just nu känns allt bara skit faktiskt.
Tråkigt - men var hunden bra, så är det nog finlir. (*håller tumme*)
 
Snabb fråga till er som ger färskfoder. Min sambo klagar över att Bobber och Chiko har börjat tigga mycket mer sen vi gick över på förskfoder, och delvis kan jag väl hålla med. Är det för att dem inte blir mätta??

Båda får vad dem ska ha enligt utträkning för sin optimala vikt. Idag slängde jag i 1,5 mörötter i var skål också, så får vi se om det hjälper lite.
 
Jag upplever att hundar inte blir riktigt mätta av bara färskfoder. Jag upplevt det både med nuvarande och bortgångna. Jag ger därför både färskt och torrt.
Snabb fråga till er som ger färskfoder. Min sambo klagar över att Bobber och Chiko har börjat tigga mycket mer sen vi gick över på förskfoder, och delvis kan jag väl hålla med. Är det för att dem inte blir mätta??

Båda får vad dem ska ha enligt utträkning för sin optimala vikt. Idag slängde jag i 1,5 mörötter i var skål också, så får vi se om det hjälper lite.
 
Jag upplever att hundar inte blir riktigt mätta av bara färskfoder. Jag upplevt det både med nuvarande och bortgångna. Jag ger därför både färskt och torrt.
Jag gick ju över på försk för att komma bort från allt soannmål för att se om hunden slutar klia sig men då kanske man ska gå tillbaka till torrfoder en av måltiderna fast spannmålsfritt sådant.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 992
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 218
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 009
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp