Detta eviga hovproblem...

T

tazza

Häromdagen gjorde min häst något skojsigt i hagen. Exakt vad vet vi inte men ena bakskon åkte i alla fall halvvägs av och vred sig så att kappan på skon gick in i hoven :cry:

Som tur var skadades inga nerver och vet tycker att vi ska sko på henne så fort som möjligt och låta hovis verka av hoven eftersom det sitter såpass ytligt.

Jag blir bara så trött! Jag har haft henne sedan augusti och hon har trampat av sig skor fyra gånger, tre gånger fram och en bak. Hur sjutton ska man hitta en hovslagare som kan sko henne så att skorna sitter kvar? Och hur ska hon skos? :confused: Har någon erfarenhet av sådana där skor med gummi längst bak, hur fungerar de?
Jag ber absolut inte om råd om särskilda hovisar, men om någon vill pm:a mig om någon duktig i Gävle- Sandvikenområdet kommer jag inte att gråta... :angel:
 
Sv: Detta eviga hovproblem...

Vad menar du med "sko med gummi längst bak"? Menar du en halv sko med en sula som har en tjockare del längst bak? Vet inte vad dom heter men om det är dom jag tror så brukar dom funka på hästar som trampar av sig skorna, men jag tror inte att man kan ha dom bak. Min skoddes alltid min med fyra sömmar på varje sida runt om annars åkte skorna av.
 

Liknande trådar

Hästvård Förstår att ingen kan svara mig på vad som är rätt eller fel, men söker lite stöd... Min häst är tre år. Jag köpte honom i slutet av...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 496
Senast: Nevermind
·
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 966
Senast: Marvin
·
Ekonomi & Juridik Det är så här att jag har haft ute en ny hovslagare pga min ordinarie var sjukskriven.. och bad om en "vinterskoning" alltså snösulor...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 328
Senast: Raderad medlem 124573
·
Hästvård Jag bryter ihop över mitt fullblods hovar snart. Har haft henne i drygt två år och har haft hovtrassel större delen av tiden. I nästan...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 810
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp