Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skägget har varit lite murken i truten av och till och nu slog det till igen.
Helt klart tonsillit. Så nu ska han till veterinären på onsdag. Är rätt övertygad om att han kommer få en tid för op då han har återkommande problem med halsen och det har börjat visa sig på tänderna i form av tandsten. Munsanering ska också göras.
Ser tusenlapparna fladdra iväg med två ingrepp framöver :(
 
Åh. Det är så skönt! Vi hann med en promenad innan det blev mörkt idag igen. Nästa vecka så har vi väldigt kort jobbschema, och solen börjar gå ner så sent att jag nog kan gå promenader i dagsljus varje dag :banana: Det är SÅ mycket lättare att komma ut och motionera hundarna direkt efter jobbet när det är ljust ute.

Idag firade vi med lösspring i en tom hage. Aysu var helt tokig och efter att Ebrah sprungit av sig det värsta (och blivit kopplad) så rusade Aysu runt själv en bra stund. Runt, runt, runt, hopp, skutt och flyg. Hon var så otroligt glad :love:

Men alltså...? Varför dyker filmerna inte upp direkt i inlägget längre?
 
Dennis var inne på höft- och armbågsröntgen i torsdags så nu väntar vi bara på resultatet. Någon som vet hur lång tid det tar? Sist har jag för mig att resultatet låg ute på hunddata inom en vecka.
 
Dennis var inne på höft- och armbågsröntgen i torsdags så nu väntar vi bara på resultatet. Någon som vet hur lång tid det tar? Sist har jag för mig att resultatet låg ute på hunddata inom en vecka.

Avläsning tisdagar och torsdagar, uppdatering under natten, så på onsdag förmiddag kan du se resultatet på hunddata.
Var in med laikan i onsdags och såg resultatet på fredag fm :D
 
Ibland blir man trött på vissa hundmänniskor, idag när man stod i trapphuset hos päronen kommer en aussie nedflygande för trappen.
Hunden är snäll men det är inte roligt när man själv står där med en whippet som verkligen inte tål hundar som flyger fram och en dräktig tik.
Ägaren skyller på att hunden är en unghund och därför inte kan några kommandon och att den vill valla folk i trappen för den är en aussie... sist jag kollade var inte aussies trappvallare i alla fall :confused:
Jag kan inte ens bli arg när man får sådana här lustiga förklaringar.
 
Ibland blir man trött på vissa hundmänniskor, idag när man stod i trapphuset hos päronen kommer en aussie nedflygande för trappen.
Hunden är snäll men det är inte roligt när man själv står där med en whippet som verkligen inte tål hundar som flyger fram och en dräktig tik.
Ägaren skyller på att hunden är en unghund och därför inte kan några kommandon och att den vill valla folk i trappen för den är en aussie... sist jag kollade var inte aussies trappvallare i alla fall :confused:
Jag kan inte ens bli arg när man får sådana här lustiga förklaringar.

Jo tjena. Vallning. :banghead: Blir så trött på den ursäkten.
 
Ibland blir man trött på vissa hundmänniskor, idag när man stod i trapphuset hos päronen kommer en aussie nedflygande för trappen.
Hunden är snäll men det är inte roligt när man själv står där med en whippet som verkligen inte tål hundar som flyger fram och en dräktig tik.
Ägaren skyller på att hunden är en unghund och därför inte kan några kommandon och att den vill valla folk i trappen för den är en aussie... sist jag kollade var inte aussies trappvallare i alla fall :confused:
Jag kan inte ens bli arg när man får sådana här lustiga förklaringar.

Vilket totalt jävla skitsnack, både om vallningen och varför de inte fick stopp på den ”för att den är unghund”. Har man en ouppfostrad, okontrollerbar hund får man ju koppla den när man går utanför dörren.

Visst är det märkligt att så många aussieägare (och då alltid såna vars hundar inte avlats på vallning sen Jesus gick i kortbyxor) skyller allt som deras ouppfostrade hundar gör på ”vallning”...
 
Vilket totalt jävla skitsnack, både om vallningen och varför de inte fick stopp på den ”för att den är unghund”. Har man en ouppfostrad, okontrollerbar hund får man ju koppla den när man går utanför dörren.

Visst är det märkligt att så många aussieägare (och då alltid såna vars hundar inte avlats på vallning sen Jesus gick i kortbyxor) skyller allt som deras ouppfostrade hundar gör på ”vallning”...
Man blir mörkrädd, dessa ägare har bokstavligen missat vad det innebär att ha hund och att inget kommer gratis, är rätt imponerad ändå att hunden inte är rabiat med tanke på att ägarna har missat att hunden behöver promenader längre än att kissa på gräsmattan och kan behöva lite mer träning än att leta efter sin ägare på parkeringen i 5min. :banghead:
 
Blev en sväng förbi veterinärkliniken på hemvägen från skogen för att köpa ny tamdborste. Passade på att väga hunden. Har endast vägt henne tre gånger senaste åren men hon håller sig stabilt kring 25,5kg.
(Ville lägga in en snygg bild, men enda sidobilden tagen relativt nyligen är på smutsig hund.)
20190117_145258.jpg
 
Skönt att man har ett liv.. Idag har vi privatlektion i agility, imorgon ska vi iväg på friskvård/massage med hundarna och jag ska tävla Nessie på eftermiddagen i lydnad. Måndag agilityträning med makens Nike, tisdag ska vi iväg och prova på hundsim, på onsdag har maken tid i träningsgrupp agility med unghunden och på fredagen har han coachgrupp som kör igång med Nike och nästa söndag har jag tävling i lydnad igen och ska även vara tävlingsledare. Försöker kanske klämma in ett pass agility på lördagen med Nessie så hon kan uppföra sig på söndagen..

Nessie laddar för kvällens agility träning :p
_20190126_081434.JPG
 
Lyckan! Aussien Lukas som varit på rymmen i centrala Göteborg sedan klockan 7 i morse är infångad, skriver GP. Då hade han under dagen synts i rasande fart i Götatunneln och Tingstadstunneln, vid Centralen, på Göta Älvbron och Lundbyleden :cry:

Han hade vistats på en kennel i Växjö innan han kom till Göteborg, i eftermiddags tog de hit några av hans kennelkompisar som spårade honom och då vågade han komma fram :heart

Låst artikel men http://www.gp.se/nyheter/göteborg/hunden-lukas-hittad-av-sina-kompisar-1.12746493
 
Lyckan! Aussien Lukas som varit på rymmen i centrala Göteborg sedan klockan 7 i morse är infångad, skriver GP. Då hade han under dagen synts i rasande fart i Götatunneln och Tingstadstunneln, vid Centralen, på Göta Älvbron och Lundbyleden :cry:

Han hade vistats på en kennel i Växjö innan han kom till Göteborg, i eftermiddags tog de hit några av hans kennelkompisar som spårade honom och då vågade han komma fram :heart

Låst artikel men http://www.gp.se/nyheter/göteborg/hunden-lukas-hittad-av-sina-kompisar-1.12746493

Åh vad skönt!
Den stackaren verkar ha hunnit se hela stan med omnejd under dagen :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 965
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 992
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 961
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp