Bukefalos 28 år!

DM i v götaland

B

Binsan

Jag tycker det är dåligt av V göta land att ha årets junior-DM i debutant klass. nu blir det mer en dressyrtävling som avslutas med några skutt i hopp o terrängen. Förra året var det mer jämt när det gick i lätt klass pga den mer utslagsgivande terrängen. deb är till för att ge en bra start, inte utse distriktets bäst junior. Dm täcket är attraktivt och förra året var det både seniorer o juniorer på CNC */** som ställde upp i lätt klass för att vinna. är det i lätt klass har deb ngt att kvala till under året, de på lätt klass rider på sin fortsatta nivå, och de på *-nivå kan inte se det allt för självklart i terrängen. Så dålig klass är det faktiskt inte på våra ryttare här! Det är trots allt ett mindre mästerskap och man ska inte behöva gå ner på nybörjar nivå för att delta.

Obs att Dm fortf går i lätt klass för ponny, där det är betydligt färre deltagare än i deb.

är det bara jag som är besviken över det här? :mad: :(
 
Sv: DM i v götaland

Du skall vara glad som har ett DM att rida ,i Göteborg och bohuslänsdistrikt kommer vi nog inte ens att ha något DM..
 
Sv: DM i v götaland

JDM för sthlm går också i debutant medan senior-DM går i cnc*. Men du skriver att förra året var det båda seniorer och juniorer från cnc*/**. Men seniorer får ju inte starta i JDM? Hade dom bara ett "vanligt" DM förra året? Om dom har ett JDM måste de väl ha ett till DM för de övriga i år? Vilken klass är det? Antagligen har dom JDM i debutant för att locka fler starter, det finns inte så många juniorer.
 
Sv: DM i v götaland

förra året red både seniorer o ryttare Dm i lätt klass, men var för sig.
Det är ju skrattretande att de har få ryttare som orsak då V götaland är det hästtätaste distriktet i sverige och har många ryttare på både hobby o elitnivå.

I år kommer många på lätt klass o uppåt få avstå pga att de antingen inte hinner eller kan klassa ner deras hästar för en start. nu får bara orut ryttare o hästar chansen. varför ska inte vi andra som brinner för sporten få nåt mästerskap att se framemot. min häst var för grön för SM-start i år och jag kan inte starta henne i en deb då vi måste hinna kvala till Breeders som är sista datumet den helgen pga skada under sommarn.

Obs att deb ryttarna fick möjligheten att delta i den nya cupen Illuster med många fina priser i våras. man brukar ju avsluta året med en högre klass o det kan ju debutanterna nu passa på att göra... ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 095
Senast: Magiana
·
C
Dressyr I mitt distrikt har det precis varit dressyr DM både för ponny och storhäst. Tyvärr är många ryttare missnöjda med reglerna och det har...
Svar
9
· Visningar
2 695
Senast: Lady_S
·
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 908
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 833
Senast: Emelei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp