Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Avstånden uppe i Norrland upplevs inte på samma sätt för allt är mera glest, här i Skåne ligger saker tätt så man passerar väldigt mycket och det påverkar.Sverige är ju avlångt och att vi i Jämtland inte mäter avstånd på samma vis som sörlänningar har en ju märkt rätt ofta.
Den främsta begränsade faktorn är nog som många andra jobbet inte sträckan. Det blir komplicerat för många om jag är oväntat borta så det kan jag inte vara för annat än egen sjukdom om det faktiskt inte är superduperkris på riktigt. I alla fall inte om jag vill ha kvar mitt jobb och det är ju viktigt.Jag bor i förorten i en storstad, det tar mig 45 minuter med bil och färja till jobbet men över 90minuter med buss. Men har gångavstånd till två matbutiker, några hållplatser med spårvagn till vc, bibliotek och annat.
Minst en gång i veckan kör jag mellan 20-30 mil (t/r) för min hobby. Vi försöker samåka när det går
På lördag blir det lite längre, men fullt rimligt för en dagsresa med totalt cirka 50 mil.