Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Jag måste bara lägga in lite om min sambo också!

Han är inte speciellt hästvan, inte innan han träffade mig åtminstone. Nu när vi har några hästar på gården är det i stort sett ofrånkomligt att han får kontakt med dem, han hjälper mig att ta in och så när jag inte kan eller när han bara vill vara med.
En av hästarna har varit ganska tuff, en unghäst med mycket vilja som man verkligen måste förstå och vara öppen för för att ha en fin relation. Märk min förvåning när jag ringer hem från jobbet och han säger att han sitter på bryggan med den hästen och "myser" :love:
"Han sa att han ville gå ut och gå en stund så jag tog med lite picknick åt oss innan vi klädde oss och gick på promenad", behöver jag säga att jag älskade honom lite extra då?
Eller när jag kom hem efter att jobbat hela lördagen och hittar honom sovandes bredvid ovan nämnda häst...

Har även ett sto som tyr sig enbart till mig, haft en lång och tråkig historia bakom sig. Hon gillar inte alls sambon och vill helst knappt se honom. Andra män jag känner hade struntat i det och burdust traskat fram i alla fall, inte han.
Han sa en gång till mig "hon vill inte prata med mig och det accepterar jag, men jag finns här för henne när hon är redo" :love:

:love::love::bow::bow: Mer sådana pojkvänner/män/sambos!!!!
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Ja, det hade inte varit helt fel :) Han jag har är verkligen underbar :love:
Nu har han börjat prata om att han vill börja på ridskola också, jag frågade varför han inte ville lära sig av mig, då sa han: "jag har hört att man alltid ska börja med ridskola så man vet hur man ska rida på riktigt och inte gör illa hästarna" :love:
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Ja, det hade inte varit helt fel :) Han jag har är verkligen underbar :love:
Nu har han börjat prata om att han vill börja på ridskola också, jag frågade varför han inte ville lära sig av mig, då sa han: "jag har hört att man alltid ska börja med ridskola så man vet hur man ska rida på riktigt och inte gör illa hästarna" :love:

Aaw :love::love:
Tyvärr kan ju inte många ridskolor leva upp till det ryktet :(
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Tyvärr inte, men jag har inte riktigt övertygat honom om det än :crazy: Vågar nog lämna honom till min gamla ridskola dock, eller den andra som ligger bredvid. Båda har bra rykte och jag känner personalen och vet det brukar vara bra, däremot har de inga hästar att hänga i julgranen nu :(

Jag hoppas ju på att han också blir intresserad av islandshästar så kanske vi kan köpa en till utan att det är mitt fel :angel:
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Du får släpa med honom på turridningar :D Jag jobbade med isisar i en månad och fastnade redan första dagen :love:
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Vilken härlig tråd ^^

Jag vet inte om ni kommer ihåg att det var en Japan som tävlade i globen eller om det var i Göteborg för några år sedan (eller så var det någon annan tävling TV visar).. Han rev i princip alla hinder på banan men har ett sådant leende och berömmer sin häst efter ritten, sådant gör mig glad :love:
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Jag vet inte varför men jag blir alltid alldeles knäsvag när jag ser John Whitaker rida.
Så otroligt mjuka fina händer, så stadigt, så samspelt...
... och samtidigt så oerhört ödmjukt!
Så ska hoppning, och ridning, vara! Man ska övervinna hindren tillsammans!


Inom dressyr så ger det här mig rysningar och tårar i ögonen på samma gång.
http://www.youtube.com/watch?v=zKQgTiqhPbw
Hela ekipaget bara utstrålar GLÄDJE, båda älskar det de gör och det blir bara SÅ vackert!!
Helt fantastiskt :D

Världens absolut bästa ekipage!

Det finns mycket fint att se men jag tycker om när man på hopptävlingar ser ryttare som inte tar tävlingen på så blodigt allvar, utan om hästen vägrar ut sig är det inte så mycket mer med det. Sedan är det fint tycker jag när en av våra hemmaryttare som rider upp mot medelsvår klass i hoppning höggjutt säger "braaaaaa!" efter varje hinder och hästen spetsar öronen :)
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Jag älskade Jan Brinks och Briars sista runda i Scandinavium! Var väldigt mäktigt att få vara med o hylla denna underbara sista ritt på Svensk mark! :love::bow: Ställde mig upp med en gång de va klara och tårana rann från det att de kom in på banan! :love:

Och Jan som pekade på Briar och bara log från öra till öra med tårar i ögonen! :bow: Bästa var det han sa om Briar:

- Briar är som ett fint vin, blir bara bättre och bättre med åren! :d:)

Den ritten var underbar!:love:
Såg den iof bara på tv men den var underbar ändå

Måste berätta en söt historia.
Var på hästivalen i Gävle, första året dem hade det.
Stod ett jättestort shiresto :love: där med föl och sedan i hagen bredvid ett falabellasto med föl. Det fölet smet in till shirehästarna och alla blev ju toknervösa att det skulle bli trampat på. Jag, typ 9 år eller nåt tog tag i shirestoets grimma och hon stod som ett ljus så dem fick lyfta tillbaka fölet.
Lite kul haha
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Haha, jag får göra det :D

Ja, det är något märkligt med dem, man har fastnat innan man ens vet av det själv!
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

wooow, ascoolt
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Kl

Jag skulle vilja lyfta fram min häst (och några utvalda andra hästar :D)
Han är en sån där klok häst som alltid gör sitt bästa. Jag har sett honom gå handikappridning eller traska runt med pyttesmå nybörjare på ryggen och det är som att han känner på sig att det är något ömtåligt där uppe.
Det är så himla fint att se hur försiktiga såna hästar blir med dessa ryttare. Med mig på ryggen är han inte alltid lika försiktig..."jasså satt du där, hm, det märkte jag inte..." ;).
Min kusin hade väldigt selektivt minne när hon var ca 5 år och glömde hela tiden att man inte fick krypa under magen på hästen. Jag höll på att få en hjärtattack varje gång, men min pålle bara stod och tittade på henne :love:.
När jag frågade varför hon kröp under så svarade hon: "jag glömde :D" :grin:.

En islänning jag kände var en riktig liten kanonkula ute i skogen (och på banan) och ganska svår att hålla, men när han gick handikapplektioner så var han den lugnaste och stabilaste av alla, han rörde inte en fena utan tillåtelse.
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Vad fantastiskt! Otroligt! Man blir alldeles tagen :love: Där kan man snacka om samspel! (Har flikat upp den tills sambon lagt pojken, han måste bara få se den där!)
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

:eek::love:Shit:love:

Jag blev skapligt imponerad när hästen hppade höbalen(?)när den stog rakt upp:eek::bow::love:
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

:eek::love:Shit:love:

Jag blev skapligt imponerad när hästen hppade höbalen(?)när den stog rakt upp:eek::bow::love:

Ja, det fångade mig med! Min pålle hade sprungit rakt förbi den, och ändå älskar han att hoppa XD
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Mumms, säger jag bara... det var inte bara ett vackert skådespel, utan även väldigt SEXIGT....:D (tänkte mest på den otroligt sexige ryttaren som inte bara såg bra ut, med utomordentlig klädsmak utan även var väldigt skicklig på och vid sidan på hästen:d)
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Jag älskade Jan Brinks och Briars sista runda i Scandinavium! Var väldigt mäktigt att få vara med o hylla denna underbara sista ritt på Svensk mark! :love::bow: Ställde mig upp med en gång de va klara och tårana rann från det att de kom in på banan! :love:

Och Jan som pekade på Briar och bara log från öra till öra med tårar i ögonen! :bow: Bästa var det han sa om Briar:

- Briar är som ett fint vin, blir bara bättre och bättre med åren! :d:)

Såg det med, heeeelt underbart! VILKEN känsla! :love:
 
Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?

Medryttaren på shettis skulle hoppa clear round för första gången och hon hade bara hoppat hästen en gång innan,
hon var nervös och ville jättegärna ha rosett, och så hoppa hon banan och han vägrade några gånger.
Men istället för att bli tjurig så blev hon glad att hon kom över alla hinder och att adde(hästen) var jätteduktig som hoppat tillslut.
Hon kramade honom när det var klart och mös. jag blev så glad när hon tog hand om honom så bra och det gjorde att jag blev glad även om jag itne klara båda höjderna. sånt gör mig JÄTTE glad:D
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 961
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 198
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 351
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp