Den perfekta appen för djurskötsel

Lyan

Trådstartare
Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök, vikt, mat, mediciner, träning, anteckningar osv. Just nu är jag tvungen att dela upp allt i flera appar och jag får ändå inte med all information jag vill ha. Jag har koll på allting, men det hade varit så mycket enklare att kunna ha det på samma ställe och även få det jag bara har i huvudet på pränt för om det händer något så har ingen koll på alla detaljer mer än deras namn, allmän skötsel av hundar och marsvin och att några av dem får mediciner men inte vad eller mängd. Visst, jag kan skriva en papperslista med den informationen, men jag hade hellre haft allting i samma app så jag bara kan klicka på ett djur och så kommer allting upp direkt. Den behöver också helst kunna sparas i iCloud och om det dessutom går att dela informationen mellan olika telefoner så är det ett gigantiskt plus då pojkvännen också hjälper till ibland så igår fick tex marsvinen dubbel portion pellets för han hade missat att jag redan gett dem.

Förslag?

Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök, vikt, mat, mediciner, träning, anteckningar osv. Just nu är jag tvungen att dela upp allt i flera appar och jag får ändå inte med all information jag vill ha. Jag har koll på allting, men det hade varit så mycket enklare att kunna ha det på samma ställe och även få det jag bara har i huvudet på pränt för om det händer något så har ingen koll på alla detaljer mer än deras namn, allmän skötsel av hundar och marsvin och att några av dem får mediciner men inte vad eller mängd. Visst, jag kan skriva en papperslista med den informationen, men jag hade hellre haft allting i samma app så jag bara kan klicka på ett djur och så kommer allting upp direkt. Den behöver också helst kunna sparas i iCloud och om det dessutom går att dela informationen mellan olika telefoner så är det ett gigantiskt plus då pojkvännen också hjälper till ibland så igår fick tex marsvinen dubbel portion pellets för han hade missat att jag redan gett dem.

Förslag?
Jag får väl vara lite B och föreslå en anteckningsbok

antingen en per djur i anslutning till där djuret bor.

Och kanske en gemensam för matning. Eller bara en gemensam.

Jag får väl vara lite B och föreslå en anteckningsbok

antingen en per djur i anslutning till där djuret bor.

Och kanske en gemensam för matning. Eller bara en gemensam.
Till enkla saker så funkar en anteckningsbok, men när det har blivit mer än ett par sidor så blir det kaos för mig

Nu har jag hittat två som såg väldigt lovande ut tills jag laddade hem dem och den ena bara buggar så det går inte att komma in i den och den andra var på thailändska eller liknande språk trots att det stod att den skulle vara på engelska 😑

Till enkla saker så funkar en anteckningsbok, men när det har blivit mer än ett par sidor så blir det kaos för mig
Ok, har testat lite olika för trädgården och insett att anteckningsbok var enklast.

Tänker att man har ju en tidslinje med tydliga datum för djuret och kan använda olika färger för rubriker kring mat och veterinär tex. Det blir ordning automatiskt ur den synvinkeln.

Ok, har testat lite olika för trädgården och insett att anteckningsbok var enklast.

Tänker att man har ju en tidslinje med tydliga datum för djuret och kan använda olika färger för rubriker kring mat och veterinär tex. Det blir ordning automatiskt ur den synvinkeln.
Då behöver jag en anteckningsbok för varje detalj för att bara skriva allting efter varandra blir kaos och om man delar upp anteckningsboken i olika delar så blir någon del full före de andra och så blir det kaos igen 😕 Lösa papper skulle kunna fungera, men då kommer det ändå fortfarande saknas tex checklista 😕

Då behöver jag en anteckningsbok för varje detalj för att bara skriva allting efter varandra blir kaos och om man delar upp anteckningsboken i olika delar så blir någon del full före de andra och så blir det kaos igen 😕 Lösa papper skulle kunna fungera, men då kommer det ändå fortfarande saknas tex checklista 😕
För att inte ge pellets flera gånger kan man ju ha ett whiteboardschema på väggen så som man har för barn? Bocka om man gjort uppgiften?

Jag tycker Anteckningar på telefonen är utmärkt för det mesta. Där kan man få in bilder, markera i bilder, text, checklistor, bifoga filer, använda hashtags för att hitta lättare. En artikel per individ skulle nog funka utmärkt. Problemet med special-appar är att de ofta saknar just den där grejen jag vill ha med den.

Skulle inte Google sheets (alltså googles kostnadsfria variant på excel) funka @Lyan ?

App i telefonen, ni kan dela och redigera dokument båda två, varje djur kan ha en egen flik 🙂 Det går även att både ladda ner gratis templates eller köpa billigt på tex Etsy.

Missade detaljen om att kunna jobba mer än en i det, men för Apple funkar det att dela Anteckningar via iCloud om båda är iOS-användare. Funktionen kallas Collaborate.

När vi hade kaos i matningen av bebis, där den ena inte alltid visste vad den andra gjorde, hade vi en whiteboardpenna och skrev på kylskåpet.
Det funkar ju bra för de vardagliga grejerna.

Jag tycker påminnelseappen i telefonen är bra till sånt. Man kan dela listorna med andra genom iCloud, och det går att göra listor som man kan klicka i när det är gjort och de upprepas precis som man vill (tex varje dag/vecka/osv). Praktiskt när det gäller tex mat/mediciner. Det går ju att infoga bilder eller bara skriva text där också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka