Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det är en svår avvägning! Men så länge det inte är stor risk att de stöter på vildsvin och så länge de håller kontakten, inte tar upp på tillbakavägen osv så tycker jag inte heller att det är några problem om de hittar vilt när man är ute och söktränar :) de måste ju få skogsvana!

Duktiga Ville :heart
Är så stolt och glad över alla fina valpar och duktiga valpköpare :love:
Jag håller mig ifrån de vildsvinstäta skogarna! :nailbiting: Lite synd är det att bästa marken med hare även är ett favoritställe för grisarna.:meh:
 
Åker tåg med Frej. Han har sett väldigt lidande ut under hela färden. Nu kastar han förebrående blickar på mig.

Kanske blir han lite åksjuk. Han varken dreglar eller kräks, men det gör ju inte åksjuka människor alltid heller.

Det kan bli lite av en utmaning att ha honom hemma hos mina föräldrar nu i över en vecka men jag hoppas det ska gå bra. Tror det funkar bättre i stan än i sommarstugan dock. Där blev han extremt skällig och upprörd så fort någon gick ut. Hoppas det blir bättre nästa år när han inte behöver passas på samma vis (som när han är skadad).
 
Ni här brukar ju vara bra på julkort (det var någon som hjälpte mig förra året med att göra ett kort) kan någon länka mig till en sida där det finns mallar som jag bara behöver ladda upp kortet o så trycka på ok och så är julkortet klart??

Dobbis med ny dator,ingen hjärna,utan länkar och teknisk idiot
 
Ni här brukar ju vara bra på julkort (det var någon som hjälpte mig förra året med att göra ett kort) kan någon länka mig till en sida där det finns mallar som jag bara behöver ladda upp kortet o så trycka på ok och så är julkortet klart??

Dobbis med ny dator,ingen hjärna,utan länkar och teknisk idiot
Appen photogrind är gratis och lättanvänd.
 
Igår tog jag vinterns första skidtur, jag har aldrig låtit en hund dra mig tidigare men tänkte att nu är det dags! Smart som man är fick Tripp börja dra direkt, tänkte inte på att det var nerför direkt och jag var ju en smula ringrostig :nailbiting: Men jag överlevde mest tack vare att han är väldigt duktig på saktakommando när han drar! Han tycker det är så roligt att dra, nu måste jag bara få Fred till det också!
DSC_0603.JPG
 
Jag gav upp det och satte ett tak vid grinden. :angel: Med ville har vi inte riktigt tränat så mycket eller längre stunder än och ny hundgård ska byggas i vår.
Jag kanske också gör det om de inte börjar använda kojan... otacksamma odjur :p

Sådär gör Mamma Mu också. Hon sitter ute i ur och skur fast hon kan gå in i sin uppvärmda box i hundstallet.
Hon sitter inte ens under taket (halva hundgården är under tak)

Jag tror det är nån såndär martyrgrej för att man ska tycka synd om henne :cautious:

Den här bilden är talande. Det regnar ute och när det slutar regna så går hon in :grin:
Visa bifogad fil 22862
Haha SÅ rolig bild :rofl:

Berätta gärna om du kommer på det. Zeppelin blev översnöad sist, såg inte var han var i kameran :angel:
Lovar :D

Jag tänker faktiskt att de får skylla sig själva om de inte går in :p Naturligtvis under förutsättning att man "skolat" in dem så att de vet hur man går in i hundhuset, att det är ombonat där osv.
När jag skolat in hundar i hundgården har de fått all mat i hundkojan/boxen och så har vi myst där inne och gjort det till en plats som är nice att vara på.

Ladda lämnar inte sin box vintertid, om det inte kommer någon. På sommaren däremot ligger hon ute och solar :D Floyd är helst ute och spejar, men går in vid dåligt väder. Finn följer sin mor och är helst inomhus.
Ena sekunder tänker jag också att de får skylla sig själv... men känns ju bättre för mig om de inte sitter ute i ösregn eller annat kasst väder :D Mina äter inte sin mat ute, men kastar som sagt in godis i kojan när de ska lämnas där. Så de hittar både in och ut... Får se om polletten trillar ner någon gång i framtiden :p

Så tänker vi här också! :D Pästen var omöjlig att skola in dock :banghead: Hon tänkte fan inte vara i varken koja eller hundgård här hemma och skällde konstant tills någon tröttnade. I jobbets hundgård så låg hon bara inne i kojan och surade - men var i alla fall tyst.

Lyran lämnar inte sin koja typ alls, om inte jag är inom syn eller hörhåll - då håller hon på att dö och måste räddas... :angel: Ergo är gärna ute oavsett väder, Sara är bara ute om det finns älgar i närheten och Ata hon springer in och ut mest hela tiden :p
Mina är sällan längre än en-två timmar i hundgården, så en del av mig tänker också att de får skylla sig själva... men det hade ju varit att föredra för mattehjärtat om di små odjuren behagade att gå in i kojan när regnet öser ner ;) :idea::D
 
Jag ska inte ha fler hundar! Men råkade säga till mannen att jag gärna behållt en hane efter vår fertila tik. Fick inget nej :eek: utan ”hur många ska du ha egentligen?”.

:angel: vad svarar man på en sådan fråga... :angel:
 
Idag verkade alla vara ute i skogen. På en timme mötte vi tre joggande par, två familjer och en cyklist. Duktig hund stannar och väntar på mig varje gång, men barnfamiljen var svår. Där tog hon några smygande steg framåt och matte fick låta bestämd.
Kalla in funkar inte, hon vill ha koll på de vi möter, men så länge hon inte går fram är jag nöjd.
 
Satte mig precis i soffan. Det tog ungefär 3 sekunder innan Ebrah lämnade sin plats i soffan för att istället klämma in sig bakom mig. Nu ligger hon där och sover och är hur nöjd som helst. Min underbara myshund :love:
 
Åh, han som visade salukis där i filmen (eller ja, en av dem) var här i Sverige i somras på raskonferensen, och jag har en vän som har ganska tät kontakt med honom. Det var det där med att salukivärlden var liten ja :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 019
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 360
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 078
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp