Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Det kan jag verkligen hålla med dig om, blir alltid så glad av att se våran handikappgrupp rida! Det märks verkligen hur kul dom tycker att det är :)
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

hejsan vill tala om vilken underbar tråd som ni har startat och jag vill oxå visa upp min stora idol (förebild i hästtänkande)

http://hauteecole.ru/en/nevzorov_haute_ecole.php?sid=0&id=344

när jag hade köpt alla filmer som finns att få tag på satt jag och tittade på dom i evighet... sen var det bara att knata ut till stallet och "härma" jag lyckades mycket bra meed mitt gamla arabsto och kände mig belåten...


Jag vill oxå berätta och ge dagens ros till domarna 1 maj förra året när jag tälade min unghäst i hoppning (enbart clear round)

jag kom ut på banan... och började arbeta ner min häst i form.. sen satte vi av mot första hindret..STOPP!! där blev en vägran.. jaja tänkte jag och la en volt och på det igen.. efter 6 vägringar och en mycket samlad häst bad dommaren funktionärerna lägga ner ena bommen på hindret som en "avhoppningsbom" och vi kom på hindret igen.. och hon hoppade.. :D

jag RED igenom banan (samlade ihop hästen och formade henne mellan hindren).. vi vägrade totalt 26 gånger.. medans dommaren berömde mig för mitt starka arbete.. hon förklarade föera gånger för publiken varför hon lät mig rida vidare.. det var för att jag "red hästen och inte åkre omkring som tyvärr många andra ryttare under dagen hade gjort" .. efter varje hinder vi avverkade berömde jag hästen och kramade om henne.. när vi väl kom ut från banan hoppade jag av och berömde henne så folk trodde jag var galen.. (jag tyckte hon hade skött sig fantastiskt, det var ju första tävlingen och första gången på den klubben) Dommaren kommer fram till mig och talar om för mig att hon önskar att fler betedde sig som jag gjorde den dagen.. och önskade mig lycka till...

Jag är mycket tacksam för att dom lät mig gå igenom hela banan med en första gångshäst.. och tack vare det tävlar nu den hästen ofta i lite störra sammanhang.. =)
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Slänger in en liten historia,
När jag var 11 år så red jag på ridskola och hade ett russ som favoritponny, hade turen och fick rida honom ofta då han var lite sur och lat så han var väl ingen stor favorit.
Jag älskade att hoppa men på våra ponny-lektioner fick man ju max hoppa 30 cm i gång i halv året, så jag bestämde mig för att anmäla mig till en 60 cm hoppning (fast jag aldrig hade hoppat så högt) alla sa att jag var knäpp och fick skylla mig själv eftersom det skulle gå dåligt för mig och russet.
Vi hoppade banan helt felfritt och jag "åkte" väl mest häst under den tävling för "mitt" lilla russ gjorde allting så perfekt helt tack vare honom vi kom runt i huvudtaget, visst var det dumt av mig att ställa upp men jag visste att vi skulle klara det :)

(får väl tillägga att vi var 5:e starten och var första felfria, plus att min stora syster på då 15 år var också med på en D-ponny och vägrade ut sig)

:D
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

kl
Nu är inte det här ridning, dock hästrelaterat.
På midsommarkvällen förra året fick en av min ridlärares ponnyer tarmvred, han är ett litet russ på 8 år, genomsnäll och varje unges älsklingshäst.

Det bar av direkt till Ulltuna där dom sa att en operation skulle gå på 47.000 men det var ändå inte säkert att han skulle överleva.
Men hon tog risken och opererade sitt lilla russ värt kanske 15.000 för 47.000.
Det tycker jag är fint! :cry:

Kan tilläggas att han inte var försäkrad, hon har såpass många (skadefria)hästar och det skulle inte tjäna något till att försäkra dem.
Om ni inte listat ut det så överlevde han och han mår bara finfint idag!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 627
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 536
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 371
Senast: Buongusto
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 395
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp