Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förra veckan kom det några centimeter snö, sen blev det plusgrader som förvandlades till minusgrader = tjocka lager is över vägar och stigar. :down: Nu har vi fått pudersnö på skiten också. Vet inte hur många gånger jag är på väg att halka halvt ihjäl mig på varenda promenad. Ge mig plusgrader nu! :arghh:
 
Du kan testa att ge Junioren, den är lite magrare men baserad på 3XP :) om han äter morötter men du vill slippa krångel kan du testa att ge morotspellets. Det är smidigt att ge och jag tycker att det fungerar bra som bakfylla :) du sväller dem i varmt vatten en liten stund innan du ger det tillsammans med fodret. Olewo har jag för mig att de heter.

Om de inte ätit färskt så länge kan det ta en stund innan magsäcken vänjer sig vid att ha mindre och mer lättsmält foder att arbeta med, men om man kan underlätta för dem under den perioden är det så klart att föredra :)
Tror jag ger det en månad till och drygar ut med slantade morötter och ser om det blir bättre.

Bajshögarna har ju minimerats till typ i genting iaf :eek:
 
Snö! Äntligen! Den har lagt sig ovanpå isen och skaren, och det är tillräckligt mycket och tillräckligt varmt för att allt nu ska bli lite mjukare :D Efter jobbet hoppade jag och hundarna på tåget, åkte iväg en bit och promenerade till en tom hage där de kunde leka lite :banana: Jäklar vad de sprang! Men ja, det är liiiite svårt att filma i mörker, så jag fick passa på när de var nästan på mig.
 
Supernöjd med kvällens rallyträning! I söndags ville hon inte lyssna och var allmänt okoncentrerad. Jag fick säga till henne lite tuffare än jag brukar och det hjälpte inte så jag kände mig lite elak. Men idag hade polletten trillat ner och trots nya hundar och roliga gosedjur i frestelsen så hade hon fokus på mig :D.
 
Förra veckan kom det några centimeter snö, sen blev det plusgrader som förvandlades till minusgrader = tjocka lager is över vägar och stigar. :down: Nu har vi fått pudersnö på skiten också. Vet inte hur många gånger jag är på väg att halka halvt ihjäl mig på varenda promenad. Ge mig plusgrader nu! :arghh:
Precis samma här.
Blir tokig.
Tog två timmar att gå 5 km idag!
 
Är så himlans skitnöjd över ungpudeln. Körde lite enkla agilityövningar ikväll och hindersuget var så starkt och jag belönade med boll som pudeln apporterade tillbaka så fint varenda gång och var redo för nästa varv :)
Stora hunden skickade jag på slalomövningar på långt avstånd och han sprang så fint så :)
 
Mush har grönsaksbollar med har jag för mig, kan ju vara smidigt att ha i?
Får kolla på det.

Frågan som sambon ställde mig igår kväll när vi pratade om detta var ju då - Hur länge ska jag fylla ut med grönt? Jag menar det gör ju att magen stannar lite större ju eller kör man såhär en månad och sen halverar man grönsakerna eller hur är det bäst?
 
Brottas med mig själv och plånboken om hur mycket som känns rimligt att lägga på ett hundhus..har begärt offerter och åh, det kommer bli precis som jag vill ha det men också blööh pengar. Kan man lägga så mycket på ett hundhus/hundarna..kan Lemmy få en jäääättestor kull? :rofl:
 
Får kolla på det.

Frågan som sambon ställde mig igår kväll när vi pratade om detta var ju då - Hur länge ska jag fylla ut med grönt? Jag menar det gör ju att magen stannar lite större ju eller kör man såhär en månad och sen halverar man grönsakerna eller hur är det bäst?

man kan ju köpa frysta grönsaker också.
 
Får kolla på det.

Frågan som sambon ställde mig igår kväll när vi pratade om detta var ju då - Hur länge ska jag fylla ut med grönt? Jag menar det gör ju att magen stannar lite större ju eller kör man såhär en månad och sen halverar man grönsakerna eller hur är det bäst?
Vissa måste ha det hela tiden, är nog lite olika.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 941
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 753
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 902
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp