Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
50303851_10156267628528666_2048971353226215424_n.jpg


Middagsdags :D
:yuck:
 
Gött att både jag och Skrälle tycker rehaben är jäkligt skoj! Jag är dock blygare än honom på bild :D Och medveten om att det inte är optimal benställning på bilden, men det är svårt med självutlösare.
Nu har vi steppat upp med viktmachetter på promenad. Fysio tyckte vi kunde börja med vikt direkt och ha manschett på ena frambenet och motsatt bakben. Glömde höra med henne hur vi ska tänka då tidsmässigt och eftersom det är söndag tänkte jag koll av om någon här tränat så? Brukar en byta till motsatta benen efter halva promenaden?
_20190127_140908.JPG
 
Nu kommer en fånig fråga (fånig, för att jag inte vet). :o Är pudelpäls sträv eller mjuk?

Det är nog lite olika. Min pudel har ganska sträv päls nu när den är lite längre men när hon är nybadad och -klippt är hon mjuk. En del pudlar, speciellt de mindre storlekarna, kan ha väldigt mjuk päls. Det varierar också en del mellan storlekarna.

Man vill helst inte att pälsen ska vara för mjuk eftersom den då gärna tovar och pälsen får inte rätt stuns för utställningsfrisyrerna.
 
Jag har varit på skyddshelg, två dagar i en ganska kall hall så nu är jag heeelt slut och ska beställa pizza med hemkörning :d.
Jag och Valkyria har skött oss ganska dåligt men jisses vad JAG har lärt mig mycket. Två figuranter som hjälpts åt att köra hundarna och som tagit god tid på sig att gå igenom varje hund. Deltagare på alla nivåer från valp till VM ekipage och många olika typer av hundar.
Jag måste lära mig att släppa kontrollen och inte ha henne så jäkla lydig att hon inte vågar agera utan att be om lov :banghead::banghead:. Men nu vet jag iallafall att jag inte kommer ha några problem att packa ihop henne den dag det är dags att göra det. Sista passet idag var vi nästan tillbaka på vår normala nivå och jag tror att nästa gång kommer vi ha höjt oss rejält.
Nästa gång ska jag ha med papper o penna också, så många bra tips o trix, jag kommer säkert inte ihåg hälften. Ena figgen är även domare så han pratade mycket om hur domaren ser på olika saker som hundar och förare gör - hur domarren ser det och vad det kostar i poäng. Allt extremt inriktat på tävling, precis som jag vill ha det!
 
Varit och tävlat med Nessie och fått tredje uppflyttet i lydnad startklass idag!!! :banana::banana::banana:

Har tävling på klubben nästa vecka så det blir troligen sista gången vi kör startklass för sen hoppas jag på att flytta upp i 1:an, vi har lite att slipa på men de flesta momenten börjar arta sig där också.
 
Nu börjar allt kännas ganska bra ändå. I fredags, igår och idag så har hundarna kunnat springa ute ordentligt och under veckan som kommer nu så slutar jag så tidigt på jobbet att det ska gå att komma ut på långpromenader i dagsljus varje dag (dvs, mer lösspring). Jag har även klippt klorna noga på dem nu och legat ihoptrasslad med dem i soffan hela helgen. De ser SÅ nöjda och glada ut nu och ja, nu borde allt bara bli lättare ju närmare sommaren vi kommer... Jag hoppas det i alla fall.
 
Här har kommit en hel del snö vilket Salle älskar. Dels för att han älskar snö och för att snöskyffeln kommer fram och jag försöker skotta. Försöker är rätt ord för det är inte helt enkelt när 40 kg hoffe ska ”hjälpa” till.
DA9614FB-D449-46ED-8463-270DEA0737E3.jpeg

Idag blev han så exalterad att han missade skyffeln och nöp mig i låret vilket resulterat i en lite lagom öm lårkaka :meh: Efter det skärpte han till sig och störde inte allt för mycket.
 
Helt värdelöst med tratten. Ingen ide att ha den på. Hon kommer inte åt att slicka/klia sig på kroppen men tassen är inga problem alls.

Hon får gå i koppel överallt förutom i stallet och självklart slog hon i baktassen rejält så blodet sprutade.

Suck.. det kommer aldrig läka trots att vi ser till så att hon inte slickar. Tycker dock det blivit bättre nu när hon har an mjuk bebissocka på inne.
 
Mina bonusbarn har tidigare bara varit hos oss varannan helg, men efter att deras mamma hastigt gick bort så bor de på heltid hos oss. Grabben är 10 år och älskar hundarna :heart Gråhundarna är inte direkt leksamma, Lyran leker gärna en liten stund och Ata likaså - men han är ju van vid att leka med Pästos så han tycker de är rätt tråkiga :D Han drömmer och pratar varje dag om en ny Pästos som kan leka i flera timmar utan att tröttna :love::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 966
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 012
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 967
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp