Det här med att välja rätt boende(lägenhet)

Bukefalos 30 år!

Nr 1 låter tveklöst bäst.

Tvättstuga är en stor fördel med lägenheter framför villor. Diskmaskin tar bara plats.

Jag tänker nog, när det gäller bostäder, att de man på riktigt kan välja mellan är ganska få, och om det är svårt att välja mellan två olika så beror det på att de är likvärdiga. Båda blir bra, med andra ord.

Men jag tycker att de beskriver 1 mest positivt.

Jag skulle välja tvåan utan tvekan. Vill ha diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare. Tycker gemensamma tvättstugor är äckliga. Sen känner jag mig klar med ett bo i ettor, om jag kan välja. Bodde i en pytteliten etta med kokvrå mitt i stan när jag var dryga 20. Gillade det då, men inte nu.

Tillägg: beror iofs på hur långt det blir till gym. Jag vill ha gångavstånd.

Jag skulle välja tvåan utan tvekan. Vill ha diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare. Tycker gemensamma tvättstugor är äckliga. Sen känner jag mig klar med ett bo i ettor, om jag kan välja. Bodde i en pytteliten etta med kokvrå mitt i stan när jag var dryga 20. Gillade det då, men inte nu.

Tillägg: beror iofs på hur långt det blir till gym. Jag vill ha gångavstånd.
Jag har inte använt en gemensam tvättstuga sen jag var rätt ung jag heller 🤪
Den här ettan är inte pytteliten utan har ordentlig kök och rum med sovalkov.

lägenhet två ligger knappa 2 km from centrum och gymet :)

Nr 1 låter tveklöst bäst.

Tvättstuga är en stor fördel med lägenheter framför villor. Diskmaskin tar bara plats.

Jag tänker nog, när det gäller bostäder, att de man på riktigt kan välja mellan är ganska få, och om det är svårt att välja mellan två olika så beror det på att de är likvärdiga. Båda blir bra, med andra ord.

Men jag tycker att de beskriver 1 mest positivt.
Ja ettan får jag mer myskänsla för tror den är trevligare att bo i men jag har aldrig bott mitt i city innan folk säger att det är väldigt livat speciellt under helgerna.
Sen blir det väl att man stöter ihop med bekanta titt som tätt med.

Tvåan ligger ju lite mer off på ett ställe där ingen rör sig på det viset men den är inte lika mysig och har ingen utsikt att tala om. Men ett stort plus för skogen så nära och tvätt och diskmaskin.

Hur mycket skulle ni låta priset avgöra?
Det skiljer 2500 i hyra på dessa två lägenheter.

Det finns även en del lägenheter som kommunens bostadsbolag har till uthyrning.
Hade ni kollat på fler?

Ja ettan får jag mer myskänsla för tror den är trevligare att bo i men jag har aldrig bott mitt i city innan folk säger att det är väldigt livat speciellt under helgerna.

Tvåan ligger ju lite mer off på ett ställe där ingen rör sig på det viset men den är inte lika mysig och har ingen utsikt att tala om. Men ett stort plus för skogen så nära och tvätt och diskmaskin.
Du behöver ju inte skriva var du bor, men "liten stad" och "city" går inte ihop för mig. Jag bor centralt i en av de större städerna, jag tycker att det är trevligt med ljudet av glada människor som festar.

Jag hade också valt ettan, men jag gillar ju centralt boende. Och bara för att det är centralt behöver det inte vara livat. Jag bor och har bott på flera ställen i Stockholms innerstad där det varit väldigt lugnt. Har till och med bott vid Sofia kyrka i flera år. Det störde bara på söndagar när det ringde på förmiddagen när jag ville sova.

Jag tillhör också de som uppskattar gemensamma tvättstugor så tvättmaskin är inget jag prioriterar.

Du behöver ju inte skriva var du bor, men "liten stad" och "city" går inte ihop för mig. Jag bor centralt i en av de större städerna, jag tycker att det är trevligt med ljudet av glada människor som festar.
Med city menar jag stadskärnan :)
Som lantis har jag använt stan som något som täcker hela stan alltifrån köpcenter utanför ”city” och alla bostadsområden inom stan 🤪

Varför går inte det i hop?
Även små städer har ett city 😁
Ja city är för mig själva stadskärnan där krogar restauranger och affärer ligger även om det sistnämnda inte är så vanligt längre 🙃

Vet inte vad man ska säga annars? Säger jag stan låter det i mina öron fel för för mig betyder stan allt som är centralt dvs tågstationer köpcenter bostadsområden även villaområden är stan i min värld.

Klurigt det där vad man ska säga 😝

Ja city är för mig själva stadskärnan där krogar restauranger och affärer ligger även om det sistnämnda inte är så vanligt längre 🙃

Vet inte vad man ska säga annars? Säger jag stan låter det i mina öron fel för för mig betyder stan allt som är centralt dvs tågstationer köpcenter bostadsområden även villaområden är stan i min värld.

Klurigt det där vad man ska säga 😝

Jag fattade precis vad du menar 😄

Har de det? Jag skulle snarare kalla det centrum i så fall.

(Jag tänker på betydelseskillnaden mellan city och town.)

Och jag tänker att man kan kalla det vad man vill 🤷‍♀️
Centrala delen av orten och city är ju betydligt kortare än centrum.
Skulle tro att majoriteten fattar precis vad man menar utan att plocka fram pekpinnar för att märka ord och jämföra med engelskan.

Och jag tänker att man kan kalla det vad man vill 🤷‍♀️
Centrala delen av orten och city är ju betydligt kortare än centrum.
Skulle tro att majoriteten fattar precis vad man menar utan att plocka fram pekpinnar för att märka ord och jämföra med engelskan.
Jag menade ingen av de sakerna, utan försökte bara föreställa mig miljön.

Jag bodde mitt i en liten stad (Sundsvall). Nattklubb typ 50 m bort. Första natten var en chock, tänkte att jag måste leta ny lägenhet dagen efter. Men det var den värsta natten på de 1,5 år jag bodde där 😅. Sen var det mestadels lugnt, och det var en sån gata där bilar inte fick köra nattetid. Jag är extremt ljudkänslig men trivdes jättebra där.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka