Bukefalos 28 år!

döende?:'(

F

fraaida

Min kanin är 7-8 år gammal, hon har alltid varit pigg och hoppig men nu sitter hon mest bara i sin hundkoja (bor i hundgård) och sover mest.:(
Hon äter och dricker.
Det jag nu undrar är att när kaniner blir gammal, blir dom såhär och kan leva i nått år till eller är hennes tid snart slut?:confused:
Eller tror ni att hon har nån sorts sjukdom?
Snälla hjälp mig!:cry:
 
Sv: döende?:'(

Är kaninen 7-8 år är den ganska gammal. Man brukar väl säga att medellivslängden är 7-9 år.

Men det enda sättet för dig att veta huruvida den är sjuk eller inte är att uppsöka veterinär för en hälsokontroll. Det är omöjligt att svara på via nätet.
 
Senast ändrad:
Sv: döende?:'(

Men jag tänkte liksom om nån hade haft en gammal kanin förut så kanske de vet hur deras kaniner blev och hur länge de levde efter det:)
 
Sv: döende?:'(

Min första kanin blev 10 år, dom senaste 3 åren lugnade han ner sej, sprang inte omkring och gjorde glädjeskutt m.m. Han blev dock aldrig varken slö eller uttråkad. Han var en lika livsglad men aningen segare äldre kanin.

Att din kanin bara sover/äter/dricker tyder ju på att något inte står rätt till, trots åldern. Jag tycker du ska ta henne till en veterinär för en hälsokontroll.

som poxz sa är det omöjligt att ställa en diagnos via nätet, en riktig veterinär ställer rätt diagnos och skriver ut ev medecin, det kan inte vi vanliga personer på internet göra.
 
Sv: döende?:'(

Men alla kaniner är ju individer och drabbas av olika sjukdomar, lever olika länge o.s.v. Så tycker du att din kanin verkar hängig och är orolig för att hon är sjuk, håller jag med Poxz om att det nog är bäst att du tar henne till veterinär för en hälsokontroll. Det är enda sättet för dig att få ett säkert svar på hur din kanin mår.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 312
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 400
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 813
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej ! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har börjat söka medryttarhäst eller ja jag ska lägga ut en annons snart och undrar lite vart...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 121
Senast: Signe9
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp