Det här med tider och träning

Tydligen är jag den enda som faktiskt blir både trött och hungrig efter arbetsdagen :)
(Jo, jag körde på sådär också förut men så blev jag utbränd också. )
Men frågan verkar ha fått sitt svar, det är genom att hoppa över vilan och maten som ni hinner till träningen. :)
Nä det tror jag inte du är. Jag är ofta dödstrött när jag åker hem men sätter jag mig ner då så tar jag mig aldrig upp igen ;)
 
Kurser som jag haft börjar som regel 19.00. Jag har arbetat oregelbundet men när jag arbetat dagtid så har det sett ut så här:
slutar 16.00, åker hem och går rastningsrunda med hundarna innan träningen startar. Klar med hundträning mellan 19 och 21 ungefär beroende på vad som tränas. Hundarna får mat och jag ställer mig och lagar morgondagens middag samt äter smörgås (lunchlåda med på jobbet). Lite TV (vilket i praktiken innebär att jag somnar framför TVn). Upp på morgonen vid 6, rastar hundar samt ger dem mat.
Alternativt vilodag för hundar med långis.
 
Vi börjar det mesta kl 18 har vi möte lägger vi de vid 19 så vi hinner träna lite först.
Vi har kl 18 av många anledningar men bla för att många har små barn som antingen följer med eller som är hemma och väntar på att föräldrarna kan komma hem och natta.

18 är liksom en bra tid för då kan de som vill få lite extra avslappning innan sänggående hinna med det samtidigt som de som jobbar lite längre hinner vara med även om de kommer kring 18.30

Men inser att jag måste ha lite annan tidsåtgång än TS för två timmar är för mig bra med tid. Jag slutar också 16, far då hem lagar någon snabb mat exempelvis makaroner och korv (som jag oftast måste stanna till på affären för att handla) ger hundarna mat och går en snabbsväng med dem men då brukar jag garanterat ha hunnit diskat medans jag väntar på pastavattnet och suttit vid datorn och slappat medans hundarna äter. Jag har ca 15 km till/ från jobbet (dvs ca 3 mil tur-och-retur) och väldigt nära till klubben, typ 6km. Visst använder jag tiden effektivt men skulle inte säga att jag stressar.

Stressar gör jag dock när jag slutar jobbet 14-far hem och byter om, far till närmsta mindre stad (14 mil tur och retur) och klipper mig samt storhandlar och äter middag på pizzan för att sedan fara hem, ge hundarna mat och sedan hinna med på onsdagsträning kl 18 men ja även de funkar fast klockan kanske hinner bli 18.15 och då rastar jag hunden uppe vid klubben.
 
Har inte läst alla kommentarer, men har problem som är omvänt istället. Jag jobbar natt och behöver åka till jobbet ca 20.00. ALLA kurser startar runt 18-19 och jag hinner inte hem innan jobbet och kan inte få in någon kurs alls som passar. Har sökt privat och frågat om tidigare tider, men nej, det går inte. Har fått avstå många/alla kurser jag skulle vilja gå pga detta..
 
Har inte läst alla kommentarer, men har problem som är omvänt istället. Jag jobbar natt och behöver åka till jobbet ca 20.00. ALLA kurser startar runt 18-19 och jag hinner inte hem innan jobbet och kan inte få in någon kurs alls som passar. Har sökt privat och frågat om tidigare tider, men nej, det går inte. Har fått avstå många/alla kurser jag skulle vilja gå pga detta..
Gå en helgkurs eller läger? Det blir ganska intensivt men brukar ge ganska mycket ändå :)
 
Jag är visst trött efter jobbet men "vila" för mig kan lika gärna betyda något "göra något kul som jag mår bra av" typ springa en runda, träna hund, simma, dricka vin med en kompis, som att lägga mig på sängen.

Nu tränar jag inte längre hund men annars var det inga problem att hämta upp hunden på dagis eller hemma, byta om eller ha med mig kläder i bilen, ta med några färdiga mackor hemifrån som jag gjort på morgonen (alternativt åt jag fil och müsli framför datorn på jobbet) och åka till träningen. Gå en rastningspromenad på 10-15 på plats eller utanför hemmet och sen dra igång träningen.

Jag vet heller ingen som brukar vila efter jobbet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
541
Senast: Seaside
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 697
Senast: Pilot
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 128
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp