Bukefalos 28 år!

Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stackarn :( hoppas det är något som är lätt åtgärdat :heart
Det hoppa jag med. Hon är pigg men jag tycker ändå att hon beter sig liksom.. Känsligt. På högspänn.
9A9B8AF0-E778-4FA2-8D3F-B4ABF2845FC5.jpeg
 
De tror att hon kan ha Addisons eftersom att hon har låg hjärtfrekvens trots att hon är så pass uppjagad som hon är.

Minn testades för Addison på Albano för 2 veckor sedan. Det är ett enkelt test. Minn har som tur är inte Addison, håller tummarna för att ni får samma resultat.
 
Vi borde få resultaten snart. Jag hoppas verkligen med allt jag har att det inte är Addisons.

Är det Addison så finns det många hundar som lever bra liv med mediciner mot Addison. Håller så klart tummarna att det inte är det. Det som oroade mig i Minns fall är att hon blev så jäkla dålig när hon fick kortison i somras att jag aldrig vill ge henne det igen.

Tillägg: Är det vanligt blodprov eller en ACTH-stimulering ni gjort?
 
Är det Addison så finns det många hundar som lever bra liv med mediciner mot Addison. Håller så klart tummarna att det inte är det. Det som oroade mig i Minns fall är att hon blev så jäkla dålig när hon fick kortison i somras att jag aldrig vill ge henne det igen.

Tillägg: Är det vanligt blodprov eller en ACTH-stimulering ni gjort?
Blodprov. Ska få svar inom 20-25 minuter.
 
Det är inte Addisons!
Det var det bästa vi kunde få reda på. Tyvärr vet vi ju dock inte vad som felas henne, men den troligaste teorin är att hon helt enkelt har en stresskänslig mage som kraschar när det blir för mycket aktivitet. Det är tredje gången hennes mage kraschar efter något intensivt, spelar ingen roll att det är roliga saker.

Tävlingar får vi se om vi lyckas hitta en strategi för att få fungera, för så här kan hon ju inte må efter varje gång vi varit iväg. Annars får jag väl tänka om angående hennes framtid som tävlingshund ❤️
 
Det är inte Addisons!
Det var det bästa vi kunde få reda på. Tyvärr vet vi ju dock inte vad som felas henne, men den troligaste teorin är att hon helt enkelt har en stresskänslig mage som kraschar när det blir för mycket aktivitet. Det är tredje gången hennes mage kraschar efter något intensivt, spelar ingen roll att det är roliga saker.

Tävlingar får vi se om vi lyckas hitta en strategi för att få fungera, för så här kan hon ju inte må efter varje gång vi varit iväg. Annars får jag väl tänka om angående hennes framtid som tävlingshund ❤
Vad skönt att det inte var addisons!

Min golden har ju känslig mage, visserligen gastrit och inte diarré, och hon funkar jättebra på Olewo morotspellets. Det liksom lugnar magen. Ger det kontinuerligt tillsammans med standardt ph balans och då behöver vi inte medicinera mot gastriten.

Vill du testa kan jag skicka dig några matskedar på posten. Förstår att du inte vill experimentera nu när hon är dålig men hojta till på pm isf.
 
Vad skönt att det inte var addisons!

Min golden har ju känslig mage, visserligen gastrit och inte diarré, och hon funkar jättebra på Olewo morotspellets. Det liksom lugnar magen. Ger det kontinuerligt tillsammans med standardt ph balans och då behöver vi inte medicinera mot gastriten.

Vill du testa kan jag skicka dig några matskedar på posten. Förstår att du inte vill experimentera nu när hon är dålig men hojta till på pm isf.
Asni är normalt sett helt otroligt bra i magen. Det är verkligen bara efter aktivitet så som tävling som hon kraschar :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 433
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 721
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 834
Senast: Badger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 493
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp