Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det känns väldigt oroligt :(
Tid är bokad om två veckor. De är relativt små och sitter vid samma vårta. Det lät på vet som att hon plockar dem med ett litet ingrepp först och skickar på analys, så får vi se vad som händer sedan. Vet har ju inte sett dem heller, så de kanske gör en annan bedömning när vi är där.
Det förstår jag! :heart
Hoppas verkligen att det bara blir ett litet ingrepp och att de är godartade. Eller allra helst små fettknölar. Kan vi bara bestämma att ni efter detta inte behöver uppsöka vet på flera år!? Att hundarna håller sig friska och krya :up:
 
Det förstår jag! :heart
Hoppas verkligen att det bara blir ett litet ingrepp och att de är godartade. Eller allra helst små fettknölar. Kan vi bara bestämma att ni efter detta inte behöver uppsöka vet på flera år!? Att hundarna håller sig friska och krya :up:

Tack :heart
Ja, det kan vi mer än gärna bestämma! Jag tycker att vi har fyllt vår kvot för typ en livstid vid det här laget :p
 
Mätte, kapade och skruvade ihop trallen vid dörrarna och nu inväntar jag den beställda växtligheten.
Det där blir helt okej det, när det som ska planteras är i jorden och har vuxit på sig lite.
95793805_3587530004597773_5909448667957297152_o.jpg
 
Jahopp... Jag ringde veterinären efter jobbet och de hade en tid ledig nu på eftermiddagen. Väl där så konstaterades det jag misstänkte: juvret ser inte bra ut.

Det som verkar vara problemet är juvertumörerna. Inget sådant togs bort förra gången och nu vill det helt enkelt inte läka ordentligt. Veterinären som kollade på Aysu nu var samma som kastrerade henne, och veterinären hade kollat noga på juvret då också men tyckt att det såg bra ut. Ändå hade det såret spruckit upp nu. Vi kollade tillsammans idag så att jag också fick förstå hur allt var. Snacka om att jag fick stålsätta mig mentalt för att kunna titta in i såret på det sättet...

På torsdag ska hon iaf opereras. Då tar de bort hela juvret + tumörerna och syr ihop. Förhoppningsvis ska väl inget mer behövas efter det... Tur i oturen så ligger vi så otroligt bra till på jobbet nu att jag kunde ta en semesterdag då också, så jag kan vara hemma med Ebrah, hämta Aysu så fort hon får hämtas osv. Hoppas nu verkligen att det inte händer mer med henne... Det börjar bli så sinnessjukt mycket nu...
 
Här kommer bli en lång natt skulle jag tro. Stina talade om på förmiddagen idag att "något" är på gång :nailbiting: Promenad som vanligt på morgonen och lite bus, men ingen frukost. Hon har tömt magen ett flertal gånger idag och inte velat äta mer än ett kex. Värkarbetet har börjat, så nu ska pupparna lägga sig tillrätta - sen får vi se hur lång tid det tar till vi kommer till krysta-ut-valpar-stadiet. Hennes mor förvarnade mig 24 timmar före hon skulle föda, så vi får se om Stina är lika eller om valparna kommer under natten :love:
 
Senast ändrad:
Här kommer bli en lång natt skulle jag tro. Stina talade om på förmiddagen idag att "något" är på gång :nailbiting: Promenad som vanligt på morgonen och lite bus, men ingen frukost. Hon har tömt magen ett flertal gånger idag och inte velat äta mer än ett kex. Värkarbetet har börjat, så nu ska pupparna lägga sig tillrätta - sen får vi se hur lång tid det tar till vi kommer till krysta-ut-valpar-stadiet. Hennes mor förvarnade mig 24 timmar före hon skulle föda, så vi får se om Stina är lika eller om valparna kommer under natten :love:
Håller tummarna för att allt går bra!
 
Jag har köpt ny bil idag, det blir en skåpbil modell mindre där jag hoppas jag får in alla hundarna 😁. Levereras om nån vecka..
Har varit i hund rastgården tillsammans med en vän, tog med Qila och Nano. Qila sprang fullt ös medvetslös men Nano tyckte att hon inte vill springa med främmande hundar. Strosade dock runt och nosade förnöjt och sprang efter boll.
I söndags tränade jag heelwork med Nessie och Qila och Nike fick köra lite trick. Dan innan var det agilityträning för alla vovvarna.
I helgen blir det valläger för mig och Nessie, vi ska vara utomhus hela tiden och det ska tydligen regna :crazy:. Hoppas på att väderprognosen ska ändras men förhoppningsvis blir det kul ändå.

Lilla Nike
IMG_20200428_180222.jpg
 
Eftersom inte alla följer årets valptråd så tänkte jag att jag lika bra kan presentera honom här också så han blir officiell bukehund på riktigt :D

Efter en lång och osäker väntan där inget riktigt gick som planerat så är Emiron äntligen hemma hos oss. Tanken var att vi skulle bila ned till Tjeckien och hämta honom själva hos uppfödaren men när covid-19 spred sig över världen och alla gränser stängde på obestämd tid för privatpersoner fick vi tänka om. Igår anlände han med ett djurtransportföretag där han åkt mycket bra. Han har hunnit bli 4 månader nästan exakt och är en social, orädd och framåt typ. Idag börjar vi rivningsarbetet för att byta tak på hela huset och trots att det skramlar och brötar utanför och uppe på taket så ligger han i bädden och tuggar på en repknuta, helt obrydd. Det känns underbart att ha hund igen efter att Filimon gick bort för två år sedan och denna lilla stofil är en riktig pärla.

20200506_131300.jpg
 
Nu är Aysu hos veterinären, igen då. Känns bra att ha semester idag så att jag kan hämta henne så snart hon är klar. De antecknade också att jag kan hämta tidigare än vanliga hämt-tiden. Vi tog en promenad till veterinären och sedan fortsatte jag och Ebrah iväg på långpromenad. Vi har precis kommit hem. Som tur är så är det ju enkelt för veterinären att ta bort juver, så förhoppningsvis ska allt gå bra även denna gång...
 
Det är så behändigt med vita valpklor... Så lätt att klippa och man ser pulpan så bra. Varför kan de inte bara fortsätta vara vita hela livet för :meh:
 
Vi var hos rehab igår, vår vanliga som har följt oss hela vägen. Han gav oss guldstjärna för vårt rehab arbete! Ville musklar sig jämt över hela kroppen, det är lite mindre muskler på det skadade benet än det friska men det är så pass lite att det skulle även kunna förklaras att han har en starkare sida. Vi fortsatte med treadmill, dels ville vår rehabkille se honom med egna ögon i rörelse och dels tycker han att det är bättre träning för Ville. Ville är dock lite för smart för sitt eget bästa och kom på att man kunde ställa sig med framtassarna längst fram och bara gå med bakbenen, då blev det enklare att hålla koll på parkeringen. :rofl: Så jag fick putta bak honom och vi ökade hastigheten. När det blev tillräckligt hög hastighet fick han fokusera på att gå istället för att hitta på annat.


Så nu får vi börja smyga igång cykling, 10 min till att börja med för att sakta öka, börja gå med flexi/långlina för att han ska få röra sig mer fritt innan han så småningom kan få vara lös. Simma ute när vädret tillåter, fortsätta med balansövningar och böjningar. Han är lite stummare i leden i det skadade benet, men det märks enbart i ytterlägen. I rörelse ser man ingen skillnad. Så nu blir det återbesök i juni, sen räknar vi med ett besök under sommaren och avsluta inför jaktsäsongen för att se att allt är okej.

Så underbart att vi är på väg tillbaka på banan igen och att allt slit har lönat sig! :heart
 
Var hos den andra rekommenderade ortopeden idag och han ät väldigt oroad av viljas smärt reaktion på vänster armbåge. Hon regerar ju överallt som vanligt men värst vid armbågen.
Så blir en ny CT på måndag och då ska vi ta hela frambenen, armbåge till tå.
Då de såg lindriga förändringar i båda armbågarna på förra. Han vill se om de blivit värre eller så. Samt kolla hur tårna ser ut.

Kan ju säga att eftersom detta är andra CT så betalar mitt försäkringsbolag bara 2500 kr av CT.. resterande får jag betala 100 % av.

Hur ska jag klara detta.. att hund är dyrt och man ska ha en buffert vet jag och hade jag men vilja + Freya har blåst igenom den.

Sommar snart och då blir det ingen CSN alls utan bara sommarjobbet på 80 %.

Konstigt jag inte vill ha hund mer 🙄😅😔💔.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 150
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 688
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 795
Senast: Badger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 754
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp