Det blir randigt när jag målar

Skapa en tavelvägg, eller sätt upp hyllor eller inred med växter, eller alltihopa. Det skulle definitivt flytta fokus från väggen. :) En ensam TV skulle jag ändå inte rekommendera, den fula apparaten gör sig bäst integrerad.:p

I sak håller jag med dig! Jag är dock rädd att hela rummet blir för plottrigt. Vi har mycket som ska få plats på liten yta så risken är att allt ser rätt "knökigt" ut om vi drar upp en tavelvägg också :D
 
Minns inte. Har förträngt. Men säkert 5-6.

Jag hade egentligen kunnat måla mer, men eftersom jag inte vet om det blir bra då så känns det så uppgivet :D Vi köpte ju en ny burk igår och drog på ett tjockt laget i hela rummet så burken tog slut, så blev jag så extremt frustrerad när det såg likadant ut i morse. Så jag tänker.. om jag testar igen och det blir samma sak igen finns risken att jag river hela väggen i ren ilska :rofl:
 
I sak håller jag med dig! Jag är dock rädd att hela rummet blir för plottrigt. Vi har mycket som ska få plats på liten yta så risken är att allt ser rätt "knökigt" ut om vi drar upp en tavelvägg också :D

Jag förstår, men vill ni ha tavlor är fulaste väggen en het kandidat att hänga dem på. :D
 
Kom till lägenheten nu och ser att även väggen mittemot är flammig. Kommer fullkomligt tappa det snart :wtf:
 
Ej randigt denna gång men, flammigt? Ser ut som en fiffi? :D

4CE3D920-5D8A-4C43-895A-F29C016239C0.jpeg
 
Kom till lägenheten nu och ser att även väggen mittemot är flammig. Kommer fullkomligt tappa det snart :wtf:
Jag funderar på om underlaget suger olika på olika ställen?
Ränderna skulle kunna vara från gamla tapetskarvar som är nedslipade och därför suger åt sig mera än ytan bredvid där färgen på tapeten sitter kvar. Det ser ut att stämma med avståndet mellan ränderna. Och bredden.
 
Jag funderar på om underlaget suger olika på olika ställen?
Ränderna skulle kunna vara från gamla tapetskarvar som är nedslipade och därför suger åt sig mera än ytan bredvid där färgen på tapeten sitter kvar. Det ser ut att stämma med avståndet mellan ränderna. Och bredden.

Känns egentligen helt rimligt, men 5 lager? Ovanpå redan målad vägg? Tänker också på cirkeln på väggen mittemot som inte varit där innan men kom efter senaste strykningen nu. Ränderna flyttar också lite på sig efter varje strykning.

Pappa var här nu precis och kliade sig lite i huvudet. Han tyckte väggen ser jämn och fin ut och förstår inte riktigt problematiken efter så många lager. Han tog lite bilder och skulle ringa en målarkompis och återkomma.
 
men 5 lager? Ovanpå redan målad vägg? T
Om det är en färg som skiktar sig så kan det nog bli så.
Olika färgpartiklar som är olika stora och olika tunga.
Förra färgen var nog homogen.
De enda lösningarna som jag kan komma på är att antingen måla med en tät färg i botten eller sätta upp lagningstapet.
Annars så måste ni nog byta färgkvalitet.
Inte för att den är dålig utan för att den har fel egenskaper.
 
Om det är en färg som skiktar sig så kan det nog bli så.
Olika färgpartiklar som är olika stora och olika tunga.
Förra färgen var nog homogen.
De enda lösningarna som jag kan komma på är att antingen måla med en tät färg i botten eller sätta upp lagningstapet.
Annars så måste ni nog byta färgkvalitet.
Inte för att den är dålig utan för att den har fel egenskaper.

Jag upplever att den här färgen är tjock och inte ”flyter in” i små hålen som blir efter rollern, även när jag tar mycket färg så är det jättesvårt. Så det blir liksom små mikroskopiska håligheter som inte fylls med färg och då blir det mörkare nyans där. Låter det orimligt eller kan det stämma? Vi har som sagt målat kök och sovrum med en annan färg, Millitex 5 och det blev bra, och vardagsrummet med Millitex Prestanda 5 blir inte bra.
 
Jag upplever att den här färgen är tjock och inte ”flyter in” i små hålen som blir efter rollern, även när jag tar mycket färg så är det jättesvårt. Så det blir liksom små mikroskopiska håligheter som inte fylls med färg och då blir det mörkare nyans där. Låter det orimligt eller kan det stämma? Vi har som sagt målat kök och sovrum med en annan färg, Millitex 5 och det blev bra, och vardagsrummet med Millitex Prestanda 5 blir inte bra.

Det är inte rollern som är fel för färgen då? Tänker att måleributiken borde ha rekommenderat rätt grejer, men skulle kunna bero på rollern.
 
Jag upplever att den här färgen är tjock och inte ”flyter in” i små hålen som blir efter rollern, även när jag tar mycket färg så är det jättesvårt. Så det blir liksom små mikroskopiska håligheter som inte fylls med färg och då blir det mörkare nyans där. Låter det orimligt eller kan det stämma? Vi har som sagt målat kök och sovrum med en annan färg, Millitex 5 och det blev bra, och vardagsrummet med Millitex Prestanda 5 blir inte bra.
Jag vet inget om namn på färger. Jag målar inte själv, det blir så förfärligt kladdigt överallt av någon obegriplig anledning. Men jag gör grundarbete och planerar färgkvalitet. Sist så anlitade jag dock hantverkare p.g.a. tidsnöd. Och de valde olika sorts färg till väggar med spackel och väggar med tapet. Den till tapet var dyr och täckte på 2 lager utan färgskiftningar. Det är en tät färg som förslöt alla porer.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag vill måla om i mitt kök där det sitter en gräsligt ful tapet, kräks lite i min mun varje gång jag ser den. Tyvärr har tapeten...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 739
Senast: Stereo
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 154
Senast: JennyLz
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 260
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp