Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag drömde om salukivalpar inatt... Det var en jättefin, svart tik med. Jag vill haaaaa :arghh:
Typ såhär såg den ut (fast den här är en hane)
cosmos_puppy.72151410_std.jpg
Det är något speciellt med svarta vinthundar.
 
Jag är på väg och ska hämta hem en hel dovhjort. Jag har aldrig gett hjortben till hundarna men nog kan de äta "skrovet"? :confused:

Ni jägare kanske vet @AraSlei @attheedge
 
Hittade precis en liten.. knöl(?) i Aysus mun, innanför tänderna. Nere till vänster i bild. Vet inte riktigt vad jag ska tänka om den..?
IMG_20190120_113835_419.jpg
 
Aldrig hört talas om. Måste googla.

Gissar att du redan hittat en del, men det här är en bra sammanfattning:

"En epulid är en nybildning i tandköttet. Ofta är de godartade men de kan också vara elakartade. Boxer verkar vara mer drabbade än andra raser och generellt har man sett att raser med kort nos löper större risk att drabbas. Epulider kan bli stora och är vanligtvis tandköttsfärgade, köttiga och fasta i konsistensen. "

Har just hos boxer aldrig hört om någon där de varit elakartade, däremot kan de ju vara besvärliga beroende på hur de sitter. Vi fick operera bort en del på vår förra hane då de satt så att han kunde blöda vid kamplek.
 
Spenderade tre timmar på klubben med Floki idag, men känner mig ganska opepp på lydnad och bruks av någon anledning, framförallt när det inte ens tröttar ut honom på något bra vis. Sen så drog vi iväg och promenerade i ett par timmar och grillade lite korv, det var bra mycket trevligare.

Saknar vallningen, så vi får väl se om vi kan komma igång med det igen.

Floki hittade bästa platsen.
fHgaAV5.jpg
 
I dag är ingen vanlig daaaag för idag är det Mamma Mu's 11-årsdaaag :banana:

Denna underbara, knäppa, stolta, löjliga, älskvärda tant :love:
Korad på 469p. Innehar IPO2, har 23 avkommor varav 3 L-testade och 5 i tjänst.
Så mycket glädje hon har gett oss både i vardagen, träning, tävling och avel. Många människor har vi mött och vänner fått tack vare henne. Jag hoppas innerligt att hon kommer vara med oss ett år till :heart

Dagen till ära så fick hon ett smaskigt dovhjortsben att mysa med ute i det frostiga gräset. Perfekt Mamma Muväder :D

IMG_20190120_165422_821.jpg
 
En smärre bildbomd från gårdagen. :)

I början hade de dubbelbollen i ett fast grepp.
dubbelbollen_5c449a2addf2b3442425470e.jpg


Sedan var det någon som tappade dubbelbollen i diket. As it turns out, den flyter icke. Trots stor hjälp av två villiga, grävande hundar, sjönk bollen allt längre och längre ner i dyn. :angel:
lergok_5c449a3b9606ee2082210f6d.jpg


Vi gjorde ett (1) försök att rota fram den medelst pinne, men det gick inte riktigt enligt plan.
dragkamp_5c449a4d2a6b223233d577ed.jpg


Till slut fick vi dela upp oss så att två personer tog med sig sälarna bort från diket, och två fick peta fram bolljäkeln i lugn och ro utan två överentusiastiska lergökar hängandes i hasorna.
blotdjuren_5c449a5bddf2b34414a47e92.jpg
 
I dag är ingen vanlig daaaag för idag är det Mamma Mu's 11-årsdaaag :banana:

Denna underbara, knäppa, stolta, löjliga, älskvärda tant :love:
Korad på 469p. Innehar IPO2, har 23 avkommor varav 3 L-testade och 5 i tjänst.
Så mycket glädje hon har gett oss både i vardagen, träning, tävling och avel. Många människor har vi mött och vänner fått tack vare henne. Jag hoppas innerligt att hon kommer vara med oss ett år till :heart

Dagen till ära så fick hon ett smaskigt dovhjortsben att mysa med ute i det frostiga gräset. Perfekt Mamma Muväder :D

Visa bifogad fil 24264
Grattis Mamma Mu!
 
I dag är ingen vanlig daaaag för idag är det Mamma Mu's 11-årsdaaag :banana:

Denna underbara, knäppa, stolta, löjliga, älskvärda tant :love:
Korad på 469p. Innehar IPO2, har 23 avkommor varav 3 L-testade och 5 i tjänst.
Så mycket glädje hon har gett oss både i vardagen, träning, tävling och avel. Många människor har vi mött och vänner fått tack vare henne. Jag hoppas innerligt att hon kommer vara med oss ett år till :heart

Dagen till ära så fick hon ett smaskigt dovhjortsben att mysa med ute i det frostiga gräset. Perfekt Mamma Muväder :D

Visa bifogad fil 24264
Hipphipp hurra för tant Mu!! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 997
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 235
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 010
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp