Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis bokat tid för avlivning av hundarna. Det har ju länge varit på tapeten med Bobber iom han smärta i tassen, och nu såg jag att han börjar halta lite smått.

Samt att jag pratade med vetten om Chiko och efter 45 min i telefon så beslöt vi oss för att avsluta. Han ska inte behöva utstå en massa undersökningar och tester av medicin med starka biverkningar iom hans allergi mot kortison. Dessutom visade sig att vetten hittade en del små knölar på röntgenbilderna när hon gick igenom dem idag.

Nu känner vi att det blev för mycket så vi väljer att låta dem somna in tillsammans 😭😭
Dottern här hemma är i upplösningstillstånd och jag känner att jag också börjar gå upp i limningen lite grann.. Kommer bli en jobbig helg.
:heart :heart :heart
 
Har precis bokat tid för avlivning av hundarna. Det har ju länge varit på tapeten med Bobber iom han smärta i tassen, och nu såg jag att han börjar halta lite smått.

Samt att jag pratade med vetten om Chiko och efter 45 min i telefon så beslöt vi oss för att avsluta. Han ska inte behöva utstå en massa undersökningar och tester av medicin med starka biverkningar iom hans allergi mot kortison. Dessutom visade sig att vetten hittade en del små knölar på röntgenbilderna när hon gick igenom dem idag.

Nu känner vi att det blev för mycket så vi väljer att låta dem somna in tillsammans 😭😭
Dottern här hemma är i upplösningstillstånd och jag känner att jag också börjar gå upp i limningen lite grann.. Kommer bli en jobbig helg.
Beklagar :heart vilket fruktansvärt tufft beslut, så fint att ni sätter hundarna först.
 
Tack alla. Känns förjävligt men ändå skönt att jag får medhåll. Min värsta mardröm är att folk ska hoppa på mig för att jag ”tar den enkla vägen ut”. Jag har så sjukt dåligt samvete för att det känns som att jag tar bort dem för tidigt, men jag skulle inte klara av att i efterhand inse att jag väntade för länge.

Bägge hundarna kommer få följa med hem igen och läggas bredvid Tant Karin i trädgården. Vi kommer även att plantera ett fruktträd ovanför dem som minne ❤️
 
Tack alla. Känns förjävligt men ändå skönt att jag får medhåll. Min värsta mardröm är att folk ska hoppa på mig för att jag ”tar den enkla vägen ut”. Jag har så sjukt dåligt samvete för att det känns som att jag tar bort dem för tidigt, men jag skulle inte klara av att i efterhand inse att jag väntade för länge.

Bägge hundarna kommer få följa med hem igen och läggas bredvid Tant Karin i trädgården. Vi kommer även att plantera ett fruktträd ovanför dem som minne ❤
:heart :heart :heart
 
Tack alla. Känns förjävligt men ändå skönt att jag får medhåll. Min värsta mardröm är att folk ska hoppa på mig för att jag ”tar den enkla vägen ut”. Jag har så sjukt dåligt samvete för att det känns som att jag tar bort dem för tidigt, men jag skulle inte klara av att i efterhand inse att jag väntade för länge.

Bägge hundarna kommer få följa med hem igen och läggas bredvid Tant Karin i trädgården. Vi kommer även att plantera ett fruktträd ovanför dem som minne ❤
Så tungt för hela familjen, men du resonerar helt rätt tänker jag. Hoppas du kan finna tröst i de inte fick gå för långt, längre fram ❤
 
Jag tror det är Chikos öde som slår mig hårdast. Jag menar han är 3! År gammal. Att behöva avliva en hund så tidigt pga allergi är ju bara förjäkla sorgligt 😔
Jag tog bort min förra hund när han var tre år, också på grund av allergi. Det var ett otroligt tufft beslut, men när det väl var gjort och vi hade landat lite i sorgen blev det ännu tydligare att det var rätt beslut.

Med det sagt så vill jag bara säga att jag beklagar. Och att jag tycker att du är otroligt stark! :heart
 
Jag tog bort min förra hund när han var tre år, också på grund av allergi. Det var ett otroligt tufft beslut, men när det väl var gjort och vi hade landat lite i sorgen blev det ännu tydligare att det var rätt beslut.

Med det sagt så vill jag bara säga att jag beklagar. Och att jag tycker att du är otroligt stark! :heart
Tack. ❤️❤️❤️
 
Då har Asni lärt sig att hoppa upp i famnen. Allt som krävdes var att matte satte sig på en gunga :confused::rofl: Asnis programvara arbetar på en annan nivå av logik. Men det är det snabbaste jag någonsin lärt en hund ett trick!

Hennes första instinkt när något skumt händer eller existerar är liksom ”hoppa upp på det” och ramlar hon ner så är hennes resonemang ”jag hoppade nog inte bra nog!” och så försöker hon igen :D Knasräv. Det är en sån där rund gunga så jag åkte ju iväg varje gång hon hoppade upp så hon ramlade av och slog i backen, men var på’t igen sekunden efter :rofl: Precis den mentalitet jag var ute efter när jag skaffade henne :love:
 
Har precis bokat tid för avlivning av hundarna. Det har ju länge varit på tapeten med Bobber iom han smärta i tassen, och nu såg jag att han börjar halta lite smått.

Samt att jag pratade med vetten om Chiko och efter 45 min i telefon så beslöt vi oss för att avsluta. Han ska inte behöva utstå en massa undersökningar och tester av medicin med starka biverkningar iom hans allergi mot kortison. Dessutom visade sig att vetten hittade en del små knölar på röntgenbilderna när hon gick igenom dem idag.

Nu känner vi att det blev för mycket så vi väljer att låta dem somna in tillsammans 😭😭
Dottern här hemma är i upplösningstillstånd och jag känner att jag också börjar gå upp i limningen lite grann.. Kommer bli en jobbig helg.

Beklagar, verkligen. :heartheart:heart
 
😍 jag har världens bästa hund. En hel dag i montern på jaktmässan på Tullgarn, visserligen rätt glad och lite hoppig men han höll ihop hela dagen med massor av hundar som passerade, stannade och pratade. Han tog en powernap i buren en halvtimme och framåt eftermiddagen låg han och vilade vid mina fötter. Men så fort någon pratade med honom så var han redo att ge pussar. ❤ Men nu är han trött! ❤
 
😍 jag har världens bästa hund. En hel dag i montern på jaktmässan på Tullgarn, visserligen rätt glad och lite hoppig men han höll ihop hela dagen med massor av hundar som passerade, stannade och pratade. Han tog en powernap i buren en halvtimme och framåt eftermiddagen låg han och vilade vid mina fötter. Men så fort någon pratade med honom så var han redo att ge pussar. ❤ Men nu är han trött! ❤
Mattes älskling ❤
20190525_211354.jpg
 
Alltså. Jag har verkligen världens mysigaste hund. Aysu har alltid älskat att vara nära, men hon vill inte att man är för "bufflig" med henne. Det ska vara lugnt och hon vill alltid ha öppet åt något håll så att hon kan spreta ut benen eller gå iväg om det blir för mycket.

Ebrah däremot... Jag har säkert nämnt det här förut, men alltså, hon verkligen älskar när jag vräker mig mot henne. Om hon ligger ner och jag trycker in mina ben under henne, då suckar hon lyckligt och gosar ner sig ännu mer, om jag lägger mig bredvid henne i soffan och nästan mosar henne mot soffans ryggstöd så somnar hon direkt och tycker att allt är fantastiskt, och om jag inte lägger mig på/under henne, då kommer hon gärna och trycker sig mot mig. Hon klämmer in sig mellan mig och ryggstödet när jag sitter i soffan, använder mig som huvudkudde i sängen osv. Jag verkligen älskar det, och älskar hur otroligt lycklig hela hon känns när hon får ligga sådär nära nära :love:

Så, idag vaknade vi tidigt, gick en längre promenad via en rastgård där båda kunde springa som galningar och därefter blev det frukost. Efter det sov vi i soffan en stund, och ja, Ebrah var lika glad som alltid. Helt perfekt start på dagen!
60404632_435319603921970_4042497550050773841_n.jpg

(Det andra frambenet är under mig, vid min hals, och båda bakbenen låg upp på mig också. Så sov vi i ungefär 40-50 minuter)
 
Igår tävlade husse med Nike och Nessie på agility DM, blev bra rundor i agilityn men disk med bägge i hopploppen.
Jag var under tiden på Gimo och ställde ut Nano för första gången i unghundsklass. Hon var ensam Mas och fick bara very good med överlag trevlig kritik. Det domaren slog ner på var valpiga rörelser, fronten som inte är färdig och att hon var lite fet!!! 🤣🤣Hon är under diet så det stämmer absolut men trodde inte att de skulle slå ner på det på utställning och sen så hjälper det inte att hon är skendräktig så jag är helt med på det. Trevlig domare men jag vet att det några i rasen som avstått att ställa ut för att det var en manlig domare. Nano var inte helt förtjust i att ha en främmande karl som tafsade på henne och kollade tänder men hon accepterade det. Han var väldigt förtjust i hennes öron, huvud och sa att hon var av utmärkt typ men behöver växa på sig lite.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190525_151327~2.jpg
    IMG_20190525_151327~2.jpg
    202,3 KB · Visningar: 27
Alltså. Jag har verkligen världens mysigaste hund. Aysu har alltid älskat att vara nära, men hon vill inte att man är för "bufflig" med henne. Det ska vara lugnt och hon vill alltid ha öppet åt något håll så att hon kan spreta ut benen eller gå iväg om det blir för mycket.

Ebrah däremot... Jag har säkert nämnt det här förut, men alltså, hon verkligen älskar när jag vräker mig mot henne. Om hon ligger ner och jag trycker in mina ben under henne, då suckar hon lyckligt och gosar ner sig ännu mer, om jag lägger mig bredvid henne i soffan och nästan mosar henne mot soffans ryggstöd så somnar hon direkt och tycker att allt är fantastiskt, och om jag inte lägger mig på/under henne, då kommer hon gärna och trycker sig mot mig. Hon klämmer in sig mellan mig och ryggstödet när jag sitter i soffan, använder mig som huvudkudde i sängen osv. Jag verkligen älskar det, och älskar hur otroligt lycklig hela hon känns när hon får ligga sådär nära nära :love:

Så, idag vaknade vi tidigt, gick en längre promenad via en rastgård där båda kunde springa som galningar och därefter blev det frukost. Efter det sov vi i soffan en stund, och ja, Ebrah var lika glad som alltid. Helt perfekt start på dagen!
60404632_435319603921970_4042497550050773841_n.jpg

(Det andra frambenet är under mig, vid min hals, och båda bakbenen låg upp på mig också. Så sov vi i ungefär 40-50 minuter)

Rollo brukar sova på mig, eller så sover jag med båda benen på honom. Om han inte har sambon såklart, då är Rollos största önskan att jag inte ska vara i sängen alls (Han sparkar på mig....)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
718
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
850
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 210
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 073
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp