Bukefalos 28 år!

Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt värdelöst med tratten. Ingen ide att ha den på. Hon kommer inte åt att slicka/klia sig på kroppen men tassen är inga problem alls.

Hon får gå i koppel överallt förutom i stallet och självklart slog hon i baktassen rejält så blodet sprutade.

Suck.. det kommer aldrig läka trots att vi ser till så att hon inte slickar. Tycker dock det blivit bättre nu när hon har an mjuk bebissocka på inne.
Sockiplast ute.
 
Vi har fått 2 dm snö under detta dygn. I princip första snön för i år.
Mamma Mu och Skägget har varit med ute i omgångar och "hjälpt till" med snöskottningen. Skägget äter upp snön och Mamma Mu förstör alla snöhögar med att gräva ut dem igen :meh:

Helga var också med ute men det blev omöjligt att skotta då hon hängde i skyffeln hela tiden till dess att jag gav henne ett vedträd att springa runt med istället:up:

Det blev klubben på kvällen.

Helgas mor insemineras idag. Vet inte med vem men jag gissar på nån spännande avliden gammal hane. Hoppas det blir lika fin kull som hennes två tidigare :)
 
Vi utnyttjar de sista dagarna innan jaktsäsongen är slut genom att låta Ville få prova på lite. Men det är jobbigt i snön hälsar han! :D Han fick några kortare drev men inget som gick fram till passkyttarna. Men en av passkyttarna sköt ett rådjur som kom från andra hållet så Ville fick spåra lite och "hitta" ett dött rådjur också! :D Vi får se hur han tar den här dagen så kanske vi hinner ut på torsdag också! Sen är det slut på det roliga för den här säsongen. :( Då får vi sysselsätta oss med annat! :D
 
Nån gång ska man vara med om detta också... Sonic har lyckats slå upp ett sår på svanstippen. Efter att han kladdat ner huset så det såg ut som ett slakteri fick jag tag i svansen så jag kunde klippa rent på päls, tvätta och lägga om den. Ser nu fram emot att hålla den gladaste clownen i huset stilla länge nog för detta att läka... :banghead:
20190129_124729.jpg
 
Nån gång ska man vara med om detta också... Sonic har lyckats slå upp ett sår på svanstippen. Efter att han kladdat ner huset så det såg ut som ett slakteri fick jag tag i svansen så jag kunde klippa rent på päls, tvätta och lägga om den. Ser nu fram emot att hålla den gladaste clownen i huset stilla länge nog för detta att läka... :banghead:Visa bifogad fil 24618

Svanstippar är ett helsike!
Rörisolering och silvertejp är det enda som fungerat här.
 
Nån gång ska man vara med om detta också... Sonic har lyckats slå upp ett sår på svanstippen. Efter att han kladdat ner huset så det såg ut som ett slakteri fick jag tag i svansen så jag kunde klippa rent på päls, tvätta och lägga om den. Ser nu fram emot att hålla den gladaste clownen i huset stilla länge nog för detta att läka... :banghead:Visa bifogad fil 24618
Vänner till mig med varghundar hade det problemet med en av hundarna. Det slutade med att de silvertejpade fast en Pet-flaska på svanstippen. Flaskhalsen längre upp, och uppklippt i botten. Gav tillräckligt med dämpning för att den skulle läka fint även vid glada svansviftningar :)
 
Var hos min bekanta med djurfoderbutiken häromdagen och fick fyra frysta barf-korvar gratis, diverse olika sorter. Varuprover, typ. Så igår och idag har Amy fått äta något så exotiskt som känguru. :D Amy åt med god aptit medan hennes son rynkade på näsan åt det, otippat nog. Övriga korvar innehåller nöt samt häst. Har en jättebra leverantör av kött så kommer inte byta till detta foder, men gratis är ju gott... :angel:
Börjar fundera så smått på vad jag ska fodra med när vi flyttar till Sverige om en dryg månad, kanske fasa över henne på Mush eller något tills jag hunnit orientera mig lite? Hör kanske snarare till fodertråden iofs.
 
Var hos min bekanta med djurfoderbutiken häromdagen och fick fyra frysta barf-korvar gratis, diverse olika sorter. Varuprover, typ. Så igår och idag har Amy fått äta något så exotiskt som känguru. :D Amy åt med god aptit medan hennes son rynkade på näsan åt det, otippat nog. Övriga korvar innehåller nöt samt häst. Har en jättebra leverantör av kött så kommer inte byta till detta foder, men gratis är ju gott... :angel:
Börjar fundera så smått på vad jag ska fodra med när vi flyttar till Sverige om en dryg månad, kanske fasa över henne på Mush eller något tills jag hunnit orientera mig lite? Hör kanske snarare till fodertråden iofs.
Oj, vad är det för tillverkare som kör med kängurukött?
Ang vad du ska fodra med i Sverige så tja... åk hit, köp något som du hittar i djuraffär och ge det? :p Är de inte extremkänsliga så finns det ju ingen anledning att hålla på och fasa över mellan olika fodersorter.
 
Oj, vad är det för tillverkare som kör med kängurukött?
Ang vad du ska fodra med i Sverige så tja... åk hit, köp något som du hittar i djuraffär och ge det? :p Är de inte extremkänsliga så finns det ju ingen anledning att hålla på och fasa över mellan olika fodersorter.
Det är en liten tysk firma, Die Futtermacher. Just känguruköttet importeras från Australien, tror inte min bekanta kommer ta in det i sortimentet pga det. Men övrigt kött kommer från Tyskland och Österrike.

Ja, jag gör det nog svårare än vad det är. Men är samtidigt nojig över att råka trigga ett allergiskov. Men å tredje sidan får hon stark medicin mot det, så det borde inte vara någon fara.
 
Oj, vad är det för tillverkare som kör med kängurukött?
Ang vad du ska fodra med i Sverige så tja... åk hit, köp något som du hittar i djuraffär och ge det? :p Är de inte extremkänsliga så finns det ju ingen anledning att hålla på och fasa över mellan olika fodersorter.
Det är en liten tysk firma, Die Futtermacher. Just känguruköttet importeras från Australien, tror inte min bekanta kommer ta in det i sortimentet pga det. Men övrigt kött kommer från Tyskland och Österrike.

Ja, jag gör det nog svårare än vad det är. Men är samtidigt nojig över att råka trigga ett allergiskov. Men å tredje sidan får hon stark medicin mot det, så det borde inte vara någon fara.

Känguru finns även i Sverige men inte rått vad jag har sett. Happy dog har burkar som endast innehåller kängurukött och mineraler. Väldigt bra till allergiska hundar.
Tror även att de har ett torrfoder med känguru men kan vara lite annat i det också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: tott
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 272
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 888
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp