Det blir bara värre och värre

Har du provat lyssna på ljudbok någon gång? Med en bra berättarröst brukar jag kunna känna mig lite lugnare 🤗
Doktor Proktor är väldigt rolig, det är en barnbok men jag lyssnade som vuxen. Nu lyssnar jag på Harry Potter.
 
Har du provat lyssna på ljudbok någon gång? Med en bra berättarröst brukar jag kunna känna mig lite lugnare 🤗
Doktor Proktor är väldigt rolig, det är en barnbok men jag lyssnade som vuxen. Nu lyssnar jag på Harry Potter.
Ljudbok klarar jag inte men jag brukar lyssna på reddithistorier och musikreactions på youtube och det kan hjälpa ibland. Jag måste alltid ha på det när jag vilar, ska sova eller mornar mig för annars krossar tystheten mig
Om det blir akut, ring 112 ❤️❤️❤️

I ett sånt läge ringer jag psykakuten.
Finns tyvärr inte på världskartan att ta kontakt med 112 eller psykakuten eller något annat som kan ge minsta lilla risk att de låser in mig. Jag dör hellre än att bli ”inlagd” igen
Hur har det gått igår kväll och idag! Tog dig igenom det värsta?

Jag beklagar att du har det så tufft @Lyan ♥️

Hur mår du idag?
Den riktigt extrema ångesten gick typ över men jag har fortfarande sjukt mycket ångest och mår fruktansvärt dåligt. Allt blir bara värre och värre hela tiden och jag har i princip inget hopp alls kvar om att det någonsin ska bli bättre. Hoppades på att få terapi men det verkar helt uteslutet och jag vet inte ens om terapi hade hjälpt längre eftersom jag bara blir mer och mer bitter och arg på både livet och mig själv
 
Ljudbok klarar jag inte men jag brukar lyssna på reddithistorier och musikreactions på youtube och det kan hjälpa ibland. Jag måste alltid ha på det när jag vilar, ska sova eller mornar mig för annars krossar tystheten mig



Finns tyvärr inte på världskartan att ta kontakt med 112 eller psykakuten eller något annat som kan ge minsta lilla risk att de låser in mig. Jag dör hellre än att bli ”inlagd” igen



Den riktigt extrema ångesten gick typ över men jag har fortfarande sjukt mycket ångest och mår fruktansvärt dåligt. Allt blir bara värre och värre hela tiden och jag har i princip inget hopp alls kvar om att det någonsin ska bli bättre. Hoppades på att få terapi men det verkar helt uteslutet och jag vet inte ens om terapi hade hjälpt längre eftersom jag bara blir mer och mer bitter och arg på både livet och mig själv
Man blir inte inlåst för att man har ångest, men man kan få effektiv medicin.
 
Man blir inte inlåst för att man har ångest, men man kan få effektiv medicin.
Jag litar tyvärr inte på det. Nr jag blev inlåst så lurade de mig och sa att om jag åkte in frivilligt så kunde jag åka hem om jag kände att det inte funkade. De höll inte sitt löfte och någon behandling av något slag fick jag inte (utom att de tvingade i mig sobril) utan det var bara förvaring och om jag inte var lugn blev jag straffad och ljugen för. Jag fick upp i tingsrätten (tror jag det var) och både min läkare (som var överläkare inom psykiatrin) och mina föräldrar fick kämpa för att få ut mig igen. Efter det var jag livrädd att ens gå i närheten av något sjukhus i flera år och nu har jag inte min läkare som kan skydda mig längre för hon har gått i pension. Hon räddade mig från att bli inlåst vid flera tillfällen efter första gången men nu finns inte hon och jag har ingen annan jag litar på så jag tar inga risker när det gäller sjukhus och psykiatrin.
Och jag vet inte vad för medicin de hade kunnat ge när jag redan tagit över maxdos stesolid och det är ungefär lika effektivt som att käka godis när jag får så mycket ångest. Xanor har inte heller funkat. Flunitrazepam (rohypnol) funkade ett par gånger men det är avregistrerat nu. När jag var inlåst gav de bara sobril och de andra är starkare.
Dessutom har jag fyra hundar och tre marsvin jag inte kan åka ifrån om jag nu hade velat det.
Så tyvärr kan jag inte få hjälp av psykakuten 😞
 
Jag litar tyvärr inte på det. Nr jag blev inlåst så lurade de mig och sa att om jag åkte in frivilligt så kunde jag åka hem om jag kände att det inte funkade. De höll inte sitt löfte och någon behandling av något slag fick jag inte (utom att de tvingade i mig sobril) utan det var bara förvaring och om jag inte var lugn blev jag straffad och ljugen för. Jag fick upp i tingsrätten (tror jag det var) och både min läkare (som var överläkare inom psykiatrin) och mina föräldrar fick kämpa för att få ut mig igen. Efter det var jag livrädd att ens gå i närheten av något sjukhus i flera år och nu har jag inte min läkare som kan skydda mig längre för hon har gått i pension. Hon räddade mig från att bli inlåst vid flera tillfällen efter första gången men nu finns inte hon och jag har ingen annan jag litar på så jag tar inga risker när det gäller sjukhus och psykiatrin.
Och jag vet inte vad för medicin de hade kunnat ge när jag redan tagit över maxdos stesolid och det är ungefär lika effektivt som att käka godis när jag får så mycket ångest. Xanor har inte heller funkat. Flunitrazepam (rohypnol) funkade ett par gånger men det är avregistrerat nu. När jag var inlåst gav de bara sobril och de andra är starkare.
Dessutom har jag fyra hundar och tre marsvin jag inte kan åka ifrån om jag nu hade velat det.
Så tyvärr kan jag inte få hjälp av psykakuten 😞
Så fruktansvärt jobbigt att du inte kan få hjälp. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.
 
Nu händer det lite iallafall. Fick tips om en klinik(?) som kanske kan hjälpa med terapi. Igår hade jag möte med boendestödet och handläggaren som håller i mitt boendestöd och dagliga verksamhet och hon visste vilket ställe det var och kommer att försöka hjälpa mig att få en tid där!

Jag har också varit hos en osteopat för att få hjälp att få loss så många spänningar i kroppen som möjligt. Jag tycker att det är jätteobehagligt när någon jag inte står nära rör vid mig så jag var jättespänd så han kunde bara fixa med nacken men jag känner lite skillnad. Nacken är liksom lösare och jag känner mig lite mer avslappnad. Huvudvärken är dock kvar. Jag är fortfarande sned åt höger men det kan nog ha blivit en vana också att alltid luta huvudet åt höger.

Nu sitter jag och väntar på ett möte med sjukgymnast för att eventuellt få vara med i en träningsgrupp som mellanvården håller i en gång i veckan. Vet inte om jag kommer att klara det men det är ju värt ett försök om inte annat.

Jag har minskat lite på elvanse men tar fortfarande maxdos attentin och nästan maxdos stesolid för ångesten är fortfarande jättestark. Fick gå hem från praktiken i måndags.

Jag gjorde också ett självtest för hjärntrötthet efter att ha sett det i en annan tråd och det blev jättehögt. Har läst en del om det och väldigt mycket stämmer in. Tyvärr gör det att jag känner ännu större hopplöshet för om det skulle vara hjärntrötthet så känns det kört 😞
 
Och jag bara gnäller och gnäller och gnäller och jag hatar mig själv för att jag gnäller
 
Jag orkar verkligen inte mer men det finns inget jag kan göra förutom att stå ut eller hoppa framför tåget
Åh vad jag önskar att det börjar lätta för dig någon gång.
Finns det något som gör dig gladare eller lindrar smärtan ?
T.ex Ett djur, en tanke, en plats, ett minne, en syssla ?
 
Åh vad jag önskar att det börjar lätta för dig någon gång.
Finns det något som gör dig gladare eller lindrar smärtan ?
T.ex Ett djur, en tanke, en plats, ett minne, en syssla ?
Tack 💖 Önskar det också men det känns helt hopplöst 😭 Det finns ingenting. Ping känner att jag är ledsen så hon har legat i min famn för att trösta men jag känner ingenting. Det enda som finns är ångest och sorg. Alla intressen och positiva saker jag har haft innan är bara ångest nu
 
Tack 💖 Önskar det också men det känns helt hopplöst 😭 Det finns ingenting. Ping känner att jag är ledsen så hon har legat i min famn för att trösta men jag känner ingenting. Det enda som finns är ångest och sorg. Alla intressen och positiva saker jag har haft innan är bara ångest nu
Så tungt att bära .. Fina Ping som känner av dig.
Vet du vad ångesten och sorgen beror på/kommer ifrån ?

Apropå hjärntrötthet så gjorde jag också ett självtest och fick mycket höga värden. Vilket iofs inte är så konstigt eftersom jag har problem kvar efter min väggsmäll, men jag jobbar ändå och det går bra. Så ta inte ditt resultat som ett tecken på att det är kört.
 
Så tungt att bära .. Fina Ping som känner av dig.
Vet du vad ångesten och sorgen beror på/kommer ifrån ?

Apropå hjärntrötthet så gjorde jag också ett självtest och fick mycket höga värden. Vilket iofs inte är så konstigt eftersom jag har problem kvar efter min väggsmäll, men jag jobbar ändå och det går bra. Så ta inte ditt resultat som ett tecken på att det är kört.
Hon är fin men jag är usel som inte tar emot. Ångesten är alltid där och allt som finns ger mer ångest. Jag kan inte komma på en enda grej som inte ger ångest. Till och med klappa hundarna ger ångest. Sorg/hopplöshet/meningslöshet/bitterhet över hela livet och mig själv.
Att jag dessutom har blivit sjukt skärmberoende gör inte saken bättre. Jag verkligen måste ha telefonen hela tiden för den är det enda som kan distrahera mig lite från ångesten men det ger också ångest för att jag fastnar

Jag tror att det är kört även om det inte skulle vara hjärntrötthet. Jag tror inte att jag kommer att kunna ändra på mitt sätt att tänka och leva oavsett hur gärna jag än vill och hur mycket terapi jag än får
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu är allt slut 😭 Och jag kan inte sluta gråta. Jag HAR försökt ALLT jag kan hurmycket somhelst. Men om det inte funkar så funkar det...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 611
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Idag för två år sedan hade jag alla mina älskade flickor. 27 juni 2022 förlorade jag Ping, 1 augusti 2023 förlorade jag Pärla och 25...
Svar
0
· Visningar
393
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Var har energin tagit vägen? Det känns som om jag bara sover och sover. Vissa dagar sover jag nästan 20 timmar och har ändå inga problem...
Svar
7
· Visningar
773
Senast: MiaMia
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp