Bukefalos 28 år!

Det här med rakning....

Sv: Det här med rakning....

Det tror jag inte ett dugg på. Har ju inte sett dig men av det du skrivit har du en fin insida så det betyder att du garanterat inte är äcklig ELLER ful :)

Tack, vad du är snäll! :o:)
Men jag är ett sådant fall där insidan inte alls lyser igenom i så fall :p Det finns en skräckbild på mig i bildtråden här på senior.... :o
 
Sv: Det här med rakning....

Kl.
usch så tråkigt att få höra från karlar att man borde raka sig....jag gör det endast för min egen skull, och även om jag inte skulle ha orkat raka på ett tag (gilalr att ha lite vinterpäls ibland när de e kallt ;) ) så har ingen kommenterat detta.

Det enda jag, som gillar att hålla kort typ överallt på kroppen, fått höra är att "kan du inte lämna en lite tuss i alla fall?"...
 
Sv: Det här med rakning....

Tycker det är individuellt och upp till var och en. Vill man inte raka sig så ska man inte få det tryckt i ens ansikte att man då ser ut som en apa. Jag rakar mig då jag har svårt för hår men inte går jag runt och tycker mina orakade vänner är fula/äckliga för det.
 
Sv: Det här med rakning....

Rakar upp till knäet. Därför det är där håret stör mig och syns om det blir långt (mörkblont) Ovanför knäet har jag aldrig rakat mig. Håren är tunna och ljusa guld/vitt. Märkligt att det kan va så skillnad.
 
Sv: Det här med rakning....

Jag gör exakt likadant och av samma anledning. På smalbenen är håren mörka och sträva, på låren helt ljusa och mjuka. Är det en skröna att håren blir "stabbigare" ju mer man rakar av dem? Om inte så tror jag att det kan vara förklaringen till mina olika "hårzoner".

Knapp

En något udda fråga kanske men var sitter bikinilinjen egentligen? Är det allt som syns utanför en bikinitrosa? Och i så fall vilken modell av bikinitrosa? :p
 
Sv: Det här med rakning....

Jag har faktiskt aldrig reflekterat över håriga ben men jag minns att jag som barn tyckte att det var äckligt när håret stack ut ifrån armhålorna och bikinilinningen och det på både män och kvinnor. (Jag är uppväxt under det fria sjuttiotalet då många lät bli att ta bort något hår alls.)
Jag har också väldigt svårt för män som är håriga på ryggen. Det klarar jag helt enkelt inte av. Inte håriga knogar och tår heller. Däremot vill jag på en man ha lite lagom med hår på bröstet :d

Jag själv har bara rakat benen en enda gång för att testa om det blev någon skillnad. Det blev det inte. Jag är blond och har ett fåtal mycket ljusa hår på benen. På armarna har jag inga hår alls. Min hårväxt överlag är väldigt dålig så det är väldigt sällan något behöver ansas. Om folk stör sig på de hår som finns så ser jag det snarare som deras problem än som mitt. Det är ju liksom bara att låta bli att titta.

Jag tycker att folk får göra precis som de vill. Vill de raka benen och vara slätrakade så låt dem och vill de ha allt hår kvar så låt dem. Huvudsaken är att man tycker om sig själv.
 
Sv: Det här med rakning....

kl
Jag tycker liksom åt båda hållen höll jag på att säga. Jag tycker å ena sidan att folk ska få göra hur de vill. Men å andra sidan. När man är på stranden och ser en människa (karl) som ja. Man kan i princip inte se huden någon annanstans än i ansiktet..bläää känner jag då. Samtidigt så, ja. Den personen måste ju såklart få se ut så men jag skulle ALDIG kunna bli attraherad av någon med SÅ mycket hår.
Har alltid ogillat hår och trodde inte att jag skulle ens klara av någon som hade mycket hår på bröstet..fast, det gör jag :) min sambo är ganska hårig på bröstet/mage och det går bra, jag gillar det väl inte men liksom...det skulle nog se värre/konstigt ut om han tog bort det! Han har dock små fläckar med hår på ryggen o det klarar jag inte!

Jag har svart, tjockt och mycket hår på smalbenen. På ovansidan av låren är de ljusa fjun men på undersidan låren är det svart å långt. Skum hårväxt. Så det klarar jag bara inte av att ha kvar...är dock sjukt less på att raka för det kommer ju tillbaka på en gång!
Och sen känner jag mig fräschare om jag rakar mig under armarna..
Är avis på alla som har ljust hår på benen som inte syns! vill slippa raka, men nä. klarar inte av min päls :P
 
Sv: Det här med rakning....

Jag tycker inte att hår är äckligt på varken kvinna eller man. Däremot agerar jag efter rådande kulturella föreställningar och rakar bort all så kallad "oönskad" kroppsväxt, om jag riskerar att visa det för någon annan än typ tjejer som känner mig väl... Tom benhåren, trots att de är typiska blonda fjun. Så djävla djupt rotade är idealen i mig :(. Önskar ofta att jag inte var så lättpåverkad av det normativa trycket som finns men jag orkar inte ta strid, rädd att bli utstött som jag är.
 
Sv: Det här med rakning....

Jag har aldrig tyckt att hår på en kvinna är äckligt. Bara på män.. vet dock inte varför jag tycker så. Tänker att om man tänker hur man är intutad att det "ska" vara så borde jag ju känna tvärtom, men det gör jag inte. Bara angående mitt eget hår..
 
Sv: Det här med rakning....

Jag rakar mig inte under armarna eller på benen. Just på grund av att alla säger att vi kvinnor ska. Är så fruktansvärt trött på att höra alla påpeka. Varför har du hår under armarna? Vilka håriga ben? Jag föddes med hår under armar och hår på benen. Det var gratis det är inte hyveln.
 
Sv: Det här med rakning....

Ingen aning faktiskt.
Jag har aldrig förstått mig på det där.
Under armarna så rakar jag mig för att jag blir så oerhört svettig.
Och för att jag är så hårig att det skulle bli svårt att fälla ner armarna med marsvinen kvar.

Det är alltså rent hygieniskt och praktiskt.

På benen rakar jag mig inte.
På vintern är jag jättehårig men på sommaren så faller pälsen av.
De första varma dagarna så kan jag rycka stora tussar.
Mycket praktiskt.

Bikinilinje och intimt får växa som det vill.
Jag får skavsår när jag rider om jag rakar mig där och det är ju viktigast att det är bekvämt i sadeln, eller hur?

Att det skulle vara äckligt med hår kan jag inte förstå, det går ju att tvätta.
Och på huvudet är det ju inte äckligt, där har jag massor.
 
Sv: Det här med rakning....

knapp

Innan var jag sjukt kinkig med hår, oavsett kön. Det skulle bort! Killar med mörk behåring kunde jag knappt se åt.
Tur att man utvecklas, nu rakar man mig när jag orkar eller om jag ska ut på krogen (och det är enbart för att jag tycker att högklackat och benhår rimmar illa) intimrakningen är jag dock noga med men det är för min egna skull, det känns renare. Resonerar väll lite som såhär att om det inte passar sig att jag har hår på benen med jämna mellanrum då har man fasiken inte på mina ben att göra.
 
Sv: Det här med rakning....

Som ung tonåring tyckte jag all kroppsbehåring va äcklig/vidrigt/motbjudande. På mej själv och andra. När jag va 16 föll jag pladask för en ung man. Det visade sej vara en riktig hårboll.. Men jag va kär och är kär än. Hårbollens behåring har ökat genom åren vilket inte stör mej alls.
Jag rakar mej lite här och var rätt ofta och noga. Men jag har helt slutat bry mej i om män som kvinnor väljer att gå med håriga ben, armhålor.

Jag vet att folk tycker det är oattraktivt och det kan dom hålla för sej själv. Jag tycker smala/magra karlar är oattraktiva och rent av lite äckliga. Men det värker jag inte ur mej till dem eller någon annan för den delen.

Angående normen att kvinnor ska tycker jag är fånig. Men det går väl tillbaka nånstans då det va skam med att en kvinna blev mogen. När en kvinna fick hår på benen var hon tvungen att gömma dem..
 
Sv: Det här med rakning....

kl
Den personen måste ju såklart få se ut så men jag skulle ALDIG kunna bli attraherad av någon med SÅ mycket hår.

Och jag skulle aldrig TA på en människa med så mycket födelsemärken. Men det gjorde jag glatt under flera års tid ändå och det tar väldigt trevligt så länge det varade ;-)
 
Sv: Det här med rakning....

*knapplån*

Inte undra på att många har svårt att få till ett bra förhållande med en partner om det är så mycket småsaker i vägen.
När man sedan hittat någon med alla småsaker på rätt plats hur i hela världen skall man sedan kunna komma överens om annat?
 
Sv: Det här med rakning....

kl

Jag har, sorgligt nog, blivit övertalad av en kille att ta bort håret mellan benen... :rage: Han var min första, jag var osäker och tänkte att "jamen om han vill det så kan jag väl göra det". Idag skulle jag aldrig i livet gå med på det för någon annans skull än min egen, men ni vet hur det är. Ung och osäker och vill inte bli ratad.

Men sen var jag ändå rakad ganska många år efteråt, för jag trivdes ganska bra så. Tills för några månader sen då jag en lång tid tänkt att det är för jävla jobbigt att stå där med hyveln mellan benen och det blir ändå aldrig riktigt bra. För vems skull gör jag det? Så då slutade jag. Håller det ansat och rakar bara lite i bikinilinjen då och då. Sambon tycker det är bra att jag gör som jag vill och inte som jag tror att någon annan tycker att jag borde.

Under armarna rakar jag mig däremot hela tiden, och har så gjort sedan jag var i 13-årsåldern. Förmodligen för att mamma gjorde det. Det tänker jag inte sluta med, gillar att vara hårfri där. Benen blir det lite si och så med, rakar ganska ofta på sommaren men mer sällan på vintern. Det är ju så tråkigt! Mest noga är jag längst ner på benet, runt fotleden, för det är där håren är mörkast. Om jag inte orkar raka hela så tar jag bara just där :D Resten ser man bara om man är ganska nära.
 
Sv: Det här med rakning....

Generellt sett kan man ju inte säga att en rakad kvinna är snyggare än en orakad.

Enligt mig beror det ofta på trycket utifrån, reklamen och samhällets konventioner, att kvinnor väljer att raka t ex benen. Att kvinnor får komplimanger från omgivningen för sina "fina" ben när de är rakade, är nog vanligare än att någon ger komplimang när de är orakade. Det förstärker ju känslan av man blir mer uppskattad av omgivningen om man rakar sig. Men, en kvinna blir ju inte snyggare av att raka sig, det är ju samma människa före och efter rakningen...
 
Sv: Det här med rakning....

KL..

Ja jag antar vi rakar oss för det var väl nån som bestämde att så ska det vara.... media, nån kändis...kanske..
Och "alla" bara hänger på..

Gå tillbaka 20-30 år, när jag växte upp. Då var det inte alls den hysterin med rakning mm..
 

Liknande trådar

Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 363
Kläder & Bli fin Att hitta jeans som passar en önskemål? Jag börjar bli i desperat behov av nya byxor, så åkte till närmaste shoppingcenter igår. Men det...
Svar
12
· Visningar
742
Senast: grodan21
·
Kropp & Själ Alltså, är det ens ofta så, att kvinnor berättar för andra kvinnor hur ojämställd världen är? Det brukar väl vara riktat till en bredare...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 519
Senast: Tranan
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 197
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp