det där med bc som inte vallar.

Sv: det där med bc som inte vallar.

Min BC var totalstressad när han kom till mig som sjuåring. Då for han iväg och skulle valla ALLT, inkl mötande trafik när han åkte bil... Han hade då levt under mindre bra omständigheter och var aldrig vallad med.

Idag, med hjälp av klickerträning och mycket annan stimulans, är han lugn och go även ute. Han har lärt sig att hämta fåren och skilja ut individer ur hönsflocken (tager vad man haver att träna med...). Följer med på ridturer utan att valla hästarna och klarar av svampplockarturer trots att människorna sprider ut sig;)

Jag tycker inte man ska hålla BC utan att ge dem chansen att valla, men det finns MASSOR av andra saker man kan stimulera dem med, utöver det!

/Migo

Roligt att höra att det går bra för er :)
Som sagt, jag stimulerar min hund med allt möjligt, men vallar inte.
Han verkar nöjd och glad.
Men hade jag valt ras själv så hade jag inte valt en BC om jag inte kunde valla, vilket jag inte kan nu.. :)
 
Sv: det där med bc som inte vallar.

hört många som har Turbo i sina oreggade BC, många påstår nog de för få kunna kränga valparna lättare och dyrare..vem vill ej ha en kändis i sin BC:D

Okej. Ja jag kan inte påstå att min hund köptes för mycket pengar som valp, det var dock inte jag som köpte honom.
Stammen spelar inte mig någon roll, det är ju inte Turbo jag äger utan världens bästa BC enligt mig :) Sen spelar det ingen roll om han har Turbo i släkten eller ej, inte för mig iaf.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 100
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 769
Senast: manda
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 517
Senast: verser
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp