Det blir bara värre och värre

Djur är ju fantastiskt men kan vara så tungt när man är trasig psykiskt. Har du familj, vänner? Tänk om någon kunde hjälpa dig sköta djuren någon gång ibland så du inte får så dåligt samvete. Kan du utöka boendestödet? Kan du planera med dem så de gör det som är viktigast för dig att få hjälp med? Försök att vara snäll mot dig själv. Försök se att du varit duktig när du klarat saker som du egentligen tycker är små. Jag behöver sova och liksom starta om när ångesten är för jävlig. För mig är det delvis tabletter och lyssna på avslappning med snäckorna rätt i öronen som gäller för att stänga ute annat. Ha inte dåligt samvete om du "bara" klarar något litet och sedan behöver återhämta dig i dagar.
Min familj och vänner hjälper mig så mycket som de har möjlighet till och mer boendestöd än jag har klarar jag inte som det ser ut nu. Har tre dagar i veckan. Men en vän ska börja gå till jobbet nu när det börjar bli ljusare och varmare så då kommer vi att kunna gå ihop ett par gånger i veckan.
Jag kan inte vara snäll vid mig själv så länge jag inte tycker att djuren får vad de förtjänar 😞
Ångestdämpande hjälper ibland men mil ifrån tillräckligt. Lyssna på saker hjälper också lite men bara när jag är hemma så det funkar inte när jag är ute och går
 
Jag får bara smäll på smäll och jag vet inte hur jag ska kunna lösa något längre 😭 Mamma och min vän finns och stöttar men de kan ju inte ta över mitt liv åt mig utan oavsett hjälp så är det bara jag själv
 
Jag får bara smäll på smäll och jag vet inte hur jag ska kunna lösa något längre 😭 Mamma och min vän finns och stöttar men de kan ju inte ta över mitt liv åt mig utan oavsett hjälp så är det bara jag själv

Vad är det för smällar du får?

Kramar!
 
Vad är det för smällar du får?

Kramar!
Flera stora saker som jag inte känner mig bekväm med att skriva om på ett öppet forum. Vilket också är jobbigt för jag vet varken ut eller in men samtidigt spelar det ingen roll för ingen annan sitter på något facit mer än inblandade personer och jag vet inte vem som talar sanning eller vem jag kan lita på vilket skapar ännu mer konflikter.

Sedan allt det vanliga som nästan allt har lyckats att samla ihop sig på samma gång så det blir alldeles för mycket plus helt sjukt höga elräkningar. Min lilla lägenhet kostar mer än pojkvännens hus! Mamma ska hjälpa mig med detta i nästa vecka men fram tills dess hänger det över mig. Och första stycket kan ingen hjälpa med 😞

Tack!
 
Och så alla funderingar över Ping och folk som dömmer. Hade vissa fått bestämma så hade hon redan varit avlivad för att hon kanske kommer att må dåligt snart. Jag som ser henne varje dag ser absolut inte en hund som lider! Ja, det börjar bli dags att tänka på den sista resan men inte ännu. Hon är pigg och glad även om det börjar gå lite långsamt ibland på promenaderna. Hon ser dåligt (blind på ett öga, kanske 50-60% blind på det andra) men hon jagar fortfarande leksaker och även om det händer att hon går in i saker så är det inte ofta utan mest om det är något otydligt, ljust till mörker eller om hon koncentrerar sig på något annat. Jag tror att hörseln börjar bli lite sämre och hon är lite förvirrad men hon lider absolut inte som det ser ut nu. Sedan vet jag ju inte hur det ser ut om en vecka, en månad eller kanske till och med ett år om vi har tur men det är min hund, det är jag som ser henne varje dag och jag har behövt ta beslutet att avsluta liv många fler gånger än vad jag hade önskat så jag känner mig trygg med att jag kommer att veta när det är dags. Ändå mår jag så jävla dåligt över folk som tycker att hon börjar bli gammal och borde avlivas. Får inte djur lov att bli gamla? Måste de vara som de var i sin ungdom för att livet ska vara värdigt? Alla som dömmer gör mig så jävla ledsen och får mig att tvivla på mig själv och förstör min och Pings sista tid ihop. Ping känner det på mig och blir också upprörd och försöker trösta. Nu är jag i köket med grinden stängd så inte hon ska bli upprörd över att jag är ledsen och för att jag har så jävla dåligt samvete över att jag ens tänker på att kanske avliva henne bara för att slippa oron över att hon kanske kommer att lida i framtiden och för att slippa bli dömd över att jag har en hund som börjar bli gammal
 
Och så alla funderingar över Ping och folk som dömmer. Hade vissa fått bestämma så hade hon redan varit avlivad för att hon kanske kommer att må dåligt snart. Jag som ser henne varje dag ser absolut inte en hund som lider! Ja, det börjar bli dags att tänka på den sista resan men inte ännu. Hon är pigg och glad även om det börjar gå lite långsamt ibland på promenaderna. Hon ser dåligt (blind på ett öga, kanske 50-60% blind på det andra) men hon jagar fortfarande leksaker och även om det händer att hon går in i saker så är det inte ofta utan mest om det är något otydligt, ljust till mörker eller om hon koncentrerar sig på något annat. Jag tror att hörseln börjar bli lite sämre och hon är lite förvirrad men hon lider absolut inte som det ser ut nu. Sedan vet jag ju inte hur det ser ut om en vecka, en månad eller kanske till och med ett år om vi har tur men det är min hund, det är jag som ser henne varje dag och jag har behövt ta beslutet att avsluta liv många fler gånger än vad jag hade önskat så jag känner mig trygg med att jag kommer att veta när det är dags. Ändå mår jag så jävla dåligt över folk som tycker att hon börjar bli gammal och borde avlivas. Får inte djur lov att bli gamla? Måste de vara som de var i sin ungdom för att livet ska vara värdigt? Alla som dömmer gör mig så jävla ledsen och får mig att tvivla på mig själv och förstör min och Pings sista tid ihop. Ping känner det på mig och blir också upprörd och försöker trösta. Nu är jag i köket med grinden stängd så inte hon ska bli upprörd över att jag är ledsen och för att jag har så jävla dåligt samvete över att jag ens tänker på att kanske avliva henne bara för att slippa oron över att hon kanske kommer att lida i framtiden och för att slippa bli dömd över att jag har en hund som börjar bli gammal
Jag förstår dig till 100% och vet att du är den som kommer ta rätt beslut när tiden är inne. Jag tycker också att friska äldre djur ska få leva och gå igenom den processen för det är ju bara naturligt. Förutsatt att djuret mår bra men det vet du ju redan.
 
Osteopatbesöken har verkligen gjort skillnad i mitt mående. Tack och lov får jag väl kanske säga för annars hade jag nog tagit livet av mig vid det här laget med tanke på hur mycket som har hänt sista veckan. Eller försökt iallafall för jag verkar vara odödlig :meh: Jag har fortfarande så mycket ångest att jag måste ta extra stesolid varje dag men tar jag stesoliden i tid så blir det inte den där mardrömsångesten, jag är inte riktigt lika deppig och har lättare att ta mig för och göra lite och har även lite lättare att släppa saker och slappna av mer. Sömnen har dock blivit sämre, både för att jag vaknar alldeles för tidigt och har svårt att somna om och för att Poppy har fått för sig att hon också ska sova under täcket och hon är så jävla tjurig så hon avgrundsmorrar om någon av de andra kommer i närheten trots att de låg där först och väcker då mig
 
Jag vill inte mer men jag har inget val. Läkarna sa att jag borde varit död minst två gånger om så varför är jag här?! Jag vågar inte försöka igen för jag dör ju ändå inte! Och om jag ändå försöker och misslyckas igen så har jag inte min gamla läkare kvar som kan rädda mig från att de låser in mig igen. Jag kan inte ens skära för att lätta längre för jag duger inte ens till att skära tillräckligt
 
Hur går det för dig?
Tack för att du tänker på mig 💖

Det svänger upp och ned så in i helsike men överlag är det lite bättre för jag ser till att ta ångestdämpande så fort jag känner att minsta lilla ångest är på väg för att försöka undvika de riktigt svåra attackerna. Jag har också börjat med en ny medicin som förhoppningsvis kan lätta lite på depressionen.

Det som känns allra bäst är att hundarna får komma ut på ordentliga promenader och inte bara kiss/bajsrundor nu! Har fixat med boendestödet, mamma och en vän så de turas om om att dra ut mig plus att det fina vädret har gjort att jag även har lyckats ta mig ut på egen hand. Poppy och Bella älskar det men Ping och Pärla tycker fortfarande att det är alldeles för kallt så de vill helst inte trots tröja och täcke.

Det är fortfarande mycket konflikter som jag inte kan gå in på och det är skitjobbigt. Speciellt eftersom det även går ut över hundarna och inte bara mig
 
Tredje osteopatbesöket idag. Han tyckte att det kändes bättre denna gången så det ska bli intressant att se om jag märker någon skillnad i måendet denna gången också. Nya medicinen verkar också lovande än så länge men det är alldeles för tidigt att ropa hej för det brukar ta en månad eller två innan min kropp bestämmer sig för att sluta reagera på nya mediciner.
Jag vet att det är dumt för jag vet att det alltid kommer bakslag men jag känner mig svagt svagt optimistisk inför sommaren. Jag har fortfarande ångest och är deppig men det är lite lättare att hantera ibland än vad det var innan. Hjärntröttheten och blodtrycket är nog det som är allra jobbigast just nu för det hindrar mig att göra många saker jag vill göra
 
Tredje osteopatbesöket idag. Han tyckte att det kändes bättre denna gången så det ska bli intressant att se om jag märker någon skillnad i måendet denna gången också. Nya medicinen verkar också lovande än så länge men det är alldeles för tidigt att ropa hej för det brukar ta en månad eller två innan min kropp bestämmer sig för att sluta reagera på nya mediciner.
Jag vet att det är dumt för jag vet att det alltid kommer bakslag men jag känner mig svagt svagt optimistisk inför sommaren. Jag har fortfarande ångest och är deppig men det är lite lättare att hantera ibland än vad det var innan. Hjärntröttheten och blodtrycket är nog det som är allra jobbigast just nu för det hindrar mig att göra många saker jag vill göra

Vad härligt, jag håller verkligen tummarna att det funkar bra med nya medicinen! ☺️
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu är allt slut 😭 Och jag kan inte sluta gråta. Jag HAR försökt ALLT jag kan hurmycket somhelst. Men om det inte funkar så funkar det...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 610
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Idag för två år sedan hade jag alla mina älskade flickor. 27 juni 2022 förlorade jag Ping, 1 augusti 2023 förlorade jag Pärla och 25...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 585
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag bara gråter och gråter. Jag har ingen framtid. Jag vet inte hur jag ska orka. Folk ställer så höga krav på mig och jag ska orka...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 747
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp