Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med hotell är inte dumt alls tycker Atan :angel:
2B5A34F8-8BBC-40C7-AF89-E0698F635983.jpeg
 
Idag så cyklade jag med Nano och Nessie när jag vaknade, lilla Nike fick en promenad och springa efter boll. Imorgon ska Nike få träna agility med husse och Nano och Nessie kommer vi kanske träna lite kontaktfält på lördag blir det agilitytävling för dem två.
 
Så, igår skulle jag gå långpromenad på kvällen. Ingen konstig runda, utan en av mina vanliga som jag gått ungefär hundra gånger. Men, jag pratade i telefon och tänkte inte riktigt på hur jag gick, så på något vis hamnade jag helt fel där i mörkret. Jag visste precis var vi befann oss och hur vi skulle komma hem, det var inte så att vi var vilse, men promenaden blev så jäkla lång :rofl: I nästan två timmar var vi ute och damerna flög rakt upp i sängen när vi kom hem mitt i natten. Nu på morgonen var de inte sådär superpigga heller. Tur att de kan ligga i soffan och vila när jag jobbar :p
 
:banana::banana:Sjukt snabb läsning av plåtarna efter röntgen igår! A-höfter och UA på ED! Så jäkla glad och jag har inte riktigt förstått hur mycket jag ändå har oroat mig efter huliganens dåliga höfter, trots att jag visste att Ville hade mycket bättre förutsättningar. När det kommer glädjetårar över bra höfter liksom. :o:love:
 
Samma sak när en av våra låg på Strömsholm med neurologiska symptom - väntade en hel dag på besked om de hade gjort magnetröntgen och vad den i så fall visade, men inte hörde de av sig. När jag började inse att de inte skulle ringa och sen själv ringde upp så hade behandlande veterinär förstås gått hem... Ganska jobbigt eftersom vi inte hade en aning om ifall hunden skulle överleva eller om de skulle hitta något riktigt allvarligt, då borde man väl kunna få besked om vad som händer. :down:
Jag har samma erfarenhet. Jag åkte ju dit till slut och krävde att få ut min hund.
 
Har nu i en vecka levt med en hund hemma och det är bokstavligen SKITJOBBIGT. Inte för att Corinne gör så mycket men att bara ha en hund fungerar bara inte, det känns bara konstigt.
Corinne var ju några vändor till efter första gången vi åkte in till Ströms, läget är stabilt nu men vinglar lite då och då, smärtlindring går hon fortfarande på och behöver nog göra det ett tag till.
För övrigt behandlas hon som den kunglighet hon är hos mina föräldrar och älskar livet som ensamhund.:angel:
 
Det här med hotell är inte dumt alls tycker Atan :angel:
Visa bifogad fil 37203
Anledningen till hotellnatten var jaktprov, ibland undrar jag vad en håller på med... :o Vi samlades klockan 07.00 och provet var slut lite efter 18 och då hade jag 3,5 timme hem i bilen efter det. Första delen av provet så trampade vi efter hare, och vad vi trampade. Drygt 2 mil och hur många timmar som helst innan alla hundar fått harar. Atan fick sin första efter typ 4 timmar och skötte den och nästa jättefint :) Vatten, skogsarbete och skott gjorde hon också bra, trots en lång dag. Visst hade jag önskat att hon hållt i längre efter hararna och att hon hade sökt ut mer i skogen men hon gjorde vad vi kunde förvänta av henne. Dagen räckte till ett 3:e pris och 98 poäng. Stolt över Atan som höll ihop fint hela dagen, hennes humör var på topp och vid fotograferingen efter prisutdelningen så hade hon svårt att sitta still för svansen kunde inte vara still :D

Tack @AraSlei för världens goaste Ata :heart
Våra valpar är fantastiska @Snurrfian :love:
69503889-5A82-4C38-B8AF-3575E7C76553.jpeg
 
Anledningen till hotellnatten var jaktprov, ibland undrar jag vad en håller på med... :o Vi samlades klockan 07.00 och provet var slut lite efter 18 och då hade jag 3,5 timme hem i bilen efter det. Första delen av provet så trampade vi efter hare, och vad vi trampade. Drygt 2 mil och hur många timmar som helst innan alla hundar fått harar. Atan fick sin första efter typ 4 timmar och skötte den och nästa jättefint :) Vatten, skogsarbete och skott gjorde hon också bra, trots en lång dag. Visst hade jag önskat att hon hållt i längre efter hararna och att hon hade sökt ut mer i skogen men hon gjorde vad vi kunde förvänta av henne. Dagen räckte till ett 3:e pris och 98 poäng. Stolt över Atan som höll ihop fint hela dagen, hennes humör var på topp och vid fotograferingen efter prisutdelningen så hade hon svårt att sitta still för svansen kunde inte vara still :D

Tack @AraSlei för världens goaste Ata :heart
Våra valpar är fantastiska @Snurrfian :love:Visa bifogad fil 37279
:love: De är helt underbara! Stort grattis till att vara godkända ni också! :D Det låter som vårt jaktprov även om vi bara hade en timme hem, men vi var nog inte helt klara före 19. Nog undrar man ibland. ;)
 
:love: De är helt underbara! Stort grattis till att vara godkända ni också! :D Det låter som vårt jaktprov även om vi bara hade en timme hem, men vi var nog inte helt klara före 19. Nog undrar man ibland. ;)
Tack :D Ja och ännu mer över funktionärerna som lägger en hel dag i ösregn för min hund och mig. Fantastiskt att det finns människor som lägger det arbetet på andra - de är verkligen guld värda:)
 
Det finns en baksida med att bo på landet. Gårdar utan staket med lösa hundar på gården. Fick närkontakt med en stor ridgebackhane när jag promenerade med labben längs en allmän grusväg vi inte gått längs innan. Kom farande över gräsmattan när vi passerade. Tror inte vi går det hållet igen...
 
Igår morse hade Tripp feber igen :( så nu fick han byta antibiotika igen, han fick nu även medicin för att få ned febern så igår kväll var tempen äntligen nere på 38,4 ° C. Höger lunga lät bättre men vänster lät inte bra. Men nu hoppas jag att det går över, veterinären sa Tripp nu fått den starkaste antibiotikan så hjälper inte denna finns det ingen annan. Jag ska även avmaska honom ifall det kan bero på parasiter.
71501257_2687298627987025_1372152934795575296_n.jpg

Han är mkt piggare idag nu när han inte har feber men han har fortfarande hög andningsfrekvens och så fort han rör på sig låter andning ansträngd, det hindrar honom dock inte från att vilja springa så fort han kommer ut! Men jag tänker att det ändå är ett positivt tecken att han vill leka :heart
71260905_2687298797987008_2214970915798646784_n.jpg

Jag undrade igår kväll varför Fred och Roy låg och stirrade på Tripp från varsitt håll, sen fick jag se att han använde allas favoritleksak som huvudkudde, lite så där lagom retsamt :D Han är med och styr och ställer fastän han inte orkar leka :love:
71062750_2687269581323263_2786411061786443776_n.jpg
 
Igår morse hade Tripp feber igen :( så nu fick han byta antibiotika igen, han fick nu även medicin för att få ned febern så igår kväll var tempen äntligen nere på 38,4 ° C. Höger lunga lät bättre men vänster lät inte bra. Men nu hoppas jag att det går över, veterinären sa Tripp nu fått den starkaste antibiotikan så hjälper inte denna finns det ingen annan. Jag ska även avmaska honom ifall det kan bero på parasiter.
71501257_2687298627987025_1372152934795575296_n.jpg

Han är mkt piggare idag nu när han inte har feber men han har fortfarande hög andningsfrekvens och så fort han rör på sig låter andning ansträngd, det hindrar honom dock inte från att vilja springa så fort han kommer ut! Men jag tänker att det ändå är ett positivt tecken att han vill leka :heart
71260905_2687298797987008_2214970915798646784_n.jpg

Jag undrade igår kväll varför Fred och Roy låg och stirrade på Tripp från varsitt håll, sen fick jag se att han använde allas favoritleksak som huvudkudde, lite så där lagom retsamt :D Han är med och styr och ställer fastän han inte orkar leka :love:
71062750_2687269581323263_2786411061786443776_n.jpg
Stackarn! Hoppas verkligen att han får bli bra snart.
 
Fick belöna Humla idag för att hon stod ut med mitt djurplågeri (=2,5h borstning) så vi åkte upp till klubben för lite agilityträning på kvällen :)
Fick superbra tips på hur vi ska gå vidare med slalomen på sista kurstillfällen i veckan, så kunde få till lite bättre träning på det idag :idea: Kunde tom köra 8 pinnar ett par gånger :)

Sen växlade vi med tre hopphinder och en tunnel som låg i en cirkel, så vi kunde köra minibana och börja och sluta på olika ställen i båda varv. Kändes superkul! Märkte att hon blev trött efter ett tag, så packade ihop och skulle åka hem, men höll hon inte med om 😂

Sen blev det mer djurplågeri när vi kom hem, med bad. Men jisses ett sånt ryck hon fick efter det. For runt i soffan och sängen och slängde sig på mig och runt och vidare :love:
 
Fick belöna Humla idag för att hon stod ut med mitt djurplågeri (=2,5h borstning) så vi åkte upp till klubben för lite agilityträning på kvällen :)
Fick superbra tips på hur vi ska gå vidare med slalomen på sista kurstillfällen i veckan, så kunde få till lite bättre träning på det idag :idea: Kunde tom köra 8 pinnar ett par gånger :)

Sen växlade vi med tre hopphinder och en tunnel som låg i en cirkel, så vi kunde köra minibana och börja och sluta på olika ställen i båda varv. Kändes superkul! Märkte att hon blev trött efter ett tag, så packade ihop och skulle åka hem, men höll hon inte med om 😂

Sen blev det mer djurplågeri när vi kom hem, med bad. Men jisses ett sånt ryck hon fick efter det. For runt i soffan och sängen och slängde sig på mig och runt och vidare :love:

Heja er! Så duktiga ni är! 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
855
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 211
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 085
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp