Det blir bara värre och värre

Nu har det kört ihop sig med pojkvännen också pga ångesten 😭 Jag är så jävla dyster, pessimistisk och needy att han knappt vet var han ska ta vägen och jag förstår honom, men det gör ju knappast ångesten bättre 😞
 
Det är inte helt enkelt att ha ett sunt förhållande när en själv mår dåligt. Att fokusera både på att få sin relation att må bra och själv må bra kan bli lite för mycket
Ja det är ju så. Han mår inte heller så bra vilket såklart gör allt ännu mer komplicerat och jobbigt så vi har bestämt att backa lite just nu 😞 Jag har redan förstört ett tidigare förhållande pga ångesten 😞
 
Ja det är ju så. Han mår inte heller så bra vilket såklart gör allt ännu mer komplicerat och jobbigt så vi har bestämt att backa lite just nu 😞 Jag har redan förstört ett tidigare förhållande pga ångesten 😞

Jag tror det är klarsynt och i det långa loppet bra för relationen.
 
Jag tror det är klarsynt och i det långa loppet bra för relationen.
Vi får se hur det utvecklar sig men jag kommer att ta ett jättestort steg tillbaka när det kommer till att kunna lita på honom och tillåta mig att känna något för varje gång jag sänker garden och tillåter mig att känna mer så händer något dåligt. Han säger att jag måste lägga allt bakom mig för han har ändrat sig men hur ska jag kunna göra det när det händer nya saker som skadar tilliten hela tiden och som visar att han inte har ändrat sig helt även om det har blivit bättre. Jag kan inte bara lägga allt bakom mig och hoppa in med huvudet före bara för att riskera att bli sviken eller besviken igen
 
Apoteket ”jävlas” också med mig. En av mina mediciner ska egentligen inte delas men jag har gjort det i flera år för det finns inga tabletter i rätt dos. Jag har provat att både höja och sänka dosen för att slippa dela men inget av det funkar. Nu ville hon inte beställa dem utan att först prata med min läkare men gick till slut med på det för jag sa att jag har inte tillräckligt många för att vänta på läkaren. Dessutom har han så väldigt liten kontakt med mig så han har knappt koll på ett dugg utan bara skriver ut. Jag kan inte bli utan dem för jag blir verkligen skitdålig då. Kan inte stå upp utan att kräkas rakt ut
 
Vi får se hur det utvecklar sig men jag kommer att ta ett jättestort steg tillbaka när det kommer till att kunna lita på honom och tillåta mig att känna något för varje gång jag sänker garden och tillåter mig att känna mer så händer något dåligt. Han säger att jag måste lägga allt bakom mig för han har ändrat sig men hur ska jag kunna göra det när det händer nya saker som skadar tilliten hela tiden och som visar att han inte har ändrat sig helt även om det har blivit bättre. Jag kan inte bara lägga allt bakom mig och hoppa in med huvudet före bara för att riskera att bli sviken eller besviken igen

Men du, en kass relation med tillitsproblem är ju inte direkt vad någon behöver och du minst av alla. Det finns massor av fina killar därute, men det är omöjligt att ha en sund relation innan en själv är frisk i sig själv. Det går liksom inte.
 
Men du, en kass relation med tillitsproblem är ju inte direkt vad någon behöver och du minst av alla. Det finns massor av fina killar därute, men det är omöjligt att ha en sund relation innan en själv är frisk i sig själv. Det går liksom inte.
Jag vet. Hade jag varit någon annan än den jag är så hade jag gått igen men så ensam som jag var det året vi hade ett uppehåll har jag nog aldrig varit så det ger ändå mer än det tar. Jag tror heller inte att jag någonsin kommer att lita på någon tillräckligt mycket för att kunna ha ett ”normalt” förhållande och det är en alldeles för jobbig bergochdalbana att lära känna någon ny för att jag ska vilja gå igenom det igen. Så som det är nu så finns bara alternativen nuvarande pojkvännen eller ensam och då vinner pojkvännen. Det är 12,5år sedan mitt ex slängde ut mig och jag har fortfarande inte kommit över det och kommer troligen aldrig göra det tillräckligt mycket för att kunna bo ihop med någon igen och det är en av sakerna min pojkvän tycker är jobbigt. Det finns också andra saker som spelar in som jag inte vill skriva på ett öppet forum.
Och rent krasst så är jag verkligen inte ett kap på relationsmarknaden
 
Jag har lite mer energi idag men jag får ändå inget gjort för jag har så himla mycket jag ligger efter med att jag inte vet var jag ska börja så jag är jättefrustrerad och ångesten är i taket pga det så jag kan inte göra någonting trots att jag vill och hade orkat iallafall en timme eller två om det inte hade varit för den jävla ångesten 😞
 
Jag har lite mer energi idag men jag får ändå inget gjort för jag har så himla mycket jag ligger efter med att jag inte vet var jag ska börja så jag är jättefrustrerad och ångesten är i taket pga det så jag kan inte göra någonting trots att jag vill och hade orkat iallafall en timme eller två om det inte hade varit för den jävla ångesten 😞

Jag kan bli handlingsförlamad när det är för mycket på den mentala listan att göra. Då brukar jag peppa mig med att det är bra, för det spelar ingen roll vad jag börjar med, allt ska göras. När jag väl är i gång brukar det rulla på av sig själv. Försöker jag däremot hitta det smartaste systemet (om jag gör detta först blablabla) blir inget gjort.
 
Jag kan bli handlingsförlamad när det är för mycket på den mentala listan att göra. Då brukar jag peppa mig med att det är bra, för det spelar ingen roll vad jag börjar med, allt ska göras. När jag väl är i gång brukar det rulla på av sig själv. Försöker jag däremot hitta det smartaste systemet (om jag gör detta först blablabla) blir inget gjort.
Det finns tyvärr inte en chans att jag hinner göra ens en bråkdel av allt jag behöver/vill göra och det är mycket det som gör allt så svårt för jag vill ju ha allt färdigt. Men jag har äntligen lyckats slänga in en maskin tvätt och ta mig ned i verkstaden så nu ska jag försöka måla lite på utställningsplattorna till nästa veckas utställning
 
Plattorna hade mycket mer kvar att göra på än vad jag trodde :wtf: Trodde att alla var slipade och det bara skulle vara att skruva på benen men jag hade både sågning av benen och slipning av allt kvar innan jag ens kan fundera på att måla. Har fått dem slipade nu och ska fixa benen bara jag hittar skruvdragaren och så får jag se om jag har tillräckligt med energi kvar att måla iallafall en färg också
 
Lyckades precis klara att måla ovansidorna på dem innan ångesten slog till som ett godståg, men det var mycket mer än jag trodde att jag skulle klara! Nu har jag tagit huvudvärkstabletter för huvudet gör ont igen och ska försöka äta lite innan jag kollapsar i sängen
 
Fram till sjutiden så har jag varit helt väck och inte klarat att gör något alls. Bara fixat lite med telefonen och sedan suttit i röran av projekt och stirrat.
Hela kroppen skrek att att den ville ha förändring, vet inte om det är positivt eller inte. Har redan piercat allt jag kan och skära kändes inte jättesmart så det slutade med att jag blekte och färgade underdelen av håret trots att jag egentligen var nöjd som det var. Får se hur det ser ut imorgon när det har torkat.
Ville verkligen verkligen inte duscha men jag var totalt svinäcklig för jag har inte orkat göra någonting med mig själv sista veckan så det slutade med att jag bytte lakan och städade sovrumsgolvet, en del av vardagsrummet och dammsög hallen bara för att slippa duscha men till slut var jag ju tvungen att duscha ändå så nu är det också gjort. Jag hatar verkligen att duscha! Det är ju skönt när det är över och jag är ren men det är så äckligt att bli blöt 😓

Imorgon är det dags för praktik igen och jag fasar redan för det för det har varit så mycket ångest de senaste gångerna plus att jag vill liksom inte slösa energi på det när jag har så mycket annat jag ligger efter med
 
Har varit ute nästan en timme med hundarna med boendestödet i det vackra vädret så idag har jag inte dåligt samvete för dem 💖
Har också äntligen lagt ut alla kläder jag sorterat ut i en grupp på Facebook. De som inte blir sålda där får jag lägga ut en riktig annons på sedan när jag orkar.

Stressar som fan över utställningen på lördag. Just nu vill jag bara strunta i den för jag vet inte hur jag ska orka och med tanke på djuren både Nosti och Ailyn möter så har de nog inte så stor chans. Bara att bada Ailyn kommer nog att ta minst 1,5 timme 😓 Sedan ska Nosti också bada och alla öron, rumpor, tassar och klor fixas och jag är så ringrostig och vet inte ens om jag har alla grejer hemma längre. Samtidigt så vill jag ju åka också så det är väldigt kaos i huvudet just nu. Vet inte hur jag ska göra med hundarna heller. Kanske lämna Poppy och Bella hos pojkvännen om jag hinner på morgonen och bara ha med Ping och Pärla för de skäller inte så mycket. Det är nog flera som är trötta på Poppy för hon skäller mycket och drar igång de andra
 
Liten söt nos som badat inför lördagens utställning
09CE0581-67A8-4AB5-B0C5-30E71F1EE6FB.jpeg
 
Ren och fin Ailyn i nystädad bur med Nosti som fyller tre år idag 💖 Epica sitter under hängmattan.

Boendestödet har varit här också så nu är alla golven (utom pysselrummet) rena. Nu ska jag krascha en stund innan jag måste gå till posten. Skulle gjort det innan idag men det tog längre tid med Ailyn än jag planerat för. Har fått sålt en del av alla kläder och prylar jag la ut och har en låda med kläder som väntar på betalning. Fortfarande ett berg kvar men skönt att det iallafall har minskat lite.

Idag är det mer grått än kolsvart och det är skönt! Jag vet ju att det kolsvarta kommer tillbaka men det är skönt att slippa det ett litet tag iallafall
99375BBF-F001-4BCB-9F99-A3044E7900E2.jpeg
 
Ren och fin Ailyn i nystädad bur med Nosti som fyller tre år idag 💖 Epica sitter under hängmattan.

Boendestödet har varit här också så nu är alla golven (utom pysselrummet) rena. Nu ska jag krascha en stund innan jag måste gå till posten. Skulle gjort det innan idag men det tog längre tid med Ailyn än jag planerat för. Har fått sålt en del av alla kläder och prylar jag la ut och har en låda med kläder som väntar på betalning. Fortfarande ett berg kvar men skönt att det iallafall har minskat lite.

Idag är det mer grått än kolsvart och det är skönt! Jag vet ju att det kolsvarta kommer tillbaka men det är skönt att slippa det ett litet tag iallafall
Visa bifogad fil 86408

En smula off topic; men vad fint, rymmer de inte därifrån? :o
 
Och nu har det kört ihop sig totalt 😭 Kommer ingenstans pga ångesten så har fortfarande inte varit på posten eller gått med hundarna eller badat Ping och Pärla. Bara suttit på golvet och gnagt naglarna blodiga senaste timmen
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu är allt slut 😭 Och jag kan inte sluta gråta. Jag HAR försökt ALLT jag kan hurmycket somhelst. Men om det inte funkar så funkar det...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 611
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Idag för två år sedan hade jag alla mina älskade flickor. 27 juni 2022 förlorade jag Ping, 1 augusti 2023 förlorade jag Pärla och 25...
Svar
0
· Visningar
393
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Var har energin tagit vägen? Det känns som om jag bara sover och sover. Vissa dagar sover jag nästan 20 timmar och har ändå inga problem...
Svar
7
· Visningar
773
Senast: MiaMia
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp