Döden, döden, döden

Jag hoppas det finns något efter döden. Döden skrämmer mig men samtidigt vet man ju att den kommer.

Vet flera som somnat in fridfullt under natten, Min farfar dog på dansgolvet mitt under en svängom med farmor.
Varit med mormor när hon kämpade med att få luft.
Diabetesen i sgi har ju skapat en del dödsångest (lågt blodsocker) Vissa fall har jag varit helt omedveten o vad som hänt runtomkring mig.

Däremot att bli äldre ligga på sjukhus skrämmer mig mer. Vet inte hur många ggrjag varit op sjukhus och träffat en del äldre. Vissa som har så ont och är förvirrade att de bara ligger och ropar HJälp mig. De skär i hjärtat.

Hoppas verkligen att det finns något mer efter döden men tror inte det.
 
Jag vet inte riktigt vad jag tror, det är ju svårt att föreställa sig ett slut på nånting som alltid har pågått.

Min pappa säger att när farmor gick bort för några år sedan så kom det som en ljusboll farande i korridoren på sjukhuset och studsade mot hans axel. Det var som en klapp på axeln liksom och han kände ett lugn. Jag har varit med om liknande saker själv, ex när min morfar precis hade gått bort och jag skulle sova i hans gamla rum i hans säng (jag var barn då). Helt 100% övertygad om att han var i rummet. På nåt sätt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 263
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 604
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 883
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 501
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp