- Svar: 15
- Visningar: 1 614
Ridsports webbchef Lina Nydahl skriver om Peder Fredricsons kloka ord och om alla ryttares svåra resa: den som kräver mod, självinsikt och uthållighet varje dag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick lite "På spåret"-känsla.Alltså, jag läste krönikan och förstod varken vad hon menade, eller poängen med det hela.
Jag kanske är lite trög….
Jag tolkade det som om hon tycker att nu får vi faktiskt sluta kritisera eliten de jobbar faktiskt JETTEhårt för förändring fast det syns inte överhuvudtagetAlltså, jag läste krönikan och förstod varken vad hon menade, eller poängen med det hela.
Jag kanske är lite trög….
Jag skulle säga att det absolut går att göra bra nog.Kan någon av oss som har hästar som sitt levebröd någonsin göra något bra eller ska vi lägga ner alltihopa?
Jag tycker ärligt talat inte att det är speciellt stora krav som ställs.Kanske ni är lite tröttsamma också?
Kan någon av oss som har hästar som sitt levebröd någonsin göra något bra eller ska vi lägga ner alltihopa?
Finns det överhuvudtaget något hopp om att kunna fortsätta leva med det man försöker göra varje dag, att försöka göra livet lite bättre för hästarna och även att jag ska kunna få finnas till trots att det är hästar (och deras ägare) jag faktiskt lever av fortfarande?
Inte så länge till, jag orkar inte så mycket mer, och det är kämpigt att det är alldeles för långt kvar till möjlig pension och alldeles för mycket skit att ta innan man kommit så långt.
Det är ändå det krönikören menar: Ska vi fortsätta kämpa för att det ska bli lite bättre varje dag. Tyvärr är det stora pengastarka spelare som man kämpar emot, och de förstår inte hästvälfärd speciellt bra.
Mvh fortfarande levande hästveterinär, som aldrig räcker till och aldrig gör något tillräckligt bra.
Men det är ju de stora pengastarka vi måste fortsätta att granska och kritiseraKanske ni är lite tröttsamma också?
Kan någon av oss som har hästar som sitt levebröd någonsin göra något bra eller ska vi lägga ner alltihopa?
Finns det överhuvudtaget något hopp om att kunna fortsätta leva med det man försöker göra varje dag, att försöka göra livet lite bättre för hästarna och även att jag ska kunna få finnas till trots att det är hästar (och deras ägare) jag faktiskt lever av fortfarande?
Inte så länge till, jag orkar inte så mycket mer, och det är kämpigt att det är alldeles för långt kvar till möjlig pension och alldeles för mycket skit att ta innan man kommit så långt.
Det är ändå det krönikören menar: Ska vi fortsätta kämpa för att det ska bli lite bättre varje dag. Tyvärr är det stora pengastarka spelare som man kämpar emot, och de förstår inte hästvälfärd speciellt bra.
Mvh fortfarande levande hästveterinär, som aldrig räcker till och aldrig gör något tillräckligt bra.
Men det är ju de stora pengastarka vi måste fortsätta att granska och kritisera
Och förklara hästvälfärd för
Eliten de som sätter pengar före hästvärfärden à la Helgstrand och de som blundat för hans metoder eller gjort liknande
Werth nämndes i artikeln var det inte hon som hävdade att fotografen färglagt bilden på blå tunga?
Alltså det är lite svårt att släta över tycker jag faktiskt och tro att allt är frid och fröjd mellan hand och skänkel där
Kittel som står för sin ridning det sista jag hörde om det hela i alla fall
Exakt det är sällan någon verkligen gör en total helomvändning när man tillhört världseliten i snart 30 år eller hur länge det nu ärJa alltså att Werth har gjort en helomvändning så som det hänvisades till i krönikan har jag lite svårt att förstå?
Då handlar det inte om att försöka göra lite bättre varje dag för hästarnas skull utan om en typ av sportswashing, enligt mig.
Va? Ja, Galopptränare jag besökt ofta hade fantastisk hantering av sina hästar. Långa uteritter, stora hagar (gamla hingstar kanske i varsin och inte lika stora men större än många andra hagar, unga hingstar och ston som gnabbas lite över staketet i varsin flock.), så oerhört snälla, lugna och välhanterade. Tycker inte man ska ställa ridsport mot ridsport eller privat mot levebröd faktiskt, eller ridskola mot ridskola för den delen. Tycker hela sporten kastar för mycket på varandras olika verksamheter och liksom föreställer sig olilka saker om olika verksamheter.Kanske ni är lite tröttsamma också?
Om det skulle vara så att hon gjort det så vore det väldigt bra för både sporten och hennes hästar dock.Exakt det är sällan någon verkligen gör en total helomvändning när man tillhört världseliten i snart 30 år eller hur länge det nu är
Exakt det är sällan någon verkligen gör en total helomvändning när man tillhört världseliten i snart 30 år eller hur länge det nu är