TackFörst det första, din historia är hemsk - men samtidigt inspirerande. Och jag är glad över att det vände för dig trots alla odds
Men gällande det du skriver om att du är rädd för att du inte fått den undermåliga hjälpen som du fått, ens, om alternativet dödshjälp hade funnits här. Det hoppas jag verkligen, att det inte ses som ett alternativ till vård och gör att patienter som inte är intresserade av dödshjälp (som jag ändå tror och hoppas kommer vara en majoritet!) inte får vad de behöver vårdmässigt.
Med tanke på hur jag blev bemött av de som visste så jo, jag är rädd för det. När man inte kan "slösa" en extra droppåse utan det får räcka med en trots total uttorkning så är det så jag tolkar det. Smärtlindring tror jag inte tas bort även om det också kan vara väldigt svårt att få tillräckligt av men när det anses okej att människor (nu pratar jag inte bara om mig själv) är fånge i sitt hem, inte får tillräckligt med hjälpmedel och inte heller får tillräcklig mänsklig hjälp i dagsläget så är jag rädd för att risken finns att det ställs mot varandra. Vi ser ju bara hur mycket personligassistans som dras in. Var ska det sluta om alternativet dödshjälp finns? Då kan man inte ens använda argumentet att man inte klarar sig utan längre.