Bukefalos 28 år!

Detta agg mot blandraser?

Sv: Detta agg mot blandraser?

Vad har en pekingneseuppfödare för mål då ? Att trycka ihop en nos o få så korta ben som möjligt på en hund som man inte ens ser vad som är fram o bak på ?

Narcissa.....jag håller fullständigt med dig i allt. Det som får mig att se rött är de sk seriösa hunduppfödare som medvetet avlar på hemska defekter så djuren inte kan leva normalt. Sen kommer det små viktigpettrar på buke och pratar om saker dom inte ens vet vad det handlar om...för en blandras ÄR fel....whatever.....

..och jag köper 100 ggr mer en rätt avlad blandras än en t ex felavlad schäfer, mops, fralla, bulldog, nakenhund, basset osv osv....renrasuppfödare av redan defekta raser kastar jag i soptunnan, hela jäkla bunten....

...dom uppfödare som inte håller på med sånt vet det och behöver inte försvara sin ras....andras åsikter orkar jag inte höra längre....ursäkter för varför man fortsäter......för att föra aveln framåt....ja, tjena :grin:

that's my 10 points in this discussion :cool:

Var har jag skrivit att jag försvarar avel på sjuka raser/extrem avel som gör hundarna sjuka?

Jag har bara frågat efter mål med blandrasaveln, något jag tycker man ska ha med all avel, renrasig eller ej. Likaså ska hälsan sättas i första rummet imo.
 
Sv: Detta agg mot blandraser?

Väldigt klokt! :bow: Det vet du att jag tycker. tänk om fler uppfödare resonerade som du! :love:


*kl*

Nu har vi en dv.schnauzer och en schnauzer. Schnauzern har precis börjat sitt första löp, så en del passning får vi vänja oss vid dessa perioder.

Vi planerar absolut inga blandrasvalpar i detta hem, men jag tror inte att dessa raser skulle bli av monsterkaraktär som köps och snabbt hamnar på blocket.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 223
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Huntaway är från början en blandras som innehöll BC, den togs fram genom att korsa vissa modiga hundar som hade lätt till skall, detta...
Svar
12
· Visningar
2 049
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Hejsan. Jag måste ju erkänna att jag i första hand föredrar renrasigt, eller med full hand ska jag kanske säga oavsett om jag "bara"...
Svar
5
· Visningar
950
Senast: Casper
·
Övr. Hund Jag har under årens lopp sett hur synen på blandraser har förändrats. Förr hette det att valparna hade kommit till av misstag, men nu...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
14 893
Senast: zeniakas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp