Det mest oväntade er hund lärt sig?

Virrpannan lärde sig snabbt att öppna skåpluckorna i köket när hon var ensam.
Det är en gammaldags låsanordning i metall som hon måste ta i munnen och dra upp på något sätt. Jag har aldrig sett hur hon gör men hon får upp dom😊
 
Min började bära hem pinnar en dag för att tugga på hemma. Jag vill inte att han tuggar på pinnar pga risk för flisor men han såg så himla stolt ut när han hittat en pinne så hade inte hjärta att ta honom ifrån den på promenaden. Så han fick bära hem pinnen och så gjorde vi byteshandel med en godis när han kom hem, så han fick ta hem men inte tugga.

Nu har han lärt sig att pinne = godis. Så han tar hem pinnar, lägger den i soffan och väntar på godisen 🤣
 
Tilda (5 mån) har tydligen lärt sig att när luftvärmepumpen stängs av är det sovdags (den väsnas ganska mycket pga gammal så kan inte sova med den på) och hon går in och lägger sig i sängen. Hon har också lärt sig att väckarklockan inte betyder att man måste upp på en gång, utan hon sover vidare tills jag tänder sänglampan, då vill hon ha morgongos. Sen låter hon mig gå upp och klä på mig medan hon lägger sig på min kudde och väntar, när jag är på väg till toan eller har slagit på luftvärmepumpen då kommer hon upp 😅
 
Vår hund som är schappendoe och kom till oss som 8åring har lärt sig att skälla när jag smackar åt hästarna. Det är bra när vi ska driva hästarna men lite jobbigt när jag bara ska flytta hästen typ inomhus. Detär möjligt att jag smackar mycket när jag kommunicerar med hästarna. Lite jobbigt ändå men lite bra emellanåt.
 
Jag har ju levt med apportörer. Nu har jag en pappis. När han plockat upp nåt olämpligt har jag reflexmässigt kommenderat "loss" och han fattar! Trots att jag inte lärt in det. Och kommandot sitter benhårt - han släpper omedelbart det han har i munnen.

Önskar andra kommandon kunde läras in så där instinktivt :rofl:
 
Om jag ska träffa någon ute och pratar i telefon med den antingen när jag gör mig i ordning eller när jag redan är ute förstår Doris att vi ska träffa någon och börjar spana efter människor. Jag förstår inte riktigt hur det går till men antar att jag antingen har ett speciellt tonfall eller använder vissa ord som hon känner igen.

Sen har hon lärt sig att bara komma fram till köksbordet när man har ätit färdigt. Hon ligger och vilar under tiden vi äter men när man börjar lägga ner besticken kommer hon smygandes för att kolla om det finns rester.
Eventuellt har hon snappat upp det hos mina föräldrar för mig personligen får hon aldrig mat av vid bordet och är det bara jag och bryr hon sig inte heller om att kolla efter mat. Det tror jag delvis beror på att jag äter vegetariskt och därmed sällan har saker som hon tycker luktar gott och vill äta.
 
Coronahund som han är här han lärt sig att meningar som "Jamen då gör vi så", "Tack för idag" och liknande betyder att skype-mötet strax är slut. Jag hör honom hoppa ner ur soffan och börja springa upp till mig på övervåningen innan jag sagt "Hej då". När du möte är avslutat kommer han upp och får en klapp och sen går han ner och lägger sig igen :p
 
Min valp, aka monster-pupp, har lärt sig när Teamsmötena börjar. Han lärde sig tidigt att när matte är upptagen i möten kan man hitta på bus. Så han kan sova gott när jag tar på mig headsettet och när han hör jag börjar prata med andra vaknar han och mycket målmedvetet attackerar mattan och gardinen han vet att han inte får röra... när jag avslutar mötet däremot sover han helt plötsligt gott igen.
 
Min valp, aka monster-pupp, har lärt sig när Teamsmötena börjar. Han lärde sig tidigt att när matte är upptagen i möten kan man hitta på bus. Så han kan sova gott när jag tar på mig headsettet och när han hör jag börjar prata med andra vaknar han och mycket målmedvetet attackerar mattan och gardinen han vet att han inte får röra... när jag avslutar mötet däremot sover han helt plötsligt gott igen.

Jotack, våran 8-månaders valp, aka Slyngeln, har utvecklat en talang för att smyga fram till vedkorgen när jag sitter i möte, nappa åt sig ett vedträ och sedan finfördela detta på väl vald plats, gärna i soffan :banghead:
 
Jag är mäkta förvånad över att vår hund har listat ut det där med att en skrivare kan printa ut flera kopior av ett exemplar. Tyvärr har han inte fattat ännu att det bara gäller papper, inte leksaker. Men får han hänga med husse på hemmakontoret ett tag till så trillar kanske poletten ner:idea:

DCD2BB78-0A2B-4518-B270-F2E3D0E19558.jpeg
 
Min håller koll på byxor. Sätter jag på mig "bra" byxor, d v s den typ av arbetsbyxor som jag brukar ha i skogen eller vid hundträning blir hon skitglad. Finbyxor håller hon stenkoll på vad vi gör - ska vi åka utan henne eller får hon följa med? Drar jag på mig mjukisbyxor är det noll reaktion. :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 868
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 434
Senast: s957
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 323
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag har tänkt börja cykla lite med min hund. Och har då tidigare haft henne i nosgrimma och hållt henne i handen. Men har nu tänkt att...
Svar
14
· Visningar
3 150
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp