Bukefalos 28 år!

Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen är höglöpet över hos ungtösen och Skalman är normal igen efter några dygn av stora lustar :cautious: :p
Nu är leksaker åter skojsigast i världen och han är sig själv igen.....och jag slipper gå över i galenskap och sitta på julafton och bläddra med läpparna som Kalle Anka
 
Mamma fick erbjudande om hundmat på telefon som skulle kosta bara 1 kr första gången och hon tyckte att det lät tillräckligt bra så att hon slog till. Man kan ju alltid testa. Maten kom idag och det är ett nytt märke tror jag.
20191222_181321.jpg

Men det lät intressant tyckte jag när jag läste lite lätt i häftet och i ingredienslistan. Lovade mamma att kolla på "forumet jag är med på" om någon annan hade något att säga om den :D Har någon sett den förut? Provat? Har något att säga om den?
 
Mamma fick erbjudande om hundmat på telefon som skulle kosta bara 1 kr första gången och hon tyckte att det lät tillräckligt bra så att hon slog till. Man kan ju alltid testa. Maten kom idag och det är ett nytt märke tror jag.
Visa bifogad fil 42338
Men det lät intressant tyckte jag när jag läste lite lätt i häftet och i ingredienslistan. Lovade mamma att kolla på "forumet jag är med på" om någon annan hade något att säga om den :D Har någon sett den förut? Provat? Har något att säga om den?

Ganska aggressiv marknadsföring på hemsidan. 19% köttinnehåll och 81% annat som bönor, ärtor och potatismjöl låter inte riktigt som det dom marknadsför. Dessutom var det bara bönan och ärtan som var KRAV-märkt inte köttet, fisken eller potatisen vilket jag anser vara viktigare. Sen är det absolut inger farligt, en hund kan leva och må bra på det fodret med :)
 
Ganska aggressiv marknadsföring på hemsidan. 19% köttinnehåll och 81% annat som bönor, ärtor och potatismjöl låter inte riktigt som det dom marknadsför. Dessutom var det bara bönan och ärtan som var KRAV-märkt inte köttet, fisken eller potatisen vilket jag anser vara viktigare. Sen är det absolut inger farligt, en hund kan leva och må bra på det fodret med :)
Tack!
Hunden i fråga får färskfoder och blötfoder också så detta blir typ 1/3 av dagsransonen, inte så mycket och mera som bukfylla när den inte velat äta så mycket av de andra.
Men bra poäng med procenten :up:
 
Finns det någon här som är en jäkel på att redigera bilder :D Har en superfin bild, men med ett jäkla traktordäck bakom skallen på hunden - vore så himla kul att få bort däcket :cautious:
 
Morsan tycker att hundarna ska få julklappar, men eftersom hon inte vet vad de vill ha riktigt så tycker hon att jag ska få shoppa till dem. Så, 100 spänn per hund som ska gå till någon leksak och/eller godis. Får kika lite i djuraffären senare idag när jag ska handla hundmat. Ska även ringa djursjukhuset och fråga om Aysu får tugga på tuggben nu.
 
Idag har hunden varit dubbelt duktig. På promenaden med lös hund kommer det en joggare bakifrån, ingen av oss märker honom förrän han säger hej två meter innan han passerar. Hunden då lös ca 5 m framför mig. Kommer direkt på inkallning.
Sedan var det en elektriker här. Hon hälsar kort och lägger sig sedan i hallen medan han jobbar.

Eller är det duktigt när hon inte hade en tanke på att springa efter joggaren eller vara i vägen för elektrikern? Hon gör ju egentligen bara som hon vill ;), och det råkar vara samma sak som matte vill.
 
Sitter och klurar på hur jag ska göra det halsband + sele som hundvaktens hund ska få. Har i princip bestämt mig helt nu, gäller mest att få tag på de sista grejerna, typ spännen och så. Alltså, det kommer bli såååå bra om jag får till det ungefär som jag tänkt mig :D
 
Gripa har fått gå lite jobbigare lydnad/blandat annat både igår och idag. Gått mest som en dröm :love:

Just nu sitter vi och passivitetstränar medans morfar är här. Gripa kan ju bli lite väl glad när det kommer gäster och blir man sur/bekräftar fel beteende så blir hon bara mer uppspelt. Så vissa får hon inte hälsa på alls just nu då dom gör fel :angel:

Bild på duktig Gripskit
IMG_20191223_211458.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 307
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 712
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 819
Senast: Badger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 772
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp