Det blir bara värre och värre

Och nu har det kört ihop sig totalt 😭 Kommer ingenstans pga ångesten så har fortfarande inte varit på posten eller gått med hundarna eller badat Ping och Pärla. Bara suttit på golvet och gnagt naglarna blodiga senaste timmen
Blev för mycket på dagens "attgöralista"?

Ingen fara, världen går inte under. Det är okej att inte orka med allt.
 
Håller inte med. Både badat och städat, det är ju jättebra!
Jo, fast det var ju bara en dag och sedan kraschade jag. Skulle försöka sova ikapp lite inatt men har fått upp med stackars Ping som både kräkts och bajsat löst hela natten. Har varit på tippen med mamma och har sedan jag kom hem legat i sängen och ömsom bara blundat och ömsom fipplat med telefonen. Har jättemycket kvar att göra inför lördag och vet inte hur jag ska hinna eller orka för jag vill bara sova. Hundarna kommer iallafall att få en runda idag för jag ska bort till en vän och hjälpa henne med hennes marsvin så då behöver jag inte ha dåligt samvete för dem.
Jag har också fixat en fuskgräsmatta till dem på balkongen så nu kan jag bara öppna dörren så kan de gå ut och kissa så fort de säger till och det är så skönt att slippa stressen att få på alla koppel och ned för tre trappor i kylan och mörkret så nu har jag lite mindre ångest för det. Jag tycker fortfarande inte att de har det tillräckligt bra men nu behöver de inte vänta på att jag ska övervinna min ångest för att de ska kunna kissa utan nu behöver jag bara övervinna ångesten för promenader. Jag hoppas verkligen att det kommer att bli lättare efterhand som det blir varmare och ljusare så jag inte behöver bylsa på en massa kläder och lampor men just nu känns det inte så för jag är så trött
 
Jo, fast det var ju bara en dag och sedan kraschade jag. Skulle försöka sova ikapp lite inatt men har fått upp med stackars Ping som både kräkts och bajsat löst hela natten. Har varit på tippen med mamma och har sedan jag kom hem legat i sängen och ömsom bara blundat och ömsom fipplat med telefonen. Har jättemycket kvar att göra inför lördag och vet inte hur jag ska hinna eller orka för jag vill bara sova. Hundarna kommer iallafall att få en runda idag för jag ska bort till en vän och hjälpa henne med hennes marsvin så då behöver jag inte ha dåligt samvete för dem.
Jag har också fixat en fuskgräsmatta till dem på balkongen så nu kan jag bara öppna dörren så kan de gå ut och kissa så fort de säger till och det är så skönt att slippa stressen att få på alla koppel och ned för tre trappor i kylan och mörkret så nu har jag lite mindre ångest för det. Jag tycker fortfarande inte att de har det tillräckligt bra men nu behöver de inte vänta på att jag ska övervinna min ångest för att de ska kunna kissa utan nu behöver jag bara övervinna ångesten för promenader. Jag hoppas verkligen att det kommer att bli lättare efterhand som det blir varmare och ljusare så jag inte behöver bylsa på en massa kläder och lampor men just nu känns det inte så för jag är så trött
Så även om du gjort något (som du inte brukar orkar med andra dagar) så är det ändå inte bra?
Låter som du är väldigt hård mot dig själv
 
Så även om du gjort något (som du inte brukar orkar med andra dagar) så är det ändå inte bra?
Låter som du är väldigt hård mot dig själv
Så länge inte hundarna får vad de förtjänar så kommer det aldrig att bli tillräckligt bra oavsett hur mycket jag än gör. Om de får tillräckligt så spelar inte det andra lika stor roll men jag vill ju ändå klara mer än bara gå en hundpromenad om dagen
 
Jag har såååå mycket att göra idag men än så länge har jag bara filat bakklorna på Ailyn och Nosti och sedan legat och glott på aliexpress trots att jag har mer än tillräckligt med kläder, hundkoppel och annat krafs och mycket av det är inte ens färdigt utan ligger överallt i olika stadier av tillverkning. Jag tänkte att jag skulle starta med allt klockan 12 och satte larm men jag ligger fortfarande kvar i sängen :arghh: (hundarna har varit ute och kissat och fått mat såklart).
Nosti har kissat ned nästan hela sitt släp så jag vet inte om jag kommer att få det vitt eller om jag måste kapa allt. Buren är nystädad och han brukar inte kissa på släpet så jag vet inte vad han har hittat på, men jag är iallafall glad att han har gjort det nu och inte väntade till imorgon bitti.

Pojkvännen kommer att passa Bella och Poppy så jag behöver inte gå och skämmas för skällande hundar på utställningen. Ping och Pärla kan uppföra sig så de följer med för jag känner mig liksom tom och utsatt när jag är helt utan hundar och så får alla hundarna lite mer egentid med mig och pojkvännen.

Jag la ut en annons igår på många av mina gamla slitna marsvinshus jag har liggande. Satte ett lågt pris just för att de är så slitna men trodde inte att någon skulle vilja ha dem ändå men tjoff så var de tingade! Jag har ingen aning om hur jag ska få plats med allt i bilen (det är ju marsvinsburar, hundar, alla säljgrejer, fyra till hus och lite allt möjligt som ska med också) men jag brukar vara mycket skicklig på biltetris så det kommer säkert att funka. Där har jag iallafall en talang som brukar komma till nytta :D Plus att jag kommer att få bensinkostnaden täckt av det jag får in på dem. Men där har jag ytterligare jobb för jag måste fästa lite lister som lossnat och några tak sitter löst. La ut dem i befintligt skick men jag vill ändå inte lämna av dem helt anskrämliga.

Så jag får väl se till att få tummen ur röven och sätta igång om jag ska hinna bli klar innan midnatt
 
Jag kom iväg till utställningen till slut. Jag tror att jag hade kul och trevligt men jag vet knappt ens längre hur man känner igen de känslorna. Nu ligger jag här och tänker ”hur många blev irriterade på mig?”, ”sa jag något fel någonstans?”, ”är det verkligen värt det?”, ”finns det något som är värt någonting överhuvudtaget?” osv. Egentligen så spelar ju ingenting i livet någon roll
 
Jag kom iväg till utställningen till slut. Jag tror att jag hade kul och trevligt men jag vet knappt ens längre hur man känner igen de känslorna. Nu ligger jag här och tänker ”hur många blev irriterade på mig?”, ”sa jag något fel någonstans?”, ”är det verkligen värt det?”, ”finns det något som är värt någonting överhuvudtaget?” osv. Egentligen så spelar ju ingenting i livet någon roll
Så fint att du kom dig iväg till utställningen! Kan du försöka vila dig nu, och titta på något tv-program eller lyssna på musik/en podd en stund?

Hjälper det alls att försöka tänka att de flesta människor är vänligt sinnade och tycker betydligt bättre om andra än vad man lätt tänker när det är jobbigt?

De flesta tänker inte så mycket på vad andra säger. Det är mer "in genom ena örat och ut genom andra."
 
Så fint att du kom dig iväg till utställningen! Kan du försöka vila dig nu, och titta på något tv-program eller lyssna på musik/en podd en stund?

Hjälper det alls att försöka tänka att de flesta människor är vänligt sinnade och tycker betydligt bättre om andra än vad man lätt tänker när det är jobbigt?

De flesta tänker inte så mycket på vad andra säger. Det är mer "in genom ena örat och ut genom andra."
Jag har bara kissat hundarna och gett dem och marsvinen mat och sedan legat i sängen med min färgläggningsapp hela dagen. Känns jättetråkigt att jag inte kommit ut i det fina vädret men har så mycket ångest idag och har jättemycket i veckan som kommer så känner att det är inte lönt att tvinga mig att göra något oavsett hur gärna jag än vill. Samtidigt så känns allt så meningslöst så jag vet inte ens varför jag vill göra saker alls för det spelar ingen roll i slutändan.
Hundarna sover som stockar iallafall så de är nog också trötta efter igår så har inte så dåligt samvete som jag brukar.

Jag vet att många tycker om mig men jag vet också att det finns flera som inte gör det och tycker att jag är jobbig på olika sätt. Sedan är det alldeles säkert också många som är neutrala. Det var en som sa att några sagt till henne att de inte tyckte om mig och ifrågasatte varför hon umgicks med mig på utställningarna men jag valde att inte fråga henne om vilka som sagt det för jag ville inte sätta henne i en jobbig sits. Jag har mina misstankar om ett par men jag kan ju inte säkert veta vilka det är. Andra har jag tidigare haft konflikter med men vi undviker helt enkelt varandra nu eller är neutralt artiga om vi skulle krocka någonstans.
Vi har överlag en väldigt trevlig stämning här nere men jag kan ändå inte låta bli att grubbla för jag vill inte vara jobbig på något sätt. När jag har varit på utställningar uppåt i landet så har det inte känts alls lika avslappnat.
 
Sådan fruktansvärd ångest 😭😭 Jag är redan 40 minuter sen men jag klarar inte ångesten 😭
 
Fortfarande ångest och helt outhärdligt trött. Jag kom aldrig iväg till praktiken och har inte fått något gjort på hela dagen 😞
 
Och idag kom jag inte iväg till ett sköterskebesök så ligger med ångest och väntar på att de ska ringa och fråga var jag är och jag kommer inte att komma iväg till träning jag ska på med mellanvården så då kommer hon också att ringa 😞
 
Lyckades iallafall ta mig ut en runda med hundarna med boendestödet istället för att städa. Hundarna är viktigare än ren lägenhet och här är inte katastrofsmutsigt eftersom jag knappt har orkat göra något. Boendestödet pushade på om att jag behöver hjälp att hantera ångesten men jag får ju ingen terapi eller hjälp förutom en massa mediciner 😞

Förutom promenaden så har jag i princip inte gjort ett skit. Legat i sängen och halvsovit/gråtit/fipplat med telefonen. Jag har verkligen inget liv alls längre. Allt är styrt av utmattning och ångest 😞
 
Idag har jag varit ute med hundarna i över en timme! Jag har också ringt och bokat tid för Pings eventuella demens och Poppys klåda och utslag. Måste verkligen fixa marsvinens bur också men nu är orken slut 😓
 
Rent hos tottarna 💖
AB908865-2EF7-4570-BF63-75FF5002097D.jpeg
 
Imorgon ska jag till osteopaten igen. Får se hur det går denna gången. Hade sprängande huvudvärk och massa ångest flera dagar efteråt förra gången men sedan släppte faktiskt det värsta både med huvudvärken och det nattsvarta ett tag
 
Djur är ju fantastiskt men kan vara så tungt när man är trasig psykiskt. Har du familj, vänner? Tänk om någon kunde hjälpa dig sköta djuren någon gång ibland så du inte får så dåligt samvete. Kan du utöka boendestödet? Kan du planera med dem så de gör det som är viktigast för dig att få hjälp med? Försök att vara snäll mot dig själv. Försök se att du varit duktig när du klarat saker som du egentligen tycker är små. Jag behöver sova och liksom starta om när ångesten är för jävlig. För mig är det delvis tabletter och lyssna på avslappning med snäckorna rätt i öronen som gäller för att stänga ute annat. Ha inte dåligt samvete om du "bara" klarar något litet och sedan behöver återhämta dig i dagar.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu är allt slut 😭 Och jag kan inte sluta gråta. Jag HAR försökt ALLT jag kan hurmycket somhelst. Men om det inte funkar så funkar det...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 610
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Idag för två år sedan hade jag alla mina älskade flickor. 27 juni 2022 förlorade jag Ping, 1 augusti 2023 förlorade jag Pärla och 25...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Var har energin tagit vägen? Det känns som om jag bara sover och sover. Vissa dagar sover jag nästan 20 timmar och har ändå inga problem...
Svar
7
· Visningar
773
Senast: MiaMia
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp