Det här med att välja ras.

Sv: Det här med att välja ras.

Min åsikt är att en Staff är en aktiv sällskapshund med betoning på aktiv och jag tycker faktiskt inte att TS i tråden beskriver att hon vill aktivera så mycket som en Staff behöver ( eller som någon ras behöver ).

En promenad varje eller varannan dag samt lite kurragömma är enligt mig inte tillräckligt för någon hundras i ärlighetens namn.
 
Sv: Det här med att välja ras.

Min åsikt är att en Staff är en aktiv sällskapshund med betoning på aktiv och jag tycker faktiskt inte att TS i tråden beskriver att hon vill aktivera så mycket som en Staff behöver ( eller som någon ras behöver ).

En promenad varje eller varannan dag samt lite kurragömma är enligt mig inte tillräckligt för någon hundras i ärlighetens namn.

Håller egentligen med dig, men tänkte bara skriva att jag inte ser något fel i att hunden får EN promenad per dag då jag känner fler som kör så. MEN!
Då är det verkligen en rejäl promenad alt motionsrunda!
 
Sv: Det här med att välja ras.

Ja jag vet inte ens varför jag fetmarkerade EN, jag skulle fetmarkera och kursivera varannan dag.

Själva upplägget från TS sida med en promenad varje eller varannan dag känns sisådär, kanske misstolkning?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 892
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 327
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 156
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp