Det löste sig till slut...

K

knyttet

Det kanske inte är så många som minns mina trådar om min kallblodstravare med två ägare...men jag fick så mycket bra svar och många mail så jag vill bara berätta hur det hela gick till slut!

Jag fick ta ärendet till tingsrätten för en fastställelsetalan, lite osäkert alltihop eftersom jag inte visste vilken chans jag hade att vinna målet. Hästens uppfödare (som påstod att han fortfarande ägde hästen) ville inte förlikas på något vis, så vi blev kallade till en muntlig förberedelse. Dagen innan vi skulle dit så ringde hans ombud och sa att de var beredda att ge efter för alla mina krav, om jag själv stod för mina omkostnader. Eftersom jag inte hade något ombud så hade jag ju inte lagt ut några pengar mer än avgiften till tingsrätten, så jag gick med på det. Uppfödaren backade alltså helt plötsligt, så man kan väl anta att han ljög och var rädd att förlora målet. Nu är iallafall ägarskiftet gjort hos STC och jag kan lösa ut hästpass, så nu är hon äntligen min "på riktigt", ganska exakt ett år efter att jag köpte henne... :crazy:
 
Jag minns oxå....
Vilken fuling :mad: till gubbe och ställa till med så mycket besvär, när det nu i efter hand verkar uppenbart att det var ljug från hans sida....
Grattis till att det hela löste sig till slut på ett så bra sätt för dig!
 
Man önskar ju att man kunde få reda på sanningen om vad som egentligen ligger bakom. Jag misstänker att karln gett bort hästen och när personen som fått den sålde den och tjänade pengar på den så blev gubben girig och ville tjäna en hacka på hästen han också...
Men jag har fått flera olika versioner från gubben, hans fru, tjejen som jag köpte hästen av osv. Vet inte vad som är sant och det får jag väl aldrig veta. :confused:

Nu har jag iallafall fått både ägarbevis och hästpass, så jag får väl försöka att släppa allt annat. Meningen är att min mor ska ta över hästen, så först nu kan jag ju "sälja" henne med papper och allt! :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min 28-årsdag närmar sig och med den kommer också ångesten. Har varit rätt stabil sedan januari tack vare antidepp och terapi, men nu...
Svar
14
· Visningar
2 459
Senast: Unit
·
Hästvård När man söker på internet efter fång och hovbensrotation så finner man oftast tråkiga historier som många gånger slutar med att hästen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 703
Senast: Korven
·
Övr. Hund Det känns bara så himla hopplöst! Jag grubblar hela tiden på vår lilla vovve och allt som inte fungerar mellan oss, och det gör mig så...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 245
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp