Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har haft en münster på ”jaktupplärning” senaste månaderna, tyvärr så ville han hellre springa än jaga klövvilt så idag åkte han tillbaka till uppfödaren. Galet vad man fäster sig vid de små liven, trots att man från början vet att det bara är en kort period de ska var här :cry:

Dessutom tog mannen med de andra tre imorse för jakt ett par dagar. Vilket innebär att det inte varit någon hund i hemmet sen eftermiddagen, jag gick en kvällspromenad utan hundar - kändes helt meningslöst :meh: dessutom, äta frukost imorgon utan några som tigger. Barnen och jag skojade om att vi behövde åka till någon av grannarna för att låna en hund, bara för att det var så tomt:rofl:
 
Är inte hundar fantastiska?
Vår äldsta dotter är nyopererad och Ebbot känner givetvis av att hon är ledsen och har ont. Igår orkade hon upp från soffan för att leka lite och Ebbot går och sätter sig nära henne. Han blir delaktig i hennes lek och blir döpt efter hennes bästa kompis. :idea:
Han sitter tålmodigt och låter henne leka och när hon inte orkar längre och återvänder till soffan för att vila följer Ebbot efter och lägger sig i närheten.:love:
 
Stresspåslag delux idag. Vi var på begravning och Ville fick ligga i bilen med tratt och Otros. När vi kom ut hade han kommit ur otrosen. 🙈😰 Tack och lov att vi gick igenom igår hur vi ska sätta på den. Så husse bar in från bilen och sen satte vi på den igen. Även skönt att han låg i bilen istället för ensam hemma där han hade kunnat traska runt mer. När otrosen kom på igen så gick han som tidigare så det känns skönt!
 
Jag har precis upptäckt det här med podcasts :o och tar gärna emot tips på vettiga poddar om hundar. Har kört igenom Fredrik Steens och givetvis Skyddsnördarnas än så lägen två avsnitt.
 
Stresspåslag delux idag. Vi var på begravning och Ville fick ligga i bilen med tratt och Otros. När vi kom ut hade han kommit ur otrosen. 🙈😰 Tack och lov att vi gick igenom igår hur vi ska sätta på den. Så husse bar in från bilen och sen satte vi på den igen. Även skönt att han låg i bilen istället för ensam hemma där han hade kunnat traska runt mer. När otrosen kom på igen så gick han som tidigare så det känns skönt!

wachtlar....:cautious: vem har fött upp den där egentligen?O_o

:D skönt att det verkar ha gått bra ändå!
 
wachtlar....:cautious: vem har fött upp den där egentligen?O_o

:D skönt att det verkar ha gått bra ändå!
😂 jag har hört att hans mamma inte är världens bästa patient heller. ;) Men ja! Skönt med otros istället för gips, Strömsholm fredag eftermiddag känns inte så lockande. ;) Men han går lika bra som tidigare och är helt obrydd så jag tror rehab killen spände lite för löst igår. Jag drog åt lite hårdare och så ska jag lufta igen senare ikväll och se hur det ser ut. :)
 
Stresspåslag delux idag. Vi var på begravning och Ville fick ligga i bilen med tratt och Otros. När vi kom ut hade han kommit ur otrosen. 🙈😰 Tack och lov att vi gick igenom igår hur vi ska sätta på den. Så husse bar in från bilen och sen satte vi på den igen. Även skönt att han låg i bilen istället för ensam hemma där han hade kunnat traska runt mer. När otrosen kom på igen så gick han som tidigare så det känns skönt!
Vill inte vara kinkig men vänd på bokstäverna,det heter oRTos :idea: om du menar skenan.
 
😂 jag har hört att hans mamma inte är världens bästa patient heller. ;) Men ja! Skönt med otros istället för gips, Strömsholm fredag eftermiddag känns inte så lockande. ;) Men han går lika bra som tidigare och är helt obrydd så jag tror rehab killen spände lite för löst igår. Jag drog åt lite hårdare och så ska jag lufta igen senare ikväll och se hur det ser ut. :)

Nej, hon har onekligen sina egenheter...:cautious:

det låter bra :)
 
Jag och grabben har satt igång med att träna NoseWork igen (inomhus). Han hade inga problem med att komma ihåg hur allt går till, selen på och vad han jobbade som bara attan! :D Förhoppningsvis någon gång på våren lär vi sätta igång med agility igen. I höstas var han konstigt nog väldigt taggad på agilitybanan!

Gick också igenom mina säckar av hundmat, såg att en torrfodersäck går ut i slutet av Mars 2020. Aldrig att grabben kommer att hinna äta upp alltihop innan den går ut. Har någon tips på vad jag ska göra? Tror ni maten kommer vara ok fast den har hunnit gå ut? 🤔 Jag har all torrfoder ute på kalla altanen så jag tycker att den bör hålla längre.
 
🙈 måste nog ringa Strömsholm och boka en tid för omgjutning av ortosen. I morse var den av igen, nyss gled den av när Ville låg och tugga på ett tuggben. Nu har jag provat att linda lite annorlunda på den linda som ska vara innanför. Men jag vet att veterinären sa att han var svullen över leden då. Det är han inte nu längre. 😁 Men nu vet jag att jag kan få på den när jag är ensam hemma också. Tidigare har vi varit två. :)
 
Här har herr Hund lyckats skada en framtand. 1300 kr i veterinärbesök bara för att konstatera att det var precis som jag trodde och att den behöver åtgärdas. Så tid bokad för extraktion i februari. Visserligen fick vi recept på smärtstillande också men han verkar helt opåverkad och både biter i saker och kampar precis som vanligt så antagligen kommer jag inte ens behöva hämta ut det. Det är roligt med djur 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 791
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 660
Senast: Tuggben
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 943
Senast: Nox
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 703
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp