Bukefalos 28 år!

Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Håller tummarna för dig, hoppas det går vägen denna gång!

Kl
Risken är stor att min op stryks på tisdag då vi har många akuta nu. Vet ju hur verksamheten ser ut så jag är väl medveten om det och ropar inte hej förrän jag ligger på bordet men jag vill gärna ha det gjort.. annars är det samma lika här, samma förlamande trötthet. Ska på hundkurs kl 18 så jag hoppas jag får mer energi då :)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

hoppas du fick mer energi på hundkursen och att op blir av som planerat. Är jobbigt att gå och vänta också, även om det inte är akuta saker så finns det ju en anledning att den ska göras.

*kl*
Trött här med, fortfarande. Vill verkligen inte släppa. Har fixat en del i helgen, dels hämtade vi vår nya bil i fredags, så har vi köpt hundbur till den, jag har varit och hämtat en sak jag beställt idag och fixat i trädgårdslanden lite. Täckodling rules, blir minimalt med grävande och rensande :) Det gräs som växt in på odlingsbäddarna förra sensommaren (då jag jobbade och pluggade heltid och hade en make med pajjad rygg..) var bara att kratta bort eftersom det växt på halmen jag la ut förra säsongen. Så skönt :)
Händerna är stela och fötterna känns som de ska gå sönder när jag sätter dem i golvet efter att ha vilat en stund, men lyckan äver att det är vår har tagit över ändå!
Såfår jag försöka förbereda mig så jag får sagt det jag vill i morgon på VC. Börjar bli än mer orolig för händerna :(
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

jaha, då har jag dragit hela historien en gång till då och lämnat några rör blod för blodstatus, ccp och sänka. Tror inte de kommer visa något i vanlig ordning. Fått remiss för röntgen av händerna också, är väl mest spänd på vad det ska visa.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Det är så drygt... Jag vet inte hur många läkarbesök och utredningar jag har gått på de senaste 13 åren:crazy: Man vet att något inte stämmer och söker en massa information om symptomen, när man sedan lägger fram det man tror det kan vara för läkaren blir man ofta totalsågad av läkaren och möter motstånd.. Man riskerar ju att bli tokig på kuppen!!

*kl*
Talade med handläggaren för sjukersättningen igår, nu har i alla fall alla papper de behöver kommit in. Nu är det 1månad kvar innan de ska börja titta på det och sedan ska de ta beslut. Tack och lov är det inte samma kvinna som sist jag sökte för det va en riktig apekatta.. Skulle jag få avslag så har jag fixat back up, i form av en man som jobbat på f-k som nån typ av jurist inom sjukersättning. han kommer hjälpa mej att överklaga om det inte går igenom. Fast denna vändan har jag haft turen att få bra handläggare både för vanlig sjukskrivning och för sjukersättning, så jag hoppas det inte ska behövas.

Fk har ju fått ändra sina bedömningskriterier när det gäller fibrovärk (om det är vad du har). De fick så många domar emot sig för att de var för hårda i sina bedömningar, så fr o m i höstas är det lättare att få beviljat. Vilket gav mig ersättning efter flera avslag. Håller tummarna för dig!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

*kl*
Under sjukgymnasts överinseende har jag börjat träna med crosstrainer för att se om min kropp tål det. Förhoppningen är att förbättrad kondition ska lindra tröttheten något. Ännu kör jag bara 4+5 minuter på lägsta uppvärmningsbelastning och i lågt tempo. Och så här långt har jag klarat det utan att få mer värk, peppar, peppar!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Jag har också läst det och därför hoppas jag nu att jag ska få igenom det! Jag har ju både fibro och kronisk ischias, och har haft problem i snart 13år så jag hoppas verkligen att det ska vara färdigkämpat nu!! Eftersom min handläggare bad mej lämna in ansökan så tror jag inte det ska vara kört!

Tack för tummhållningen!!


*kl*
Var väldigt ljushårig nyss.. Startade en bröddeg utan en tanke på att jag har armen i bandage efter operationen, blir nog jävligt lätt att baka ut bröden:banghead: smart!!!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Hoppas det fungerar för dej i längden! Det är ju alltid bra att få igång cirkulationen:)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

I den intervju jag hörde med Fks högste chef ang att de fått skriva om riktlinjerna, sa han som ett exempel på varför reglerna måste ändras: Det har visat sig att personer m fibrovärk som varit sjuka i hela tio år ändå inte fått beviljat och så ska det inte vara! Då måste vi ändra riktlinjerna för våra bedömningar! Och utifrån det borde du ju få beviljat denna gång! Men när man haft med fk att göra ett antal år så törs man ju aldrig ropa hej...
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Härligt. Hoppas det visar något, allting är bättre än just att inte veta. Jag tror man kan ta vilken diagnos som helst bara man får en diagnos.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

ja, det är ju så. Sov ett par timmar efter jag kom hem och resten av dagen i en dimma. Just nu tvivlar jag på att något kommer hittas och undrar om jag är inbillningssjuk ;)
Naturligtvis var idag första dagen på flera månader som mina händer INTE var svullna och idag var första gången någon faktiskt undersökte dem.. Nåja..
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

KL

Om två timmar ska jag ligga på operationsbordet och peppar peppar har ingen avbokning skett ännu, men på två timmar kan det hända mycket ;) Är toknervös men det känns bra att känna personalen jag har runt mig - ger mig extra trygghet. Det kommer kännas bra när detta är över! Men jag skulle ångra mig om jag inte tog chansen att bli av med lite värk.. ni kan väl skänka mig en tanke eller två idag :p
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Håller tummarna att allt går som det ska:) Va skönt att känna personalen!! De som opererat mej har varit jättegulliga och omtänksamma, har aldrig fått så bra vård som med frakturen och nu karpaltunneloperationen. Men det har nog att göra med att de får behandla något som syns, de vet vad som ska göras och det finns bot! Har varit skönt att få känna den sidan av sjukvården en stund:)

Igår hade jag lite småpysseldag, bakade bröd (det gick trots bandage!!) satte upp två hyllor, va inte skitenkelt att använda skruvdragare trots att jag tog en minivariant. Hade liksom inge styrka utan handen åkte med runt:crazy: Så det resulterade i att det gjorde ap-ont!! Men men, nu sitter mina båda nymålade hyllplan där och böckerna har fått en egen plats så jag är lite stolt att det gick.

Idag blir det nog inte mkt gjort, kroppen gillar inte det fuktiga otäcka vädret och speciellt inte ihop med mens. Så jag ska bara gosa med hundarna hela dagen så jag är någorlunda pigg ikväll när vi ska iväg och grilla med några vänner.

Ha en fin dag!! Kram på er:love:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Struken op.. så nu blir det jobb i stället
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Äsch då, tur du jobbar på bygget så du slapp en onödig resa iaf!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Ja verkligen..så surt. Förstår de patienter som blir rabiata..
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Jahapp, jag som trodde att alla papper och utredningar va gjorda. Men ICKE!!! Idag ringde min handläggare och hon ville skicka mej på en teamutredning, TMU kallades den. De ville få en bättre bild av hur jag är påverkad av mina besvär, så nu är det väl bara att va beredd på att bli synad i sömmarna igenO_o

Är det någon av er som gjort en TMU? Va det en bra utredning?

Knapplånar mej själv:
Idag ska jag äntligen plocka stygnen, kommer kännas lyxigt att duscha utan påse på armen igen!!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Kl
Jag har varit i kontakt med reumatologen och gråtit en skvätt över denna trötthet så nu ska jag äta högre dos kortison i en vecka och sedan trappa ned, hoppas verkligen att det gör lite skillnad. Den här övermäktiga tröttheten tar knäcken på mig..
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Jag gjorde nog en sådan för många år sedan (TMU) i Göteborg.
Har så dåligt minne av dessa år när jag va så dålig och inte visste va det för fel på mej , men det jag minns är att det va vidrigt att åka hemifrån !
Skulle utredas i 3 veckor , men åkte hem varje helg.
Träffade sjukgymnast , kurator , läkare och personal inom arbetsträning och tyckte de va bra de flesta av dom.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Utredningen jag ska på är bara under 1 vecka och så nära hemma att jag bara åker över dagen. Får se vad det ger:)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Kl
Jag har varit i kontakt med reumatologen och gråtit en skvätt över denna trötthet så nu ska jag äta högre dos kortison i en vecka och sedan trappa ned, hoppas verkligen att det gör lite skillnad. Den här övermäktiga tröttheten tar knäcken på mig..
Håller tummarna att det hjälper! Ha ont kan vars hanterbart, men inte tröttheten..

Kl
Hr fått tid för röntgen av händerna nästa måndag. Började fundera på om jag inbillade mig, men det har blivit lite sämre igen, pip leden på pekfingret är tydligt överböjt och nu ligger långfingret över ringfingret när jag sträcker ut fingrarna, pekfingret ligger ihop medmlångfingret så det är också åt fel håll. Lillfingrarna spretar utåt, bara ringfingrarna som inte är så påverkade. Så på yogan idag att handlederna blivit väldigt olika, knölen på ovansidan lillfingersidan är jättestor på vänster, men normal på höger. Något har hänt där med.
Har gått lite i skogen i förrgår och fixade en lite stängsel igår för att testa men det gick inte. Fy så ont jag hade i händer och fötter efter det. Enda positiva är lite mindre sömnbehov, vilket jag är glad för!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 214
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 300
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 710
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 597
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp